Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Interview

Gestart door Hanne De Becker, februari 10, 2007, 12:45:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanne De Becker

Hoi,

Ook ik ben een studente journalistiek opzoek naar een aseksueel persoon die zijn of haar verhaal wil doen. Ik heb gemerkt dat er wel vaker zulke vragen op dit forum gepost worden. Daarom verklaar ik de exacte intentie van mijn stuk even nader: ik werk samen met 2 collega-studenten aan een magazine dat haar lezer inzicht wil bieden in het leven van mensen die hun leven anders (moeten) organiseren. Het magazine zal dan ook 'Anders' heten.

We willen persoonlijke getuigenissen koppelen aan de wetenschappelijke uitleg bij zaken als aseksualiteit, homoseksualiteit en transseksualiteit (voor zover daarnaar al exact onderzoek gedaan is en verklaringen geboden kunnen worden). Maar we gaan niet uitsluitend de seksuele toer op: ook mensen met chronische ziektes of handicaps verdienen een plaats in 'Anders'.

In ons stuk over aseksualiteit willen we een aseksueel persoon en een seksueel persoon aan de praat krijgen over hun verschillende beleving van seksualiteit. Het hoeft geen zwaar debat te worden waarin je je seksuele oriëntatie – als ik het zo mag noemen – met man en macht moet verdedigen, gewoon ideeën en gevoelens bespreken en zien waar de interessante verschillen liggen. In een bijhorend kaderstuk zal het gegeven aseksualiteit dan nog verder worden uitgediept.

Wie zich aangesproken voelt kan mij bereiken via hanne.de.becker@student.khm.be, en ik zal het forum uiteraard ook nog een tijdje in het oog houden.
Ik hoop uiteraard overladen te worden met reacties ;) en wil jullie hiervoor alvast bedanken.

Groetjes, Hanne

Jovi_Hobbes

Hoi Hanne,