Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksueel hokje voor: wel aantrekking , maar niet voor penetratie

Gestart door JustAGuy, januari 23, 2023, 03:01:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JustAGuy

Ik ben volop in ontdekking, en ik vroeg me iets af: is er een benaming / hokje voor: wel aantrekking voelen tot iemand, ook fysiek. Maar niet om penetratie-seks te hebben. (Maar wel aanraken, knuffelen, kussen, "rollebollen", ... ). En dit ook nog als er weldegelijk een klik is?
Verder wel romantische gevoelens ook enzo.


Ik vraag me dus af of daar een naam voor is (ik weet dat hokjes niet heilig zijn, maar soms wel praktisch) en of hier nog mensen dit herkennen.

(Zie https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=7418.0 voor meer info over mijn eigen geval).


AceVentura

Naast het label aseksueel kan je ook een bepaalde mate van seks-gezindheid hebben (als ik de vertaling goed onthouden heb). Dat spectrum loopt ongeveer van personen die moeite hebben met een schaars gekleed lichaam op een reclame poster tot mensen die daadwerkelijk plezier hebben in seks met alles erop en eraan.
Omdat het label aseksualiteit op zich niets zegt over seksuele activiteiten zijn alle combinaties mogelijk.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Hoi JustAGuy, voor zover ik weet is er geen naam/label/hokje voor wat jij omschrijft.

Hokjes zijn inderdaad niet heilig, maar wel praktisch, soms.
Maar inmiddels zijn er --vooral op het engelstalige forum, maar hier begint het ook door te sijpelen-- steeds meer 'sub-labels' die proberen te omschrijven wat voor 'soort' aseksueel je bent. Kan praktisch zijn als je 'soortgenoten' zoekt, maar voor veel mensen buiten (èn binnen) de aseksuele community kan het verwarrend worden, zodat je door de bomen het bos niet meer ziet (een 'demi-aro-neuter-auto-aseksueel' ;) )

Zelf wijk ik (denk ik) ook wel wat af van 'de gemiddelde' aseksueel, maar ik zoek er geen naam of label voor. Als het aan de orde komt vertel ik wat mijn voorkeuren zijn (of juist niet zijn). Ook omdat die door de tijd heen kunnen verschuiven.

Staar je dus niet blind op een 'naam'. :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

macobra2019

Hi Just a guy,

Hmm hokje - ik zou het niet weten... ik heb zelf een hekel aan de hokjes en alles een gedefinieerde plek te geven. Je kan als mens ook nog veranderen, tot op zekere hoogte. Ik noem me zelf gewoon bij mijn naam en ik heb seksuele gevoelens maar het is allemaal niet zo sterk vertegenwoordigd. Daar voel ik me nog het best bij dan een hokje.

Ik herken je helemaal in je verhaal trouwens, het soort spanning en een hele nacht knuffelen, de geur van de ander te snuiven en dan horen het allemaal wel leuk is hoor, maar liever neuken.

Nee, ik heb me wel eens opgelaten gevoeld, mijn seksuele verlangens lopen zelden gelijk aan de ander - en voel de blik van 'wat sneu, of wat een teleurstelling'. Ik heb het allemaal gelaten voor wat het is. Misschien ontmoet ik hier een gelijkgestemde :)

With Pen and Paint

Hoi JustAGuy, dit klinkt voor mij als sensuele aantrekking (https://aseksualiteit.nl/termenlijst/: "Verlangen naar fysiek contact (knuffelen, aanraking, kusjes, enz.) met een specifiek iemand"). Ik weet niet of het precies is wat je bedoelt, maar voor mij was het wel een verhelderende term omdat ik wel het gevoel heb dat ik me fysiek tot andere personen aangetrokken kan voelen, maar ik dan weer geen verlangen heb dat dat tot seks leidt.
"She had blue skin, and so did he. He kept it hid, and so did she. They searched for blue their whole way through, then passed right by - and never knew."
-Shel Silverstein

JustAGuy

Citaat van: With Pen and Paint op januari 25, 2023, 06:10:02 PMHoi JustAGuy, dit klinkt voor mij als sensuele aantrekking (https://aseksualiteit.nl/termenlijst/: "Verlangen naar fysiek contact (knuffelen, aanraking, kusjes, enz.) met een specifiek iemand"). Ik weet niet of het precies is wat je bedoelt, maar voor mij was het wel een verhelderende term omdat ik wel het gevoel heb dat ik me fysiek tot andere personen aangetrokken kan voelen, maar ik dan weer geen verlangen heb dat dat tot seks leidt.
Ja, ik denk dat dat wel in de buurt komt. Al kan er wel seksuele opwinding bij te pas komen als er stevige aanrakingen van komen. Niet altijd, maar in sommige gevallen wel. Maar ook niet van "ik wil seks". Ik kan echt genieten van opwinding zonder climax ofzo. Ik zit een beetje op het kruispunt van vanalles denk ik.