Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Onderzoek naar de representatie en positie van aseksualiteit in Nederland

Gestart door Lisa25, oktober 10, 2023, 11:59:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lisa25

Hee!

Ik ben Lisa (zij/haar) en studeer geschiedenis. Voor mijn bachelorscriptie aan de Leiden Universiteit doe ik onderzoek naar representatie en de positie van aseksualiteit en hoe dit door de jaren heen is ontwikkeld. Het doel van dit onderzoek is om meer zichtbaarheid te creƫren op de ontwikkelingen rondom aseksualiteit (ten opzichte van een paar decennia geleden) en wat het gevoel van representatie doet voor aseksuele mensen binnen Nederland. Ik ben dan ook op zoek naar mensen die ik kan interviewen die zich identificeren op het aseksuele spectrum en in Nederland wonen. Ik zal vragen stellen over wat aseksualiteit voor jou betekent en wat voor jou aseksueel zijn in Nederland betekent.

Het is een vrijwillig interview die ongeveer een half uur tot uur zal duren. Mocht je het fijner vinden om anoniem te blijven binnen de scriptie, is dit volledig mogelijk en zal ik pseudoniemen gebruiken. Het interview kan zowel online als offline plaatsvinden en ook op een plek die jij fijn vindt.

Ben of ken jij iemand die zou willen deelnemen aan dit onderzoek of heb je meer vragen? Stuur me dan een mail op lisaw.123@live.nl.

Ik hoor graag van je!

Groetjes Lisa

Koffie

Welkom en dank je wel voor je interesse in aseksualiteit. Het lijkt me wel een leuk interview, maar reis je ook naar de locatie van de persoon die je interviewt?

Ik woon in Nederland en ben Nederlander, maar ik begrijp uit je oproep dat het specifiek over de Nederlandse geschiedenis gaat en niet over bv. de Vlaamse?
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Lisa25

Ja, ik reis ook naar de locatie van de persoon die ik interview! En het gaat in dit geval wel specifiek om Nederlandse geschiedenis, maar als het gaat om een Vlaming die sterk verbonden is met de Nederlandse maatschappij of in Nederland woont, is dit ook mogelijk. Als je nog interesse hebt, zou ik graag wat willen afspreken voor een interview.

Beukennootje