Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voorstellen

Gestart door Gevoel, september 04, 2022, 07:01:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gevoel

Hai, fijn om dit forum te ontdekken.

Ik (man 44 jr) heb nu al veel geleerd en herkend.
Mijn partner (vrouw) heeft me aangeven a seksueel te zijn en ik ben samen met haar op reis om onze liefde vorm te geven.

Ik zou graag in contact willen komen met mensen die in dezelfde situatie zitten om van te leren, kennis en inzichten te delen.

Alvast dank.

Groet van Gevoel.

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom hier, Gevoel! :)  Dit forum is niet alleen voor aseksuelen, maar ook voor partners-van. Ik hoop dat je vindt wat je hier zoekt, en ik weet dat hier al veel uitgewisseld is door partners-van.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Gevoel


AceVentura

Welkom op het forum Gevoel,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Je zal hier op het forum al veel verhalen kunnen vinden over hoe anderen dit opgelost hebben. Gebruik dit vooral als inspiratie en volg jullie eigen gevoel om jullie eigen oplossing vorm te geven.
Als je vragen hebt mag je die uiteraard ook stellen, daar zijn we voor :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jaap


Mute

Hoi ,
Wij zitten in dezelfde situatie en het is best heel moeilijk. Voor mij om te accepteren dat haar geaardheid anders is dan de mijne. Ik houd van intimiteit, zoenen vrijen, maar ik weet dat wij dat niet meer zullen hebben. Toch houd ik ziels veel van haar. Zo moeilijk, want de liefde uit zich bij mij ook in n fysieke behoefte, bij haar niet. Ik hield altijd hoop dat het wel "goed"  zou komen, maar dat komt het op fysiek gebied niet.

Onze sexuologe heeft gekeken of er een middenweg is, of wij elkaar ergens konden ontmoeten op fysiek gebied. Dat is bij ons niet zo. Daarom kijk ik ook buiten mijn huwelijk naar n second love (SL), met haar medeweten, maar ze wil er niks over weten.

Goed dat je vrouw het besproken heeft met je, bij ons is het nog steeds onbespreekbaar. Als het over sex gaat stopt het gesprek. Maar eerlijk is eerlijk, nadat we met een sexuologe tot overeenstemming zijn gekomen is er veel spanning van onze relatie en kunnen we weer normaal tegen elkaar doen. Het blijft lastig, hoe weet ik dat ze van me houdt, hoe uit zich dat, hoe kan ik dat voelen. Ik weet het niet, ik moet haar geloven en bij jezelf nagaan of ik nog van haar houdt. Voor alsnog al 36 jaar.

Sterkte mute

PallaS.


Gevoel

Citaat van: AceVentura op september 05, 2022, 08:23:36 AM
Welkom op het forum Gevoel,  :cake: :cake: :cake: :cake:

Je zal hier op het forum al veel verhalen kunnen vinden over hoe anderen dit opgelost hebben. Gebruik dit vooral als inspiratie en volg jullie eigen gevoel om jullie eigen oplossing vorm te geven.
Als je vragen hebt mag je die uiteraard ook stellen, daar zijn we voor :)

Dank AceVentura!

Gevoel

Citaat van: Mute op september 05, 2022, 11:03:46 PM
Hoi ,
Wij zitten in dezelfde situatie en het is best heel moeilijk. Voor mij om te accepteren dat haar geaardheid anders is dan de mijne. Ik houd van intimiteit, zoenen vrijen, maar ik weet dat wij dat niet meer zullen hebben. Toch houd ik ziels veel van haar. Zo moeilijk, want de liefde uit zich bij mij ook in n fysieke behoefte, bij haar niet. Ik hield altijd hoop dat het wel "goed"  zou komen, maar dat komt het op fysiek gebied niet.

Onze sexuologe heeft gekeken of er een middenweg is, of wij elkaar ergens konden ontmoeten op fysiek gebied. Dat is bij ons niet zo. Daarom kijk ik ook buiten mijn huwelijk naar n second love (SL), met haar medeweten, maar ze wil er niks over weten.

Goed dat je vrouw het besproken heeft met je, bij ons is het nog steeds onbespreekbaar. Als het over sex gaat stopt het gesprek. Maar eerlijk is eerlijk, nadat we met een sexuologe tot overeenstemming zijn gekomen is er veel spanning van onze relatie en kunnen we weer normaal tegen elkaar doen. Het blijft lastig, hoe weet ik dat ze van me houdt, hoe uit zich dat, hoe kan ik dat voelen. Ik weet het niet, ik moet haar geloven en bij jezelf nagaan of ik nog van haar houdt. Voor alsnog al 36 jaar.

Sterkte mute

Dank voor je kwetsbaarheid Mute, voor jou ook sterkte.