Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Boek "Liefdeloos/Loveless" van Alice Oseman

Gestart door Creatiefje, juli 10, 2023, 08:17:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Creatiefje

Hee mensen,

Wie heeft het boek van Alice Oseman, Loveless (Zo heet het origineel in EN) of Liefdeloos (NL) gelezen? En wat vonden jullie ervan?

Ik ben het momenteel aan het luisteren via Storytel. Niet alles trekt/raakt me evenveel, maar er zitten zeker herkenbare stukjes in (en ik ben nog maar bij hoofdstuk 16 van de 73).

Het is trouwens niet als reclame of zo bedoeld. Gewoon benieuwd naar jullie ervaringen  ;D

Koffie

Ik zou eens moeten kijken of het in de bieb te vinden is, of via een bieb ergens anders in Nederland te lenen valt. Maar ik kom al lange tijd niet tot lezen, en mijn 'to read-lijst', wordt alsmaar langer...

Maar ik ben heel nieuwsgierig.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Ik ken het boek niet, wat is het voor boek? Kan je (zonder spoilers als dat van toepassing is) wat vertellen over het boek?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Creatiefje

Citaat van: AceVentura op juli 11, 2023, 07:50:10 PMIk ken het boek niet, wat is het voor boek? Kan je (zonder spoilers als dat van toepassing is) wat vertellen over het boek?

Ik ben dus nog niet zo ver in het boek bezig. Maar het gaat over een meisje van 18, Georgia, en het speelt zich grotendeels af in/rondom Durham (University). Ik moet zeggen dat het voor mijzelf soms wat ver-van-mijn-bed-show is met dat universiteits-aspect. Maar ik ben dus nu bij het stukje dat ze net een beetje geïnstalleerd is op haar kamer, haar extraverte kamergenote heeft ontmoet en samen met haar voor het eerst naar een nachtclub gaat. Je wordt als lezer een beetje meegenomen in hoe Georgia alles rondom romantiek/seks ervaart en/of wat ze ervan vindt.  En nu wil ze dus dat haar extraverte kamergenote haar aan een vriendje gaat helpen.

Als het niet over aseksualiteit ging had ik het boek waarschijnlijk links laten liggen, maar de herkenning is fijn, dus ik lees (luister) door.

AceVentura

Bedankt voor de omschrijving, het klinkt eerlijk gezegd niet als een boek voor mij :)

Veel (lees of luister) plezier!
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

memories

Ik heb het zelfs al twee keer gelezen, haha. Vind het echt een goed boek. De eerste keer dat ik het last heb ik er heel veel herkenning uit gehaald. Vind Alice Oseman sowieso top, ook met de Heartstopper-serie. De tweede keer viel het me wel op dat er ook veel focus was op het hele toneel-aspect, wat ik minder interessant vond. Overigens lees ik sowieso veel young adult, dus ik vind dit soort boeken altijd wel leuk om te lezen.

Koffie

Het ligt ook ver af van mijn belevingswereld, ook van hoe ik vroeger was, maar ik zou het toch wel willen lezen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Marliesw

Ik heb het boek ook gelezen. Het is wel yound adult / Chicklit. Dus dat moet je wel liggen.

ChronicVillainy

Ik heb het boek ook gelezen. Ik lees doorgaans meer fantasy, maar de herkenning in dit boek is wel fijn. Ik raakte hier en daar wel wat gefrustreerd om het drama en de vriendschapsperikelen van de hoofdpersoon, Georgia is tenslotte een tiener, maar het maakt aseksualiteit wel bespreekbaar. Niet alleen wat het is, maar ook wat erbij komt 'kijken': het gevoel dat er iets mis met je is, het moeten heroverwegen van je toekomstbeeld (zonder partner), je afvragen of je wel aseksueel kan zijn terwijl je wel bijvoorbeeld fanfictie leest, etcetera. Dit maakt het een waardevol boek, zeker omdat goede representatie zo schaars is.