Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even voorstellen met wat schrik, want wat drempelvrees

Gestart door Elisah, januari 02, 2023, 08:31:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elisah

Ik moet bekennen :schater: . Ik ben hetero aseksueel. Dit is geen bewuste keuze en ik draag het tot nu toe al 41 jaar in stilte, maar ik wist als tiener al dat ik op seksueel vlak niet hetzelfde voelde als de seksuelen.

Toch draag ik het in stilte, want ik heb in mijn omgeving niemand die begripvol reageert.

Reacties als
  • Dat ik niet goed snik ben.
  • Wel zal zin krijgen als ik ooit eens goede seks heb gehad.
  • Uitgelachen worden
  • Als een wereldvreemde beschouwd worden
  • Enzovoort

Leiden er toe dat ik in stilte mijn hetero-aseksualiteit draag, maar het in stilte dragen, leidde ook tot sociale isolatie. Dus ik zou héél graag stap voor stap uitbreken en het van de daken willen schreeuwen: "Het is dik ok, om geen seksuele aantrekkingskracht te hebben."

Daarnaast mis ik ook een soul-mate die wel zijn leven met mij wens te delen!  :highfive1:

Voila, dit ben ik Sorellina!  :cheerleader:
De beste versie van jezelf kan nooit perfect zijn, want dan bent u een almachtige!

Koffie

Welkom! En goed dat je over die drempel heen durfde. Zeker na de toch wel behoorlijk pittige reacties die je gekregen hebt. Want die zijn niet mals zeg...

Ik heb wel meegemaakt dat mensen niet weten wat ze moeten zeggen, zich verlegen voelen. In het woordje aseksueel komt het woordje 'seks' voor, oeioei....
Ik heb ook meegemaakt dat mensen dachten dat ik dan wel lesbisch zou zijn. Wat ik niet ben en ik verwacht daar na mijn 50e (ik ben 53) ook geen veranderingen meer in.
Ik heb meegemaakt dat mensen de gedachte hadden dat ik gewoon de ware nog niet ben tegengekomen. Dan zeg ik: Klopt, die 'ware' en ik zullen op aseksueel gebied ook bij elkaar moeten passen.

Mensen zullen misschien soms best hun gedachten hebben, maar ze hebben mij (hierom) nog nooit gezegd dat ik niet goed snik ben. Het zegt dan ook echt wat over de mensen die zulke dingen zeggen, en niet over jou.

Hier word je in elk geval niet uitgelachen.  :cheerleader:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Sorrelina,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Wat goed dat je toch over de drempel stapt :klap:. Die drempel ervaren we allemaal, zowel hier op het forum als daarbuiten, en de een stapt daar makkelijker overheen dan de ander en iedereen doet dat op diens eigen moment.

Hoewel ik ze zelf niet meegemaakt heb lees je dit soort reacties vaker, ik hoop dat je alsnog de stap kan zetten die je graag wil zetten en als het nodig is zijn wij er om je te steunen.

Voor je zoektocht naar je soulmate kan je eventueel een poging wagen in ons contacthoekje.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jaap

Hoi Sorellina,

Welkom hier op het forum!  :cake:  :cake:
Ben je al een beetje van de schrik bekomen?

PallaS.




macobra2019

Welkom Sorrelina, bekend wat je zegt. Ik praat er zelden over omdat er in mijn eigen hoofd een oordeel geveld wordt over mezelf maar ook dat het gesprek daarna nog een tijd over seks gaat en dat wil ik juist niet. Erg lastig.
Mijn houding is maar gewoon geworden om er niet over te spreken, maar ook relaties ga ik niet meer aan omdat het struikelblok echt is dat de ander een man heeft die nooit zin heeft in seks.