Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik weet niet wat ik wil.

Gestart door Dirk_Creator, januari 07, 2023, 11:39:33 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk_Creator

Goedemorgen jongens, meiden, en anderen die zeilen. Ik zit rond te kijken op het forum en hoop dat jullie me een beetje zouden kunnen helpen.

Ik weet al een tijdje dat ik ace ben, maar heb oprecht echt geen idee hoe ik eventuele romantische relaties zou willen indelen. Ik ben seksueel niet snel aangetrokken tot vrouwen, maar vaak merk ik wel dat er iets begint te komen hoe langer ik iemand ken (demiseksueel dus, als je de termen kent). Ik respecteer mensen hun grenzen en weet dat geen van mijn vrienden iets romantisch (of verder) zouden willen, maar zou wel zelf een relatie willen proberen op dit punt van mijn leven. De logische eerste stap is bepalen of ik iets met seks wil, maar daar kom ik niet eens uit!

Ik ben romantisch aangetrokken tot vrouwen, dat weet ik al een tijdje. Ik heb nog nooit iemand gedate of een relatie gehad, maar heb wel een paar crushes gehad een paar jaar geleden. Niets uit gekomen, maar ja zo gaat dat he.
Maar omdat ik niet zo van de seks ben, is het lastig om ook mensen te ontmoeten die zo zijn: een heteroseksuele vrouw daten zou mij niet geweldig afkomen. Aan de andere kant, soms denk ik dat ik niet "ace genoeg" ben om andere aces te daten - wat nou als ik opeens aangetrokken wordt tot de ander een paar jaar in de relatie? Daar zit niemand op te wachten toch?

Datingapps, die iedereen wel kent, vind ik maar niks. Ik ontmoet veel liever mensen 1 op 1 dan dat ik behandeld wordt als een wegwerpbaar profielfotootje. (Het is een goede optie voor veel mensen, overigens, gewoon niet zo voor mij.) Ik heb er over nagedacht om wat mensen op dit forum een berichtje te sturen, maar snap dat het waarschijnlijk niet slim/gepast is om het te snel te doen aangezien ik hier pas sinds eergisteren zit. Ik heb genoeg tijd en wil graag wat andere opties bekijken verder dan willekeurig met mensen praten in het echte leven (ook al doe ik dat inmiddels ook wat meer).

Dus mijn vraag is: mensen die ook ace zijn maar wel enigzins aangetrokken, bijv. na lange tijd, zijn tot anderen: hoe hebben jullie het gedaan? Want ik zit hier al een tijdje mee en weet het oprecht niet meer.
Ik maak graag dingen, maar niet per se jouw computer.

Koffie

Ik weet zo even niet of er momenteel demiseksuelen of andere grijze aces hier actief zijn. Mocht je niet te veel problemen hebben met de Engelse taal, dan kun je eens kijken of je wat hebt aan het Engelstalige, internationale Avenforum. Ons 'moederforum', om het zo maar even te noemen. Daar is een speciaal forumonderdeel voor mensen in het grijze gebied van aseksualiteit.

https://www.asexuality.org/en/?_fromLogin=1

Maar ik hoop dat er hier natuurlijk mensen meelezen die ervaring hebben en die kunnen delen. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik heb geen ervaring met daten enzo, wel wil ik je het volgende mee geven:
Niemand is helemaal 100% iets. Er zijn hokjes te over en ze kenmerken zich allemaal door grijze gebieden er omheen. Het beste wat je volgens mij kan doen is eerlijk zijn over de eigenschappen die je van jezelf kent en iemand vinden die daarbij past.

CiteerAan de andere kant, soms denk ik dat ik niet "ace genoeg" ben om andere aces te daten - wat nou als ik opeens aangetrokken wordt tot de ander een paar jaar in de relatie? Daar zit niemand op te wachten toch?
Dat gebeurd volgens mij in zo veel relaties, niet alleen aseksuele. Gezien het aantal stelletjes wat er uit elkaar gaat en de hoeveelheid scheidingen, en met de aanname dat ze dat ook niet verwacht hadden toen ze aan de relatie begonnen, lijkt me jouw situatie niet wezenlijk anders.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dirk_Creator

Citaat van: AceVentura op januari 07, 2023, 02:05:26 PMGezien het aantal stelletjes wat er uit elkaar gaat en de hoeveelheid scheidingen, en met de aanname dat ze dat ook niet verwacht hadden toen ze aan de relatie begonnen, lijkt me jouw situatie niet wezenlijk anders.

Hahah, daar had ik nog niet eens aan gedacht. 'T leven is voor niemand makkelijk, of wel?
Het leek mij altijd wel slim om tenminste een bepaalde doelgroep te zoeken maar wist dus niet welke. Ik denk dat ik dan wel aseksuelen wil proberen daten, omdat ik ook toch niet zo van de seks ben. En als het nergens heengaat... that's life.
Ik maak graag dingen, maar niet per se jouw computer.

AceVentura

Zoals een oud collega van mij altijd zei: Life is a bitch, and then you die ::)

Iets serieuzer: Het enige wat je kan doen is eerlijk zijn over wat je wel/niet kan geven en wat je zelf zoekt in een relatie en dan hopen dat je iemand tegen komt waarmee het goed genoeg klikt, volgens mij is dat hoe het voor de meesten werkt. Gezien jouw verhaal lijkt het me inderdaad zinnig om eens in de aseksuele vijver te vissen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai

Mijn eigen evolutie is misschien interessant voor twijfelaars: Ik dacht ooit dat ik aseksueel was omdat ik nooit echt seksuele aantrekking leek te ervaren naar vrouwen in mijn leven. Ik rende weg van een aantal relaties omdat het die kant op leek te gaan en ik er geen zin in had. Uiteindelijk besloot ik relaties in te gaan met het plan 'het een kans te geven', gezien aseksuelen zeldzaam zijn en ik geen relatie met een seksueel wilde starten waarbij ik direct moest aangeven 'seks gaat nooit gebeuren', dat leek me erg veel gevraagd. Ik kwam iemand tegen waarbij dat goed uit pakte, we deden heel erg rustig aan en ik had nooit meer diezelfde behoefte om weg te rennen. Ik concludeer achteraf dat ik altijd al tenminste flarden van seksuele aantrekking ervaren heb, enkel ze niet herkende als zodanig. Sindsdien noem ik mezelf weer heteroseksueel. Demiseksueel vind ik niet zo'n nuttige term.

Citaat van: Dirk_Creator op januari 07, 2023, 11:39:33 AMDatingapps, die iedereen wel kent, vind ik maar niks. Ik ontmoet veel liever mensen 1 op 1 dan dat ik behandeld wordt als een wegwerpbaar profielfotootje. (Het is een goede optie voor veel mensen, overigens, gewoon niet zo voor mij.)

Ik waag te betwijfelen of het echt een goede optie is voor veel mensen, het komt op mij over als een ongezonde trend.

Dirk_Creator

Citaat van: Fricai op januari 18, 2023, 05:12:45 PMIk waag te betwijfelen of het echt een goede optie is voor veel mensen, het komt op mij over als een ongezonde trend.

Ja, big mood. Zie ik ook overal: 1 op de 100 mensen heeft een successverhaal, de rest heeft geen zelfvertrouwen meer.

Er is een meetup binnenkort waar ik heenga, hopelijk hebben mensen daar wat tips. Uiteindelijk denk ik dat ik ook bij iets soortgelijks als jij uitkom, maar dat is natuurlijk lastig te zeggen.

Gelukkig ben ik persoonlijk nooit actief een relatie uit te weg gegaan, alhoewel ik misschien wat extra stappen kunnen nemen voor een paar mensen... then again, ik was toen 16, dat is mijn excuus.
Ik maak graag dingen, maar niet per se jouw computer.