Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Pilot aflevering TV-programma over (a)seksualiteit door filmstudenten

Gestart door Teun, december 18, 2023, 10:03:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teun

Hoi!

Mijn naam is Teun en ik ben 3de jaars filmstudent aan de Dutch Filmers Academy in Eindhoven. Nu zijn wij voor een opdracht bezig met het ontwikkelen van een eigen concept voor een nieuw tv-programma, waarvoor we een pilot aflevering gaan opnemen.
 
Wij hebben een Human Interest programma bedacht genaamd 'Geef Me Is Ongelijk', waarin we maatschappelijk relevante onderwerpen willen bespreken, om de polarisatie in de huidige samenleving te verminderen. Met als doel dat we als familie/vrienden/samenleving niet ontvreemden van elkaar.
 
We willen op een laagdrempelige manier deze onderwerpen voorleggen aan de Nederlander op straat, doormiddel vragen en stellingen tijdens een voxpop (straatinterview). Aan de hand van deze beelden gaan twee personen in de studio, met beide een andere interpretatie over het onderwerp, met elkaar in gesprek. Met als doel dat er aan het eind van de aflevering verduidelijking is over het onderwerp en dat beide personen, maar vooral de mensen thuis inzichten hebben gekregen van beide kanten.
   
Nu zijn we voor de pilot aflevering met als onderwerp 'Aseksualiteit' opzoek naar iemand die zich identificeert binnen het aseksuele spectrum. En het leuk lijkt om tijdens het filmen van onze pilot aflevering in de studio in gesprek te gaan hierover.

Het is dus voor een schoolopdracht en de aflevering zal niet online gepubliceerd/verspreid worden, mocht hier wel behoefte aan zijn zal dit uiteraard eerst besproken worden!