Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Interview

Gestart door Hanne De Becker, februari 10, 2007, 12:45:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanne De Becker

Hoi,

Ook ik ben een studente journalistiek opzoek naar een aseksueel persoon die zijn of haar verhaal wil doen. Ik heb gemerkt dat er wel vaker zulke vragen op dit forum gepost worden. Daarom verklaar ik de exacte intentie van mijn stuk even nader: ik werk samen met 2 collega-studenten aan een magazine dat haar lezer inzicht wil bieden in het leven van mensen die hun leven anders (moeten) organiseren. Het magazine zal dan ook 'Anders' heten.

We willen persoonlijke getuigenissen koppelen aan de wetenschappelijke uitleg bij zaken als aseksualiteit, homoseksualiteit en transseksualiteit (voor zover daarnaar al exact onderzoek gedaan is en verklaringen geboden kunnen worden). Maar we gaan niet uitsluitend de seksuele toer op: ook mensen met chronische ziektes of handicaps verdienen een plaats in 'Anders'.

In ons stuk over aseksualiteit willen we een aseksueel persoon en een seksueel persoon aan de praat krijgen over hun verschillende beleving van seksualiteit. Het hoeft geen zwaar debat te worden waarin je je seksuele oriëntatie – als ik het zo mag noemen – met man en macht moet verdedigen, gewoon ideeën en gevoelens bespreken en zien waar de interessante verschillen liggen. In een bijhorend kaderstuk zal het gegeven aseksualiteit dan nog verder worden uitgediept.

Wie zich aangesproken voelt kan mij bereiken via hanne.de.becker@student.khm.be, en ik zal het forum uiteraard ook nog een tijdje in het oog houden.
Ik hoop uiteraard overladen te worden met reacties ;) en wil jullie hiervoor alvast bedanken.

Groetjes, Hanne

Jovi_Hobbes

Hoi Hanne,
Ik vind het een heel leuk initiatief dat jullie dit willen gaan doen. Ik zie dat je een Belgisch mailadres hebt dus ik neem aan dat je zelf in België woont? Zou je misschien iets meer kunnen vertellen over hoe je de interviews in gedachten had. Wil je dat bijvoorbeeld face-to-face doen, via de telefoon of via de mail? Ik denk dat dit wel uitmaakt voor sommige mensen om wel of niet mee te willen/kunnen doen.

O, natuurlijk krijg je ook nog een stukje welkomst  :cake: (da's traditie hier!)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Hallo Hanne,

Ik sluit me bij Jovi aan. Kun jij nog wat meer vertellen?

En ook van mijn een  :cake: , het is zeker een leuke initiatief!
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Welkom Hanne!

Alvast heel veel succes!
:cake: ?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Hanne De Becker

Dankje!

Het interview zou 'face to face' moeten gebeuren. Ik heb ook foto's nodig voor in het magazine, dus we zullen elkaar toch zeker eens in levende lijven moeten ontmoeten. Als iemand liever niet herkenbaar gefotografeerd wordt, kan dat zeker, maar een foto hoort er nu eenmaal bij.

Het zou interessant zijn, mocht de geïnterviewde zelf een seksueel persoon kennen die hij graag wat meer zou vertellen over aseksualiteit en hoe hij dat beleefd. Dat zou trouwens meteen een nieuwe en interessante dimensie aan het stuk geven. Als dat niet het geval is kan ik natuurlijk ook op zoek gaan naar iemand die zo'n gesprek wil aangaan en niet verlegen is om een woordje over haar seksualiteit te geven.

Zoals ik eerder al zei, is het geen klassiek vraag/antwoord interview. Het is de bedoeling dat er een gesprek op gang komt tussen een aseksueel persoon en een seksueel persoon over hun gelijkenissen en verschillen en hun ervaringen met seks. Ik zal er wel zijn om onderwerpen aan te brengen, in te pikken op interessante onderwerpen e.d. Maar het is niet de bedoeling dat ik een vragenlijstje ga aframmelen.

Ik woon inderdaad in België, dus het zou makkelijk zijn mocht een ik een Belg vinden die mij te woord wil staan. Maar gezien ik net onder Antwerpen woon, zijn plekken in het Zuiden van Nederland ook niet onbereikbaar.

Ik hoop dat ik hiermee wat duidelijkheid heb kunnen scheppen. In ieder geval bedankt voor het warme onthaal!

Ereinion

Dan val ik af, ik woon te ver weg.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ja, da's voor mij ook niet zomaar te doen...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Jammer, want het leek me wel erg leuk.  :-\
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Het is zeker wel een heel leuk idee om twee mensen met elkaar van gedachten te laten wisselen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

En ik kan niet reizen ( gehandicapt).. dus ik val ook af. Maar het idee is erg leuk !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Citaat van: Hanne De Becker op februari 10, 2007, 12:45:31 PM
Maar we gaan niet uitsluitend de seksuele toer op: ook mensen met chronische ziektes of handicaps verdienen een plaats in 'Anders'.

Misschien maak je wel een kans, Peter. Twee vliegen in één klap  :D
hopelijk kun je hier om lachen  :knuffel:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Natuurlijk kan ik daar om lachen !  :rollol: :rollol: :rollol: :rollol: Je weet toch hoe ik reageer ?

Ik zie het blije gezicht van de journalist al voor me : 'Hoi ! iets nog raarders en zeldzamers ! Dat is vast goed voor mijn promotiekansen'  ;D

Maar Hanne: mijn antwoord is en blijft nee. Als ik opgestaan ben heb ik al 80 % ( of meer) van mijn energie voor die dag verbruikt. En ik kan vanwege mijn energiebeperkingen niet of nauwelijks reizen. En ik wil niet op de tv of in een blad. Mijn leven is zo al ingewikkeld genoeg.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Tempesta

Niet onmiddellijk gaan slaan graag, maar willen we aseksualiteit bekend maken via een tijdschrift dat onderwerpen behandelt die niet 'normaal' zijn? Ik weet het niet zeker hoor, maar ik dacht ik werp even een vraag op. Het is natuurlijk niet erg als we aseksualiteit een bekend begrip willen maken, maar het einddoel is natuurlijk dat aseksualiteit iets normaals is. Wat denken jullie daarvan?

Sismo

Wel een wakkere opmerking! Het is idd de vraag of we als "Anders" gezien willen worden. Aan de andere kant is "anders"zijn misschien beter dan " onbekend" ?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Maar we zijn niet hetzelfde als de rest, ik vind het niet erg om anders te zijn. En het is ook niet de bedoeling van het tijdschrift om hun onderwerpen echt te benaderen als anders of niet-normaal. Daar vind ik trouwens ook nog wel een verschil tussen zitten; anders en niet normaal.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.