Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Onderzoek gebruik online datingapps bij Ace's

Gestart door Zandie, maart 08, 2023, 11:45:45 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zandie

Hii,

Ik ben Cindy (nickname Zandie) (zij, haar) en ik ben een 21 jarige student op de Haagse Hogeschool. Ik ben zelf zover ik weet straight maar heb wel een paar bicurious interesses die ik misschien verder wil onderzoeken.

Voor een project (PR2 - Contect Aware Design bij de studie Communicatie & Multimedia Design (CMD)) van De Haagse Hogeschool heb ik samen met mijn projectgroep de opdracht gekregen om een datingapp te maken die meer context aware is. Dit houdt in dat de app meer gebruik moet maken van functies die in de telefoon zitten als bijvoorbeeld gps, hartslagmetingen, bluetooth, nfc, enz. (dit betekend niet dat wij deze specifieke functies ook echt gaan gebruiken de telefoon heeft er namelijk nog veel meer)

Voor deze app te kunnen maken hebben we wat deskresearch gedaan om te kijken wat onze doelgroep werd voor de app. Aangezien we er vrij snel achterkwamen dat er niet veel datingapps waren voor mensen die aseksueel zijn besloten we om hier meer de focus op te leggen.

Daarom hebben we een enquete gemaakt om te kijken hoe het gebruik van datingsites over het algemeen is bij aseksuele mensen. Dus als iemand ons wilt helpen en de enquete zou willen invullen (duurt minder dan 5min.) zou dat zeer gewaardeerd worden door ons. De antwoorden die wij uit de enquete halen is puur en alleen voor ons onderzoek en zijn dus ook anoniem, wij kunnen dus niet namen of e-mails zien van iemand die de enquete invult. De antwoorden die worden gegeven gebruiken wij om keuzes te kunnen maken in ons verdere onderzoek en in het ontwerpen van de datingapp deze zullen dus alleen worden benoemd in ons onderzoeksrapport.

Enquete link: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeZO1xWiyjFTBjhBMQi-d8CO_C72jW06Npa5_wMpeUNNWwWKA/viewform?usp=sf_link

Alvast bedankt XXX

Piggelot

Tof onderzoek,
Zou leuk zijn als de app straks ook echt gebruikt kan worden😂

Edewecht

Welkom Zandie,
Onmiddellijk kwamen bij mij vragen op:
wat voor school, wat voor project (of vak), wie is 'Zandie', kun je iets zeggen over de privacy van mensen die meedoen aan de enquete...

Wanneer je van vreemden informatie vraagt, is het gewenst om zelf eerst wat informatie over jezelf te geven. Als je jezelf even voorstelt en iets meer over jezelf en je project vertelt, heb je ook meer kans dat mensen welwillend reageren.

Succes! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Citeerkun je iets zeggen over de privacy van mensen die meedoen aan de enquete
Die vraag kan ik wel voor je beantwoorden: De link begint met "docs.google.com", dat betekend dat privacy geheel afwezig is.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Zandie

Citaat van: Edewecht op maart 08, 2023, 06:25:20 PMWelkom Zandie,
Onmiddellijk kwamen bij mij vragen op:
wat voor school, wat voor project (of vak), wie is 'Zandie', kun je iets zeggen over de privacy van mensen die meedoen aan de enquete...

Wanneer je van vreemden informatie vraagt, is het gewenst om zelf eerst wat informatie over jezelf te geven. Als je jezelf even voorstelt en iets meer over jezelf en je project vertelt, heb je ook meer kans dat mensen welwillend reageren.

Succes! :)

Heyy thanks voor de tip ik heb mijn tekst een beetje aangepast had hier zelf nog niet echt over nagedacht. Wat privacy betreft zal er naast het doorlezen van de antwoorden en misschien (anonieme) quotes in ons onderzoeksrapport niets met de informatie gedaan worden wij kunnen verder ook geen namen of e-mails zien van wie de enquete invult. We hebben de antwoorden voornamelijk nodig om keuzes te kunnen maken met hoe ons verdere onderzoek verloopt en om uiteindelijk een ontwerp te kunnen maken. Ik snap dat de meeste mensen liever niet hebben dat hun naam wordt genoemd in een verder onbekend project voor hen.

Zandie

Citaat van: AceVentura op maart 09, 2023, 07:01:51 PM
Citeerkun je iets zeggen over de privacy van mensen die meedoen aan de enquete
Die vraag kan ik wel voor je beantwoorden: De link begint met "docs.google.com", dat betekend dat privacy geheel afwezig is.

Hey dit klopt de enquete is gemaakt via google docs echter hebben wij uitgezet dat de e-mail met ons word gedeeld. Het invullen is dus anoniem.

AceVentura

Ik maak me eerlijk gezegd niet zo zeer zorgen om jullie (de onderzoekers), maar dat de data bij google terecht komt. Bij google bestaat anonimiteit niet, ze gebruiken al hun diensten om zo veel mogelijk over je te weten te komen.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Citaat van: Zandie op maart 10, 2023, 12:40:55 PMHeyy thanks voor de tip ik heb mijn tekst een beetje aangepast


Ik zie het. Fijn, dank je wel! :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)