Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Onderzoek vrijwilligerswerk

Gestart door Anoukgreeven, april 05, 2023, 09:55:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anoukgreeven

Hi,

Mijn naam is Anouk Greeven (zij/haar) en voor mijn afstudeerscriptie van de Master Sociologie doe ik een onderzoek rondom vrijwilligerswerk. Vrijwilligerswerk is een groot onderdeel van onze maatschappij, iets wat veel mensen doen en waar veel organisaties op steunen. Er is echter nog weinig bekend over de ervaringen van queer mensen die vrijwilligerswerk doen in Nederland en daar wil ik verandering in brengen. Het doel is om een beter beeld te krijgen en daarnaast vooral om toe te werken naar gelijke kansen en behandeling voor iedereen.

Hiervoor ben ik op zoek naar mensen tussen de 18 en 35 die zich identificeren als queer (non-hetero/non-cisgender/LGBTQIA+). Het maakt hiervoor niet uit of je wel of geen vrijwilligerswerk doet. Wil je deze vragenlijst invullen?
https://uva.fra1.qualtrics.com/jfe/form/SV_esOxZXrQKipPsaO(also available in English)

De vragenlijst duurt ongeveer 5-10 minuten. De deelname is vrijwillig en je zal als deelnemer geen directe baat hebben bij het invullen van de vragenlijst. Deelname is anoniem, en alle antwoorden worden anoniem gebruikt. Je kan tijdens het invullen van de vragenlijst altijd stoppen als je toch niet meer wilt deelnemen. De gegevens van deze vragenlijst worden verwerkt in het afstudeeronderzoek. Deze wordt openbaar gepubliceerd zodra die behaald is. Het is een onafhankelijk onderzoek en er zijn geen specifieke organisaties of partijen met belangen.

Voor overige vragen en/of opmerkingen ben ik bereikbaar op anoukgreeven@student.uva.nl

Alvast bedankt!

Anouk Greeven

Koffie

Welkom!
En leuk, dit is weer eens een andere insteek. :)

Misschien wel handig om te weten wat je precies bedoelt met vrijwilligerswerk. Dat is heel breed, van regelmatig boodschappen doen voor de zieke buurman tot wekelijks een voetbalploeg trainen, of een forum beheren. Verbonden aan een instelling/organisatie die actief vrijwilligers inzet, of individueel.

Ik ben te oud, maar het lijkt me handig als dat wat gespecificeerd wordt. :)

Overigens heb ik over de leeftijd ook een vraag. Je vraagt naar jonge mensen, maar omdat die veel betaald werken, zijn het dikwijls de oudere mensen die vrijwilligerswerk doen. Niet alleen maar, natuurlijk, maar dat was wat mij opviel toen ik lang geleden (als jonkie) in een asielzoekerscentrum als vrijwilliger werkte. En wat ik zag in het bejaardenhuis waar ik een poosje gewerkt heb. Daarom vraag ik me af: waarom die jonge doelgroep?
Of krijgen oudere LHBTQ-vrijwilligers sowieso gelijke kansen? ;)

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Rhodé

Hey!

Interessant onderwerp. Ik probeerde op de link te klikken, maar de site deed het niet. Ligt dat probleem bij mij of heb je misschien een verkeerde link geplaatst?

Edewecht

Citaat van: Rhodé op april 05, 2023, 03:13:02 PMHey!

Interessant onderwerp. Ik probeerde op de link te klikken, maar de site deed het niet. Ligt dat probleem bij mij of heb je misschien een verkeerde link geplaatst?

Het lijkt er op dat er een spatie had moeten staan tussen Psao en (also), dus:

https://uva.fra1.qualtrics.com/jfe/form/SV_esOxZXrQKipPsaO (also available in English)

Ik denk dat het hiermee gefixt is.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Stevie1992

Ik ga m sowieso invullen, weet alleen niet of de mijne hele groundbreaking antwoorden gaat opleveren :p gezien ik als queer vrijwilligerswerk doe bij een queer organisatie (COC) bij een queer groep (Jong&Out, Expreszo)  :grouphug:
I need no reasons, I simply.. am

PallaS.


Ken88

#6
Ah jammer, te laat. Ik doe inderdaad vrijwilligerswerk en best veel ook.