Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ZEUR NIET ! ( Annie M.G. Schmidt)

Gestart door petra1963, januari 18, 2007, 11:15:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

 :D

Bureaucraten. Ik heb eens een keer een rekening gehad voor de administratie kosten, omdat dat bedrijf (waar we niet eens klant waren) ons een rekening stuurde voor iets wat we niet wilden hebben. Gelukkig hoefde ik na een telefoontje die kosten niet meer te betalen, maar ik moest er dus wel moeite voor doen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Toen ik nog jong was (heel lang geleden  ;D) kreeg ik opeens boodschappengeld van een bejaardentehuis op mijn rekening gestort. Dat bleef een paar maanden doorgaan en ik heb er drie keer over moeten bellen voordat het eindelijk geregeld was. De enige reden dat ik er zoveel moeite voor heb gedaan is omdat ik een heel zielige bejaarde voor me zag die al maanden geen boodschappen kon doen  :-\
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 03, 2007, 06:36:27 PM
Toen ik nog jong was (heel lang geleden  ;D) kreeg ik opeens boodschappengeld van een bejaardentehuis op mijn rekening gestort. Dat bleef een paar maanden doorgaan en ik heb er drie keer over moeten bellen voordat het eindelijk geregeld was. De enige reden dat ik er zoveel moeite voor heb gedaan is omdat ik een heel zielige bejaarde voor me zag die al maanden geen boodschappen kon doen  :-\

Dat is lief van je !  :knuffel:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

petra1963

Citaat van: Ereinion op februari 03, 2007, 03:10:19 PM
:D

Bureaucraten. Ik heb eens een keer een rekening gehad voor de administratie kosten, omdat dat bedrijf (waar we niet eens klant waren) ons een rekening stuurde voor iets wat we niet wilden hebben. Gelukkig hoefde ik na een telefoontje die kosten niet meer te betalen, maar ik moest er dus wel moeite voor doen.

Stomme bureaucraten ! Ik heb een keer een incassobureau aan mijn broek gehad..voor een rekening die alllang betaald was. Een moeite dat ik heb moeten doen om ze van me af te krijgen..Van een vereniging waar ik voorzitter van was, was over een aantal jaren per vergissing geen inschrijvingsgeld aan de Kamer van Koophandel betaald. Vervelend, en dat heb ik snel laten betalen.. Maat toen bleef het incassobureau doorgaan.. nu over jaren waarvan we schriftelijke bewijzen hadden dat we wel  betaald hadden.. GRRR ! Ze stopten pas toen ik dreigde de Gelderlander ( = regionale krant) erbij te halen.. >:(
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Incassobureaus zijn net pitbulls, als ze eenmaal iemand te pakken hebben laten ze niet meer los  :o
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Toch fijn dat je er vanaf bent gekomen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Citaat van: Ereinion op februari 04, 2007, 03:06:22 PM
Toch fijn dat je er vanaf bent gekomen.

Ja, het bezorgde mij wel een hoop stress.. :'(
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Citaat van: Jovi_Hobbes op februari 04, 2007, 02:54:47 PM
Incassobureaus zijn net pitbulls, als ze eenmaal iemand te pakken hebben laten ze niet meer los  :o

Ik weet nog iets: al die energiebedrijven die je proberen te overtuigen dat hun energie echt de goedkoopste is. Dat wil ik best geloven maar het gaat op de jaarbasis om max. een paar tientjes en volgend jaar zijn ze net zo duur als de rest  :banghead:
Laatst ontdekte ik dat ik klant ben bij de duurste supermarkt van Nederland.  :o   Maar het is ook maar betrekkelijk. Het gaat om het verschil bij een volle kar boodschappen en dan heb je het over een paar Euro's. Ik vind het een fijne supermarkt (Super de Boer) en koop daar alleen dingen die ik niet bij de Aldi kan krijgen  ;D  en meestal van de aanbieding.

Of wel: ZEUR NIET (waarmee we weer terug bij het onderwerp zijn  ;)  )
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Citaat van: Stev op februari 05, 2007, 01:47:02 PM

Ik weet nog iets: al die energiebedrijven die je proberen te overtuigen dat hun energie echt de goedkoopste is. Dat wil ik best geloven maar het gaat op de jaarbasis om max. een paar tientjes en volgend jaar zijn ze net zo duur als de rest  :banghead:

Of wel: ZEUR NIET (waarmee we weer terug bij het onderwerp zijn  ;)  )

Hebben jullie de afgelopen maanden ook brieven gehad om de prijs van de electriciteit de komende jaren vast te leggen ? Als de prijs van de electriciteit zou stijgen, zou je niet meer hoeven te betalen, en als die zou dalen, zou je ook niet minder gaan betalen.

Ik dacht al gelijk: waarom wil het electriciteitsbedrijf dit ? Wat voor belang hebben ze erbij ?

Een paar weken later kwam op het NOs-journaal het mogelijke antwoord: waar de consument ( wij dus) ons vooral zorgen maken over stijgende electriciteitsprijzen, maken de electriciteits maatschappijen zich zorgen over toekomstige dalende electriciteitsprijzen. De prijs van ruwe olie op de wereldmarkt is het afgelopen half jaar met 40 % gedaald en de prijs van aardgas ( wat de electriciteitsmaatschappijen in Nederland meestal gebruiken) is gekoppeld aan die van de aardolie. Dus de prijs van aardgas zal ook zakken. En daarmee de prijs van electriciteit. Niet gelijk, maar met een half jaar vertraging, of zo.
De electriciteitsmaatschappijen moeten hun prijzen dan ook verlagen, en daar hebben ze geen zin in. Dus proberen ze de consument over te halen hun prijs voor grijze of groene stroom voor een aantal jaren vast te leggen. Dan blijft de consument het relatief hoge bedrag van nu betalen, ookal daalt de marktprijs van electriciteit..

Zo worden we volgens mij genept. Maar: hoeveel het uiteindelijk in je portemonnee uitmaakt, is een andere zaak. Wanneer je veel spaarlampen hebt ( en dergelijke) zoals ik, maakt het in geld nauwelijks iets uit. Als eenpersoons huishouden gebruikte ik afgelopen jaar 668 kWh. Een doorsnee gezin meen ik 32oo KwH. En dan ben je veel meer geld kwijt..

Maar goed, het is goed dat ik m ijn wantrouwen gevolgd heb, en me niet heb vastgelegd. Althans, zo volgt het voor mij. Nu hoef ik in de toekomst ook niet meer te gaan zeuren... ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Ach, al die prijzenoorlogen! Wat zou het toch simpel zijn als wen niet hoefden te kiezen...soms...

Ereinion

Daarom ben ik zo'n trouwe klant, ik heb geen zin om me overal steeds opnieuw in te verdiepen. Dan misschien maar een beetje duurder uit.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Inderdaad, als ik nog denk aan al die tijd die ik in het kiezen van een zorgverzekeraar heb gestopt... Het is me wel een tientje per jaar waard om me daar niet voortdurend mee bezig te hoeven houden.
Bij heel veel aanbiedingen zit er wel ergens een addertje onder het gras, maar daar kom je vaak pas veel te laat achter. Vaak ook omdat je helemaal geen verstand hebt van dingen als energie en verzekeringen. Ten minste niet genoeg om bepaalde gevolgen te kunnen overzien. Ik kreeg ook laatst een aanbieding om over te stappen op een nieuw energiebedrijf, maar wat toen bleek was dat de energie misschien wel iets goedkoper via hun liep, maar dat je dan alsnog aan transportkosten van weer een ander bedrijf vastzit. Veel te ingewikkeld dus!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Inderdaad ! Daarom begin ik er ook maar niet aan ! En ben ik ook bij mijn zorgverzekeraar gebleven. Al die sores is mij dat niet waard ... :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)