Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

De (a)romantische knoop ontwarren

Gestart door Rosie_22, december 22, 2022, 03:18:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eline.

Citaat van: Rosie_22 op januari 02, 2023, 10:14:48 PM
Citaat van: Eline. op december 31, 2022, 08:32:36 PMBij een queer platonische relatie kunnen mensen zelf vormgeven hoe ze de relatie willen hebben. Er zijn ook mensen die samen zoenen maar het niet als romantisch zien. Een queer platonische relatie is aan mij uitgelegd als iets tussen vriendschappen en romantische relaties in. Het is een relatie vorm die mensen vrij kunnen vormgeven zonder de standaard normen. Knuffelen en handen vasthouden kan gewoon als je dat wil. Ik dacht ik verduidelijk het even. Op Instagram zag ik dat er een film gemaakt wordt over een qpr waarin iemand aseksueel is. Het heet Dear luke love me. Ik ben heel benieuwd naar die film!
Eline

Daar zit wat in natuurlijk. Ooh wanneer komt die film uit?


Ik weet niet precies wanneer het uitkomt. Ik weet dat ze alle opnames al gemaakt hebben. Ze zitten nu in de post productie fase. Geloof ik is er nog geen definitieve datum bekend.

Rosie_22

Citaat van: PallasSophia op januari 03, 2023, 10:36:49 PMIk ben zelf ook bezig met de knoop te ontwarren, en my goodness, wat een chaos is af en toe. Zeker op momenten waarop ik het denk te snappen, en dan opeens gooit er iets roet in het eten (bijvoorbeeld als ik een keertje kneiterhard squish op iemand... aargh :schater: ). Het liefst zou ik het nog steeds alles netjes in een handleiding genoteerd en in hokjes ingedeeld willen hebben, maar dat gaat 'm niet worden natuurlijk. Dus ja, ik herken de verwarring die je ervaart ook.

Nou inderdaad.. dat is zo herkenbaar. Haha ja ik ook, als die handleiding toch bestond ;).

Citaat van: PallasSophia op januari 03, 2023, 10:36:49 PMIk houd het nu zelf op ace en arospec als vrienden ernaar vragen, want op zich ben ik er vrij zeker van dat ik ergens op het aromantische spectrum. Ik weet alleen niet waar; en tijd, geduld, kennis en ervaring zullen het uitwijzen. En ik zal zelf moeten leren om op mijn gevoel te vertrouwen, zodat ik een kompas heb waarop ik kan varen. In de tussentijd helpt het mij om af en toe stoom af te blazen bij iemand die ik vertrouw. Het is helpt zo erg om woorden aan de gevoelens te geven, om zo de scherpe randen af te halen van de dingen die in je hoofd rondwervelen. Hopelijk heeft het je geholpen om erover op het forum te posten. Verder ben je natuurlijk altijd welkom voor in mijn PM mocht je een keertje één op één willen praten.

Ja, deze post heeft zeker geholpen en heb het er ook wel met een goede vriendin over gehad, maar dat is toch weer net ietsje anders, dus superlief dat ik je altijd een pm mag sturen :)


PallaS.

Np! En ik ben blij dat het voor je geholpen heeft om hier op het forum erop te posten. :)