Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Pilot aflevering TV-programma over (a)seksualiteit door filmstudenten

Gestart door Teun, december 18, 2023, 10:03:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teun

Hoi!

Mijn naam is Teun en ik ben 3de jaars filmstudent aan de Dutch Filmers Academy in Eindhoven. Nu zijn wij voor een opdracht bezig met het ontwikkelen van een eigen concept voor een nieuw tv-programma, waarvoor we een pilot aflevering gaan opnemen.
 
Wij hebben een Human Interest programma bedacht genaamd 'Geef Me Is Ongelijk', waarin we maatschappelijk relevante onderwerpen willen bespreken, om de polarisatie in de huidige samenleving te verminderen. Met als doel dat we als familie/vrienden/samenleving niet ontvreemden van elkaar.
 
We willen op een laagdrempelige manier deze onderwerpen voorleggen aan de Nederlander op straat, doormiddel vragen en stellingen tijdens een voxpop (straatinterview). Aan de hand van deze beelden gaan twee personen in de studio, met beide een andere interpretatie over het onderwerp, met elkaar in gesprek. Met als doel dat er aan het eind van de aflevering verduidelijking is over het onderwerp en dat beide personen, maar vooral de mensen thuis inzichten hebben gekregen van beide kanten.
   
Nu zijn we voor de pilot aflevering met als onderwerp 'Aseksualiteit' opzoek naar iemand die zich identificeert binnen het aseksuele spectrum. En het leuk lijkt om tijdens het filmen van onze pilot aflevering in de studio in gesprek te gaan hierover.

Het is dus voor een schoolopdracht en de aflevering zal niet online gepubliceerd/verspreid worden, mocht hier wel behoefte aan zijn zal dit uiteraard eerst besproken worden!
 
De opnames zullen in Eindhoven plaats vinden, in de filmstudio bij ons op school. In de maand maart, dus dat duurt nog even ;)

Ben of ken je iemand die ons kan helpen? Of heb je nog vragen? Stuur mij even een berichtje of mailtje op: teunroelofs1@kpnmail.nl

Alvast bedankt en een fijne dag! :)

Groetjes Teun

Koffie

Dank je wel voor je interesse in aseksualiteit. :)

Mensen voor een film- of fotocamera krijgen is meestal vrij lastig. Maar ik hoop voor je dat iemand reageert die er geen bezwaar tegen heeft.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Wat een leuk idee  :klap:

Zelf ben ik niet zo van foto/film (ik zeg altijd dat ik van foto's af val, geen idee of ik op film wel blijf staan :schater: ), dus hopelijk vinden jullie een geschikte kandidaat.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

DeStoker

Kom op mensen, ik wil me wel opgeven, wie doet er nog meer mee?
Maak je dus niet bezorgd over de dag van morgen, want de dag van morgen zal zich wel bezorgd maken over zichzelf. Iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad. (Matteüs 6:34.)

Koffie

De Stoker, super leuk dat je mee wilt doen! Maar ik wil echt liever niet op de foto of op een film.

Daarnaast kost reizen mij enorm veel energie en geld, en ik ben op beide erg zuinig. :)

Niet dat ik me moet verantwoorden, maar zo hebben heel veel mensen hun reden om zulke dingen niet te doen. Dit zijn mijn redenen. :)

Sowieso, mensen voor een camera krijgen, is lastig. Ik ben al lang bekend met mijn aseksualiteit, en uit de kast, maar veel mensen die hier komen staan nog helemaal aan het begin van dat proces. Vaak weet de omgeving nog van niets. En tegen de tijd dat het allemaal wat gezakt is, gaan mensen dikwijls hun weg verder, zonder het forum. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: DeStoker op december 25, 2023, 10:19:36 PMKom op mensen, ik wil me wel opgeven, wie doet er nog meer mee?

Een paar jaar geleden zou ik geroepen hebben: "Ik!"
Ik heb dan ook met m'n kop in menig tijdschrift, krant, op tv en youtube gestaan. Maar die tijd is nu wel zo'n beetje voorbij. Tijd en kans voor een volgende generatie. Dus ik zou zeggen: DeStoker, zet'm op! :duim-omhoog:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Grijze Muis

Ik voel me nog niet out genoeg om hieraan deel te nemen, wel heel mooi dat je dit doet!

Nog even een tip van een redacteur: ik zou je titel veranderen naar 'Geef me eens ongelijk' 😘

Koffie

Dat had ik ook gezien, inderdaad, maar dan denk ik: Daar zullen ze wel over nagedacht hebben.:)
Maar wie weet is dat niet zo.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Ken88

Ik ben aseksueel, aromantisch, autistisch en daarnaast ook een vrij "rechts" denkbeeld. Volgens mij een vrij zeldzame combinatie, ik sta hier ook wel open voor als dit voor mij te plannen is.

Teun

Citaat van: Grijze Muis op december 27, 2023, 10:34:05 PMIk voel me nog niet out genoeg om hieraan deel te nemen, wel heel mooi dat je dit doet!

Nog even een tip van een redacteur: ik zou je titel veranderen naar 'Geef me eens ongelijk' 😘

Hele goede! Nederlands blijft ook een lastige taal soms hahah. Dankjewel :klap:

Grijze Muis


Citaat van: Teun op januari 01, 2024, 08:31:35 PMHele goede! Nederlands blijft ook een lastige taal soms hahah. Dankjewel :klap:

Graag gedaan! Ik begrijp het, dit is een veelvoorkomende fout. Dus je bent zeker niet de enige. ;)