Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi

Gestart door Cake, december 19, 2022, 05:15:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cake

Hoi,

Mijn naam is cake, 31 en begin steeds meer te begrijpen dat ik aseksueel ben. Hou er gewoon niet zo van.

Ik kom graag in contact met andere. Voor daten maar ook gewoon vrienden.

Let me know ;)

Groetjes,

:cake:

Edewecht

Welkom Cake. Hier is wat cake :cake: :cake2: :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Cake,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Bijzonder dat op een site als deze nog nooit iemand op het idee gekomen is om de naam Cake te gebruiken :schater:

Voor de zekerheid: Aseksueel zijn is wat anders dan er niet zo van houden. In de basis gaat het om het niet ervaren van seksuele aantrekking naar anderen, daarbinnen zijn er vele varianten mogelijk, ook met betrekking tot het wel of niet willen hebben van seks.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Piggelot


ocean


Jaap

Hoi Cake,

Welkom hier!  :cake:  :cake:

Fricai


Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

PallaS.


macobra2019

Welkom! koffie met cake is een goede combie :))

Jebet66

JB

Intotheworld

Citaat van: AceVentura op december 19, 2022, 07:35:00 PMVoor de zekerheid: Aseksueel zijn is wat anders dan er niet zo van houden. In de basis gaat het om het niet ervaren van seksuele aantrekking naar anderen, daarbinnen zijn er vele varianten mogelijk, ook met betrekking tot het wel of niet willen hebben van seks.
Naar mijn idee is het onmogelijk om te ervaren wat je niet ervaart. Ik denk ook dat 'er niet zo van houden' in veel gevallen betekend dat je het idee hebt dat je minder behoefde aan hebt dan de mensen om je heen. Of dat aseksualiteit is of niet zal voor velen onbekend zijn en misschien blijven.

Welkom op het forum Cake! (:

AceVentura

Ik begrijp niet wat bedoeld, ik zeg toch niet dat ze iets ervaren wat ze niet ervaren?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Intotheworld

Citaat van: AceVentura op maart 28, 2023, 09:17:27 PMIk begrijp niet wat bedoeld, ik zeg toch niet dat ze iets ervaren wat ze niet ervaren?
Mhh lastig uit te leggen. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat "niet zo van seks houden" naar mijn weten in de meeste gevallen wel wijst op aseksualiteit. En persoonlijk vind ik ook dat de regels of je wel of niet binnen het label valt een beetje zinloos.

Ik snap wel wat je bedoelt te zeggen, als informatie over seksualiteit. Maar op mij komt het een beetje negatief over. Misschien komt dat omdat ik zelf na lange tijd ook niet weet of ik aseksueel ben of niet.  :handschudden:

AceVentura

Bedankt voor je toelichting. Ik bedoel het zeker niet negatief.

Wat mij betreft mag iedereen zichzelf aseksueel noemen die zichzelf aseksueel vind. De enige die daar over gaat is de persoon zelf. Aan de andere kant is er wel een definitie van aseksualiteit, namelijk dat iemand die aseksueel is geen seksuele aantrekking ervaart naar andere personen. Dat gaat wat mij betreft niet om "regels", maar om duidelijkheid geven. Zeker als iemand twijfelt kan het helpend zijn om zoiets even heel zwart-wit te bekijken.
Daarnaast vind je zowel hier als op het Engelstalige forum genoeg verhalen die wel aseksueel zijn en wel van seks houden en van verhalen van personen die niet aseksueel zijn en niet zo van seks houden, daarom vind ik het wat lastig om die twee aan elkaar te koppelen.

Hoe dan ook, sorry als ik door mijn bewoording de verkeerde indruk heb gegeven. :handschudden:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler