Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 156 keer)

dutchnerd

• Junior Member
  • *
Even voorstellen
« Gepost op: september 18, 2022, 11:10:38 pm »
Hoi iedereen,

Ik ben een man van 45 jaar, werk in de ICT en woon alleen met mijn kat in de provincie Groningen. Ongeveer 10 jaar geleden heb ik de stap genomen om mij psygisch te laten onderzoeken, omdat het voor mij heel moeilijk was om vrienden te maken en omdat ik geen relaties heb gehad in mijn volwassen leven. Mijn familie heeft vroeger regelmatig de vraag gesteld wanneer ik nou eens met een vriendin thuis zou komen, maar heb nooit de (biologische) drang gehad om actief een partner te vinden.

Er werd bij mij ADD en autisme-spectrum-stoornis geconstateerd. Ik heb een aantal sessies gehad bij hulpverleners, maar het enige dat ik prettig vond is dat er iemand was om mee te praten, of het nou over mijn ziekte ging of over iets anders. De diagnose heeft mij geholpen in het accepteren waarom ik ben wie ik ben. Nu ik ouder ben heb ik wel minder stress dan vroeger, ook omdat ik mij steeds minder aantrek van anderen. Het nadeel hiervan is wel dat ik mijzelf mogelijk teveel afsluit.

Onder andere via reddit.com, heb ik begrepen dat er verschillende labels zijn voor asexualiteit. Ik heb zelf geen sexuele aantrekking voor man of vrouw, maar ik vind mensen soms wel knap (fysiek), zonder dat ik daar een emotie bij heb. Als ik mezelf in een hokje zou plaatsen is het wel hetero. Op basis van deze info mag iemand een label op mij plaatsen. Heb veranderd niets aan wie ik ben.

Ook al ben ik op dit moment redelijk gelukkig en probeer positief te denken, het zou wel fijn zijn om een vriend(in)/vrienden te hebben met soortgelijke interesses. Onder andere om mee te kletsen, samen te lachen, samen uitstapjes te maken en bij wie je gewoon jezelf kan zijn. Het meeste contact heb ik op dit moment met collega's en familie. Vanwege mijn autisme is het vooral in het begin van een nieuw contact lastig om 100% jezelf te zijn, vanwege de druk die ik voel om aan de verwachtingen van een ander te voldoen. Vooral small-talk vind ik lastig. Wat ook meespeelt is dat ik nerd ben en dat mijn interesses vaak niet aansluiten bij de ander.

Een greep uit mijn interesses:
- Formule 1
- Computer hardware en software
- Documentaires kijken
- Goede films kijken
- Technolgie in het algemeen
- Astronomie
- Games en twitch
- Fietsen en wandelen
- Zomaar ergens heen gaan voor een dagje weg

Het zou tof zijn om contact te hebben met iemand waarmee je het goed kan vinden en jezelf kan zijn.

Ik heb geen verwachtingen, maar als er wel een vriendschap uit volgt zou het tof zijn. Mijn motto is wel: de aanhouder wint.

Koffie

• Administrator
  • AVENt Horizon
  • Sandra
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2022, 11:31:25 pm »
Welkom!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

• Administrator
  • AVENt Horizon
  • Martin, 1962
« Reactie #2 Gepost op: september 19, 2022, 06:43:58 am »
Welkom Dutchnerd :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jaap

• Amoeba Colony
  • *
« Reactie #3 Gepost op: september 19, 2022, 09:50:21 am »
Hoi Dutchnerd,

Welkom hier!  :cake: :cake:

AceVentura

• Administrator
  • Kickin' Everybody Else's A
  • Alrighty then!
    • Mijn wiki pagina
« Reactie #4 Gepost op: september 20, 2022, 02:07:17 pm »
Welkom op het forum Dutchnerd,  :cake: :cake: :cake:

Ik zie best wat (bijna) gelijkenissen met mijn eigen situatie: Man, 44, werkzaam in de IT ;D

Veel plezier hier, ik hoop dat je gaat vinden wat je zoekt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

PallasSophia

• Mega Mitosis
  • **
« Reactie #5 Gepost op: september 29, 2022, 08:11:56 am »
Welkom!

Fricai

• Administrator
  • AVENger
« Reactie #6 Gepost op: september 30, 2022, 12:58:38 am »