Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Verliefd worden op homoseksuele mannen

Gestart door Ontdekkingstocht, november 18, 2023, 07:46:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ontdekkingstocht

Goedenavond,

Ik weet nog maar kort dat ik aseksueel ben.

Dat ik niets voel bij denken aan seks, het zelfs vies vind, wist ik natuurlijk al veel langer, maar ik wist niet dat daar een term voor is. En dat het een geaardheid is.

Ik kan wel verliefd worden en ik ben dol op knuffelen.
Verliefd worden gebeurt me wel heel erg weinig en ik kan pas verliefd worden als ik iemand langer ken.

Dan ben ik al aseksueel wat een liefdesrelatie vinden veel moeilijker maakt.
Bovendien word ik eigenlijk alleen verliefd op heel zachtaardige mannen die homoseksueel zijn....
Zij zullen echter nooit op mij vallen, omdat ik een vrouw ben...

Zo lastig....

Ik vraag me af of ik ooit een passende liefde ga vinden....


Ik heb nu wel een heel fijne en diepgaande vriendschap met een homoseksuele man en die is me sowieso heel dierbaar.

Fijne avond!

AceVentura

Lastig inderdaad, en om je naam maar aan te halen: Daar zit waarschijnlijk nog een onderdeel van je ontdekkingstocht.

Die mannen waar je verliefd op wordt, is dat om het zachtaardige of juist om het feit dat ze homoseksueel zijn (en daarmee eigenlijk onbereikbaar zijn)?
Zachtaardige mannen zijn er in alle soorten en maten, ook die niet homo zijn want ook dat is uiteindelijk weer een stereotype natuurlijk :).

Geef niet op met het vinden van een passende liefde, je hoort zelfs vaak verhalen dat mensen er spontaan tegenaan lopen toen ze gestopt waren met zoeken. Onderschat ook niet de waarde van een goede vriendschap. Een relatie wordt soms als het ultieme geluk gezien, maar een goede vriendschap is minstens zo fijn.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ontdekkingstocht

Hoi AceVentura,

Bedankt voor je reactie.

Hahaha, ik weet dat het een vooroordeel is hoor.
Ik vind zachtaardige mannen het liefst.

Ik ben kleuterjuf en op mijn school werkt één mannelijke collega. Hij is een zachtaardige lieve teddybeer (van bijna twee meter). Hij is getrouwd met een vrouw en heeft kinderen, dus hij is niet beschikbaar. Maar voor zo'n man voel ik dus het meest.

Mijn vriendschap met mijn homoseksuele vriend heb ik nu 5 jaar. Ik ben in oktober 2018 een groepsles dansen gaan volgen in de sportschool en hij was de docent.

Het grappige is dat hij nog maar net een maand daarvoor was begonnen met het geven van de dansles en dat ik de dansles ben gaan volgen omdat mijn toenmalige directeur me had geadviseerd om iets te gaan doen naast mijn werk en me gevraagd had waar ik vroeger als kind blij van werd. Dat was van klassiek ballet.
Vandaar de dansles.

Deze ontmoeting heeft zo moeten zijn. ❤️
Tegen hem ben ik dus ook spontaan aangelopen. (Door mijn pestverleden had ik eigenlijk voordat ik naar de dansles nog geen vrienden. Op de dansles heb ik naast mijn dansleraar, ook nog twee vriendinnen gevonden.)

Met hem heb ik nu een heel fijne en dierbare vriendschap.
We weten heel veel van elkaar en we delen veel.

Stiekem voel ik ook liefde voor hem, niet alleen vriendschap, maar ik durf dat nog niet met hem te delen. Misschien gaat hij zich er ongemakkelijk door voelen en ik wil deze mooie vriendschap absoluut niet verliezen.

Fijne avond!






Koffie

Ik werd niet specifiek op homomannen verliefd, het is wel een paar keer gebeurd. Voor mij is een bepaalde sfeer die iemand om zich heen heeft belangrijk en op de een of andere manier is datgene waarop ik reageer of reageerde (de tijd zal het leren, ik ben al lang niet verliefd geworden) iets dat vaker voorkomt bij homomannen. Maar zeker niet alleen maar. En zeker ook niet alle homomannen.

Misschien is dat iets wat je herkent. Uiteindelijk hoeft iemand ook in realiteit niet lief of zachtaardig te zijn, maar de sfeer om iemand heen, de uitstraling, kan dat wel doen lijken.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie