Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen en datingstips?

Gestart door Zara99, december 05, 2022, 11:17:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zara99

Goedenavond,

Wat leuk dat ik dit forum eindelijk heb gevonden. Ik ben een vrouw van 23, momenteel woonachtig in Tilburg en ik denk dat ik aseksueel ben (type C volgens Google). Aangezien ik dus wel romantische verlangens ervaar en zelfs seksuele verlangens, maar ik deze laatst genoemde verlangens absoluut niet wil delen met een persoon, loop ik tegen problemen aan met daten... Eerder heb ik een relatie van 5 jaar gehad waarin ik heb samengewoond mijn mijn ex-vriend. Deze relatie is oa vanwege het verschil in seksuele behoeften stuk gelopen en sindsdien date ik helemaal niet meer. Ik hoop op dit forum gelijkgestemden te vinden en wellicht een aantal goede tips te krijgen om toch weer te gaan daten (zonder seks uiteraard).

Nog wat over mezelf: ik ben bezig met een master, kijk graag formule 1, ik hou van wandelen op het strand, netflixen en een lekker drankje is zo nu en dan zeer welkom.

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)


AceVentura

Welkom op het forum Zara99,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Het enige wat ik met betrekking tot dating kan zeggen is dat het goed is om zo snel mogelijk te laten weten wat je wel of niet wil. Veel mensen hebben nou eenmaal een verwachting als ze gaan daten en die wijkt waarschijnlijk af van die van jou ::).

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jaap

Hoi Zara,

Welkom hier op het forum!  :cake:  :cake:

Fricai


Rosie_22

Welkom Zara!

Van daten heb ik helaas weinig kaas gegeten, omdat ik niet alleen aseksueel, maar waarschijnlijk ook aromantisch ben. Zelf ben ik 22 en woon ik in de buurt van Oss, dus een gelijkgestemde vinden die ook nog redelijk in de buurt woont is misschien al gelukt ;).

Als je eens wilt kletsen stuur dan gerust een pb!

Liefs, Rosie

Intotheworld

Hey Zara!  :wave: er is altijd wel iemand die bij je past. Klinkt misschien heel makkelijk, maar het is echt zo  :) Het is moeilijker zoeken, maar probeer de hoop niet op te geven.

Verder is het zo dat je waarschijnlijk eerder iemand zult vinden als je er heel open over bent. Stel dat je het op je tinder profiel zet, of een shirt aan trekt met "ik ben aseksueel en single" word je natuurlijk eerder gevonden door iemand die dit geen probleem vindt dan wanneer niemand het van je weet. En dat is een beetje het probleem van aseksualiteit; mensen die "normaal", seksueel actief en hetero zijn durven dat overal te laten merken en schreeuwen het van de daken. Zij zullen makkelijker iemand kunnen vinden. Mensen die bijvoorbeeld homoseksueel zijn hebben in deze tijd ook minder moeite om het aan anderen te laten weten. Van de kleine groep die aseksueel is heb ik maar weinig horen zeggen dat ze het hun omgeving durven te vertellen en dat maakt het vrijwel onmogelijk om elkaar te vinden.

Stel dat je op dit forum in het contactenboekje veel over jezelf verteld, een foto plaatst, mee gaat naar de meetings die hier georganiseerd worden etc zul je eerder iemand vinden dan dat je gesloten blijft.

En begrijp me niet verkeerd; ik zeg hiermee niet dat je dit moet doen. Zelf heb ik ook al mijn foto's weer van het forum verwijderd omdat ik niet wil dat iedereen het weet. Maar denk voor jezelf goed na over je grens tussen prive en openheid. Ook als je alles bij jezelf houdt is het mogelijk om mensen te vinden om mee te daten :)

Succes in je zoektocht!

Intotheworld

Volgens mij ben ik een beetje offtopic geraakt tijdens mijn verhaal, maar misschien heb je er wat aan  :schater:

PallaS.


Jebet66

JB