Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

JustAGuy: Oost-Vlaming op ontdekkingstocht

Gestart door JustAGuy, januari 22, 2023, 11:17:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JustAGuy

Hallo allemaal,

Laat me starten met te zeggen dat het mij echt niet zo duidelijk is of mijn situatie echt onder de noemer aseksualiteit valt en  zo ja onder welk onderdeel ervan. Ben dat allemaal een beetje aan het uitzoeken.

Ik heb me hier vandaag geregistreerd na de link te hebben gekregen van iemand die hier naar eigen zeggen veel waardevols uit gehaald had. Dus ik dacht: let's give it a shot!

Ik ben een 32-jarige man uit Oost-Vlaanderen, België, werkzaam in de IT.

Op dit moment ben ik al een behoorlijke tijd single. En hoewel ik graag een fijne levenspartner zou vinden, heeft het single-zijn me ook de kans gegeven om even stil te staan bij mijn relatie tot seks. Ik merk dat die nogal anders is dan bij vele anderen. Nog niet echt iemand anders tegengekomen die hetzelfde heeft en/of een hokje waar het zou in passen. Ik hoop dat ik hier een en ander kan vinden

Ik ga het even proberen schetsen. Een startpunt: Ik heb een ,(veel) lager dan gemiddelde sex drive. Afhankelijk van je definitie zou je je zelfs kunnen afvragen of er van een sex drive wel überhaupt sprake is. Ik kan mij wel (fysiek, naast andere manieren) aangetrokken voelen tot een vrouw, haar aantrekkelijk vinden, maar de gedachte is vrijwel nooit van: hmmm, daar zou ik wel seks mee willen. In gezelschap willen vertoeven, aanraken, knuffelen, zelfs kinky stuff, maar seks... not so much.

Al seks gehad, kan niet zeggen dat het met momenten niet oprecht leuk was. Maar ik merk toch vaak dat ik meer de intensiteit van het moment leuk vind i.p.v. het gebeuren met geslachtsdelen. Wat voor mij even leuk is, of zelf leuker, is gewoon intens knuffelen, passioneel kussen, rollebollen, aanraken, ruw zijn met mekaar. Maar geslachtsdelen in de strijd gooien, voelt als ik heel eerlijk ben vaak vooral aan als veel gedoe zonder veel meerwaarde voor mij. Liefst ga ik dan nog liever de andere partner plezieren om dan te genieten van de ander die geniet. Maar voor mezelf hoeft het niet zo.

Ik stak het lange tijd op onervarenheid en allerlei randfactoren en omstandigheden. Maar na een stevige portie zelfreflectie, moet ik het misschien toch een keer onder ogen zien.

Ik ben trouwens wel kinky. Daarin vind ik heel wat dingen fantastisch: vastbinden, impact, sensatiespel. En tijdens een spel vind ik spelen met een vibrator / magic wand heel leuk, ook op intiemere plaatsen.
Maar dan is dat deel van sensatiespel, actie en reactie en genieten het waarnemen van genot.

Om er nog een laagje bovenop te leggen: ik ervaar wel seksuele opwinding bij kinky zaken, alleen geeft dat mij niet meteen een drive om seks te hebben of te willen klaarkomen. Het is gewoon een fijn gevoel van opgewonden zijn.

Ik kan ook niet ontkennen dat dit hele gebeuren met momenten al een bepaalde druk heeft gezet op voorts gezellige avondjes. Wordt er straks seks verwacht? Is deze aanraking wel vrijblijvend of hoort het een startsein te zijn? Enzovoort. Niet bevorderlijk voor de innerlijke rust.

En ja, grenzen en voorkeuren communiceren, I know. Maar seks is zo alomtegenwoordig en "normaal" geacht dat het toch datinggewijs allemaal zo simpel niet is.

Ik hoop dat ik niet te veel geshared heb voor mijn openingspost. Maar omdat ik er geen juiste term op kan plakken wou ik toch even schetsen hoe het allemaal een beetje zit.

Ik hoop hier een fijne tijd tegemoet te gaan. 🙂

Koffie

Welkom!

Het is moeilijk te zeggen of iemand anders wel of niet aseksueel is, dat is een zoektocht die je zelf aflegt. Het is ook niet altijd heel zwart-wit, het is een heel spectrum, en er is dus heel erg veel variatie en diversiteit onder aseksuelen.

Leuk trouwens dat je hierheen bent verwezen door iemand die wat heeft gehad aan het forum. :) Ik hoop dat ook jij duidelijkheid vindt omtrent jezelf.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jaap

Hoi,

Welkom hier!
Ik hoop dat de verhalen hier je wat meer duidelijkheid/herkenning kunnen geven.

AceVentura

Welkom op het forum JustAGuy,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Bedankt voor je openhartige openingspost. Deel vooral zoveel als je zelf wil, dat is het belangrijkst.
Voor de zekerheid: Sommigen kunnen niet goed tegen zeer expliciete teksten. Nu valt dat denk ik nog wel mee, maar mocht het explicieter worden dan wordt een waarschuwing in het onderwerp van het bericht gewaardeerd.

In de basis gaat aseksualiteit om het niet ervaren van seksuele aantrekking. Je schrijft een hoop dingen die wel aan seksualiteit gerelateerd zijn maar niet aan seksuele aantrekking, en even heel kort de bocht gezegd zijn die niet relevant voor de vraag of je aseksueel bent of niet. De zin die het dichtstbij komt is:
CiteerIk kan mij wel (fysiek, naast andere manieren) aangetrokken voelen tot een vrouw, haar aantrekkelijk vinden, maar de gedachte is vrijwel nooit van: hmmm, daar zou ik wel seks mee willen.

Ik hoop dat het forum voor jou net zo waardevol kan zijn als voor de persoon van wie je de link gekregen hebt. Lees rustig rond, doe gezellig mee en stel je vragen als je die hebt.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)


Hugo uit Brussel

Welkom, JustAGuy! En we wonen niet ver van elkaar...
Als je andere aseksuele mensen wilt ontmoeten, en ervaringen van anderen wilt horen, dan vertel ik je graag dat er nu zaterdag een bijeenkomst in Brugge is. Zie ook https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=7429.0
Laat wel vooraf in de thread of aan mij weten als je komt, dan hebben we er zicht op hoe groot de groep is.