Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Spam

Gestart door Stev, februari 12, 2007, 08:43:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinky

Haha!
Weet je hoe de meeste spam in je mailbox komt? Door al die FW berichten die mensen zelf naar iedereen opstuurt. Zo heeft een vriend van mij wel eens een mail gekregen die ook naar half bekend Nederland werd gestuurd (ik noem een John de mol, Caroline Tensen, Marco Borsato etc.) En hij kon zo al die mailadressen zien. Niet zo handig van de zender.
Heel handig als je dat soort mailtjes stuurt is om alle adressen bij Bcc te zetten. Dan ziet niemand de mailadressen. Ook niet als een volgende ze doorstuurt (het liefst natuurlijk ook met alleen Bcc adressen) Als iedereen dat zou doen zou de spam al meer dan gehalveerd worden. Want door die mailtjes steeds weer door te sturen komen ze ook bij bedrijven terecht die al die adressen in zo'n mail in een bestand zetten en deze ook delen met andere bedrijven waardoor je steeds meer en meer spam krijgt... Oh, en als je dan toch een mail doorstuurt, verwijder je adres dan uit de rij met mailadressen. Of nog beter, wees lief en verwijder ze allemaal!

@ Jovi; Vandaar dat dat andere mailadres ook niet hielp!

petra1963

Hmmm, weer wat geleerd !  ;)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ienepien op augustus 04, 2007, 01:32:13 PM
Even een vraagje: waarom blijft het icoontje NIEUW er zo lang bijstaan? Bij sommige artikelen staat nieuw, en dat is al anderhalf jaar oud. Dat schept voor nieuwkomers wel verwarring, Toch?

Nieuw betekent dat het een bericht is waarvan jij de laatste reactie nog niet hebt gelezen. Als je dus nieuw bent op het forum staat dat bij elk onderwerp (ook degenen waar al langere tijd niets meer in is geschreven)
Er is een knopje "alles gelezen" waarmee je alle onderwerpen onder een hoofdonderwerp als gelezen kunt aangeven. Zo kun je met een schone lei beginnen en zie je alleen nog "nieuw" staan bij berichten waar echt iets nieuws in staat.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

Oké, na enig nadenken had ik al zo'n vermoeden, dat het bij iedereen dus anders is. Ze zijn dus NIEUW voor mij. En naderhand bedacht ik me, dat dit helemaal niks met spam te maken heeft, dus dat het op een verkeerde plaats staat. Sorry, ik zal het niet meer doen.

Ienepien

Nu snap ik het helemaal. Door op NIEW te klikken, krijg je meteen al de ongelezen post achter elkaar. Ik klikte altijd op: nieuw bericht helemaal achteraan, en dan krijg je alleen de laatste. Dan moest ik vaak weer terug rollen, om alles te lezen. Wat een uitvinding! En weer sorry dat het hier staat, maar het ging nog over het voorgaande.

pinky

Eeuhm, misschien had je het nog niet door, maar de meeste onderwerpen dwalen af hoor! Dus voel je niet schuldig! Nu ben je een echte AVEN-er.   :knuffel:

Jovi_Hobbes

Inderdaad, je doet het juist helemaal goed  :D
En zelfs al zet je eens iets in een onderwerp waar het niet logisch is, dan is dat nog geen ramp. Dan komt er uiteindelijk wel een moderator langs die het verplaatst naar een beter passende plek.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Ja, of een agent met een waarschuwing  :flic:

Jovi_Hobbes

En die moet je dan vooral niet te serieus nemen  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

 :flic: is nog even op vakantie  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

En is stiekem een heel vriendelijke  :flic:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

 :flic: is je beste vriend!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Nou nee hoor, niet van mij !  :geezer: :geezer: :geezer: :geezer:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Jawel! Onze  :flic: toch wel?
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-