Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ZEUR NIET ! ( Annie M.G. Schmidt)

Gestart door petra1963, januari 18, 2007, 11:15:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

petra1963

Ik heb zelf geen kinderen, maar denk dat ik achteraf ook veel spijt zou hebben, ja.. :'(
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Tsja, de kunst is om je te blijven beheersen. Ik heb zelf nog geen kinderen dus ik kan er niet over meepraten. Ik bedoelde er meer mee dat ik niet iemand ga zijn die dat express doet. Dus dat ik er inderdaad spijt van zal hebben er alles aan zal doen om het een volgende keer te voorkomen. Maar ja, ik weet ook niet hoe het gaat lopen. Kinderen kunnen je het bloed onder je nagels vandaan halen. Ik hoop niet dat ik ze ooit zal gaan slaan, maar goed, ik denk dat er wel een kans inzit dat het ooit wel gebeurt. Net zoals bij elke ouder. Maar ik weet niet hoe erg dat is, als dat eens een keer gebeurt. Ik werd ook door mijn ouders geslagen en ik ben er echt niet slechter op geworden. Ik heb er ook geen trauma of iets aan overgehouden, dus...

Jovi_Hobbes

Als ouders er maar geen sport van maken om hun kinderen te slaan...
Dat voorbeeld van Peter vind ik wel een goeie. Ik ben helaas al genoeg kinderen tegengekomen die toch echt wel eens een opvoedkundig tikje zouden kunnen gebruiken. Volgens mij helpt een keer een zacht tikje honderd keer beter dan 1000 keer zeggen dat iets niet mag. Werkt bijvoorbeeld heel goed bij kachels en dat soort dingen...
Ik geloof dat ik welgeteld 2 keer een tik voor mijn achterwerk heb gehad van mijn ouders en die had ik toen ook gewoon verdiend, ik kan me nog heel goed herinneren dat ik super verontwaardigd was, maar het de volgende keer dus echt niet meer zover liet komen. Ik weet overigens ook heel zeker dat het niet eens pijn deed.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik weet niet of ik het al eens verteld heb.. ik heb 1 keer in mijn leven een pak voor mijn blote billen van mijn vader gehad..
Ik was een jaar of 7, en in de voortuin van hun toenmalig huis stond een boompje in wording. Terwijl mijn vader voor het raam stond te kijken, heb ik toen ( denk ik achteraf, expres)  blaadjes van het boompje getrokken.
Mijn vader werd woedend, ik zag het aan zijn gezicht.. En hij wees naar de voordeur. Ik voelde dat het goed fout zat, maar ik ben naar de voordeur gegaan. Mijn vader haalde mij naar binnen, trok mijn broek naar beneden, legde me op zijn knie en gaf me een paar flinke meppen op mijn blote achterste. En stuurde me vervolgens weg. De boodschap was heel duidelijk...ik heb ook nooit meer zoiets gedaan..

Er is ook een bizar verhaal uit België, uit ik meen Geel, het dorp waar al heel lang mensen met een psychiatrische handicap tussen en samen met 'gewone' mensen wonen.
Er was een volwassen man met een psychisch probleem, die daar woonde. De man had de nare gewoonte om te spugen naar ieder die hij tegen kwam. Consequent. Al jarenlang hadden hulpverleners, behandelaars, medepatiënten en dorpsbewoners tegen hem gezegd dat hij dat niet moest doen. Maar hij ging gewoon door. Totdat er een keer een wel heel doortastende buschauffeur was.
De man ging de bus in, en spuugde naar de buschauffeur. Die pikte dat niet en gaf in een reflex de betreffende persoon een klinkende draai om zijn oren. daarna heeft de man, zo gaat het verhaal, nooit meer gespuugd...

Slaan is op zich niet goed, denk ik. Maar soms is een opvoedende tik wel heel zinvol...ik heb er zelf ook nooit wat van gekregen..maar mijn ouders waren daarin wel bewust, en maakten er geen sport van, zoals Jovi puntig opmerkte..

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Ik vind je kind ranselen of een mep geven ook nog wel een heel verschil. Ik weet dat ik uit reflex heel snel iemand sla, dus ik kan niet beloven dat ik mijn kinderen nooit zou slaan.  :-\

Pinky, ik vind je post wel interessant, en het is zeker niet raar dat je dat verteld. Ik heb altijd van die criminele gedachten (nou ja, altijd is een beetje overdreven). Vaak denk ik, als je nou zus en zo doet kun je heel makkelijk iets stelen. Maar ik zou het nooit doen, volgens mij kunnen ze al meteen aan mij zien wat ik van plan ben.  :D
Zo heb ik een keer gespiekt op school (daarna ook nooit meer) ik zat zo zenuwachtig om me heen te kijken, toen keek ik op het blaadje van de persoon naast me. Daarna keek ik op en zag ik de leraar afkeurend schudden, ook een beetje van; als je wilt spieken, doe het dan in ieder geval niet zo. Gelukkig kreeg ik verder geen straf, maar ik deed het dus nooit meer, ik schaamde me verschrikkelijk.  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Citaat van: Ereinion op januari 23, 2007, 10:33:37 AM
Zo heb ik een keer gespiekt op school (daarna ook nooit meer) ik zat zo zenuwachtig om me heen te kijken, toen keek ik op het blaadje van de persoon naast me. Daarna keek ik op en zag ik de leraar afkeurend schudden, ook een beetje van; als je wilt spieken, doe het dan in ieder geval niet zo. Gelukkig kreeg ik verder geen straf, maar ik deed het dus nooit meer, ik schaamde me verschrikkelijk.  :D

Mooi verhaal.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

haha, ja precies. Zo werk ik in een winkel met alleen mijn baas. Hij gaat ook wel eens weg en dan zou ik zo geld uit de kassa kunnen pakken. geen probleem en ik weet ook zeker dat hij het niet zou merken of erachter zou komen. Maar ik kan dat niet. Ik zou het ook niet durven. Het is zo makkelijk en simpel, maar ik zou het mezelf nooit vergeven en ik zou al zeker niet iets met het geld doen. Ik heb 1 keer samen met een vriendinnetje een nagellak uit een winkel gestolen in een opstandige bui. We hebben die nagellak nooit gebruikt en na een week hebben we hem weggegooid. Daarna hebben we het ook nooit meer gedaan. Het is toch niet eerlijk en je kunt er dan ook niets meer mee. Als ik zie dat een kassière vergeten is om bijvoorbeeld een pak melk aan te slaan ga ik ook terug naar de winkel.
Laatst vond ik €50,- euro op de grond in de supermarkt. Die heb ik naar de kassa gebracht. 's Avonds had nog niemand het opgehaald en toen heb ik het meegenomen en bewaart voor als er toch nog iemand terug zou komen voor dat geld. Dat is niet gebeurt dus heb ik het in mijn spaarpot gestopt. Maar ik had het niet zomaar mee kunnen nemen. Echt niet.

petra1963

Zoiets kan ik ook doen, ja. Teruggaan naar de winkel voor (toen nog) F 1,20 om mijn fotocopieën nog te betalen.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Ik geloof dat een van de redenen waarom bepaalde mensen crimineel worden te maken heeft met de manier waarop zij spannende dingen beleven. Het zijn vaak mensen die heel veel durven en voor wie de grens van echt spannend heel erg hoog ligt. Voor mij roept door rood rijden al een bepaalde spanning op en een idee van: "o, o, ik ben iets slechts aan het doen". De draaideur crimineel moet veel meer moeite doen om zo'n gevoel te bereiken.

Aan jullie verhalen te zien moeten jullie maar een ander beroep kiezen  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Oe ja, ik ben afgelopen week mijn eigen straat van de verkeerde richting ingereden (éénrichtsweg voor de duidelijkheid)....ik word nóóit crimineel!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Citaat van: Jovi_Hobbes op januari 23, 2007, 07:38:31 PM
Ik geloof dat een van de redenen waarom bepaalde mensen crimineel worden te maken heeft met de manier waarop zij spannende dingen beleven. Het zijn vaak mensen die heel veel durven en voor wie de grens van echt spannend heel erg hoog ligt. Voor mij roept door rood rijden al een bepaalde spanning op en een idee van: "o, o, ik ben iets slechts aan het doen". De draaideur crimineel moet veel meer moeite doen om zo'n gevoel te bereiken.

Aan jullie verhalen te zien moeten jullie maar een ander beroep kiezen  :D

;D Ik vreesde al dat ik in mijn leven iets fout gedaan had.. ;D Nu weet ik wat precies... ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)


Stev

Citaat van: peter1963 op januari 23, 2007, 05:55:51 PM
Zoiets kan ik ook doen, ja. Teruggaan naar de winkel voor (toen nog) F 1,20 om mijn fotocopieën nog te betalen.. ;D

Zo iets, ja...  8)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)