Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo allemaal

Gestart door Selena, januari 11, 2023, 12:24:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Selena

Hallo allemaal!

Via een tip die ik van iemand heb gekregen, heb ik deze forum gevonden. Ik dacht, laat ik eens een kijkje nemen.:) Mijn naam is Selena en ik ben op zoek naar antwoorden. Hoewel ik verschillende relaties heb gehad met zowel jongens als meisjes, ervaar ik geen seksuele verlangens. Als ik iemand graag zie, heb ik wel de behoefte aan knuffelen en kussen.

Ik weet niet zeker of het bij mij echt aseksualiteit is. Ik heb veel meegemaakt op seksueel vlak en het zou heel goed kunnen dat het daarmee te maken heeft. Anderzijds heb ik al wel jarenlang therapie gehad, met positief resultaat. Opvallend is wel dat dus de seksuele verlangens desondanks achterwege blijven. Dat maakt dat ik toch ga twijfelen. Hoe dan ook, ik ben wel op zoek naar meer contacten die geen behoefte hebben aan seksualiteit. Ik vind dat onze maatschappij best wel geseksualiseerd is. Ik merk dat ik dat met momenten best wel lastig vind.

In mijn dagelijkse leven hou ik er van om creatief bezig te zijn, momenteel doe ik veel aan bullet journalen. Verder hou ik van dieren, reizen, muziek en spelletjes spelen (zowel bordspellen als op de computer). Mocht er overigens hier mensen zijn die een discord groep hebben voor aseksuelen, of er eentje willen maken, laat het me gerust weten. :))

Selena

Jaap

Hoi Selena,

Goed dat je een kijkje genomen hebt en welkom hier!  :cake:  :cake:
Denk dat jouw twijfels bij veel mensen nog aanwezig zijn als ze zich hier aanmelden. En je hoeft ook geen definitief label te plakken.
Veel plezier op het forum, hoop dat het je verder helpt met jouw vragen.

Dirk_Creator

Hallo en welkom op deze Web 2.0 site! Wat voor spelletjes speel je graag? Als je Outer Wilds nog niet gezien heb moet je dat sowieso eerst doen.

Overigens, zelf had ik al eerder naar aseksuele discords gezocht, maar het lijkt allemaal erg teleurstellend. Als iemand toch wat heeft, nodig mij ook uit, dankjewel.
Ik maak graag dingen, maar niet per se jouw computer.

Selena

Citaat van: Dirk_Creator op januari 11, 2023, 04:12:54 PMHallo en welkom op deze Web 2.0 site! Wat voor spelletjes speel je graag? Als je Outer Wilds nog niet gezien heb moet je dat sowieso eerst doen.

Overigens, zelf had ik al eerder naar aseksuele discords gezocht, maar het lijkt allemaal erg teleurstellend. Als iemand toch wat heeft, nodig mij ook uit, dankjewel.

Minecraft blijft mijn favoriet! Verder speel ik laatste tijd ook veel Farm Together en Disney Dreamlight Valley. Qua bordspellen zijn het Keezenspel en Monopoly denk ik mijn favoriet.

Ik heb zo net even een discord aangemaakt. Deze is qua members nog leeg, maar als er geïnteresseerden zijn, dan kunnen we kijken hoever we geraken. De link is als volgt: https://discord.gg/UuTENPwj

Koffie

Welkom!

Het is soms best lastig om voor jezelf de vinger erop te leggen wat er nu is, aseksueel zijn of wat anders. Maar het kan natuurlijk ook gewoon allebei. Het een sluit het ander niet uit.

Ik hoop dat je via het forum ontdekt wat bij je past. En leuk dat iemand je hierop heeft gewezen. :D
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom Selena. Je hoeft niet per se nu te weten of je aseksueel bent of niet. Misschien herken je de verhalen van anderen op dit forum. Uiteindelijk bepaal jezelf of je jezelf aseksueel noemt - of iets anders. Begrippen (of labels) kunnen behulpzaam zijn, zolang ze je niet vastleggen. Veel plezier hier. En stel gerust de vragen die bij je opkomen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Selena, :cake:  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Neem rustig de tijd om te ontdekken welke labels er wel of niet bij je passen. Het mooie van labels is dat je ze op kunt pakken als ze je helpen en weer weg kan doen als ze niet meer relevant voor je zijn, ze groeien dus met je mee in het proces van ontdekken.

Kijk gewoon rond, doe gezellig mee en als je vragen hebt mag je die uiteraard altijd stellen. Zolang je het respectvol doet is er geen vraag te gek.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

PallaS.


ocean