Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Terugkijken en vooruitkijken

Gestart door AceVentura, december 27, 2023, 02:10:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Deze tijd van het jaar is vaak een tijd van terugkijken en vooruitkijken. Het leek me leuk om in dit topic mooie verhalen te delen over hoe we 2023 beleefd hebben en wat we in 2024 hopen te vinden.

Laat ik zelf maar beginnen:
Voor het forum zelf hebben we lange tijd gehad van slechte bereikbaarheid (https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=7488.0), gelukkig is dat nu voorbij :cheerleader:.
Ook hebben we veel leuke meetings gehad, ik tel zo snel 29 topics variërend van wandelen tot de Efteling. De keren dat ik erbij was waren in ieder geval erg gezellig :cheerleader:.
Kijk ik dan vooruit dan hoop ik dat we nog veel meer meetings gaan komen en dat ik daar zelf ook weer wat meer aan bij kan dragen, want dat is afgelopen jaar wat minder geweest.

Iets persoonlijker was afgelopen jaar voor mij ook een bijzonder jaar met mijn vakantie, of beter gezegd met de vriend waarmee ik altijd samen op vakantie ging. Dat gaat helaas niet meer en daarom zoek ik ook iemand om leuke dingen mee te doen: https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=7600.0
Daarnaast is het een goed jaar geweest voor m'n muziek collectie, die heeft veel uitbreiding gehad. Vroegah had ik daar niet zo veel mee en dat ben ik nu aan het inhalen :). Helaas is m'n dansclubje waar ik graag kwam om op die manier van muziek te genieten ermee gestopt, dus ik hoop dat ik in 2024 daar iets anders moois voor terug kan vinden.
Verder is het op m'n werk best een turbulente tijd, er gebeurd een hoop (in positieve en negatieve zin) maar in algemene zin ben ik blij met de veranderingen die we maken.

In de Top2000 wordt op dit moment Miracle van Ilse DeLange gestart, een nummer wat mij erg dierbaar is. Een mooier moment om dit topic te maken kan ik me niet bedenken :) :'(.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

Ja! Leuk onderwerp! Daar gaat-ie:

Na de eerste  :paars-hartje: zoen :paars-hartje: van mijn leven, dat was in juni dit jaar, zei ik: mijn leven staat op de kop. En dat is nog steeds zo. Altijd min of meer 'happy' single geweest, en dat klopte voor mij. Nu is er een geliefde en gaan we samen, en ook dat klopt. Maar: alles staat op de kop. ;D
Ik heb het gevoel dat in 2023 de Tweede Helft van mijn leven begonnen is. Geen idee waar we naar toe gaan, maar het is wel 'we'. Meer zinnigs kan ik over 2024 niet zeggen. :schater:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Het was voor mij een beetje een gek jaar, maar wel een goed jaar. Ik zie het als een soort opruimjaar.

In januari heb ik een punt gezet achter een vriendschap die al lang min of meer dood was en die niet meer bij me paste.

In 2022 ontmoette ik na een jaar of 20 een oude vriend en daar heb ik een tijdje contact mee gehad, maar ook daar heb ik afstand van genomen en het contact is er niet meer, of staat stil. Ik vind dat jammer, maar ik merk dat we mentaal nog steeds niet levelen, ondanks dat we erg overeenkomen en ik ook graag een vriendschap met hem zou willen hebben. Wie weet over 20 jaar. ;)

Verder heb ik natuurlijk voor het eerst in mijn leven in een pride meegelopen, want de Roze Zaterdag is in mijn eigen stad geweest. Net op tijd, want inmiddels is de progressievere burgemeester weer weg. Tussen de regels door begreep ik dat ze hier niet genoeg uitdagingen vond. Een andere gemeente leek daarom beter. Nou moe....

Het jaar eindigde wat roerig door een heel nare brief die ik kreeg van een vroegere vriendin, waar ze mijn (overleden) moeder en eveneens overleden kind bij betrok op zo'n manier, dat ik helemaal van mijn padje was. Maar uit alles valt een les te leren. En ik heb mezelf er liefdevol doorheen geloodst.

Verder ben ik beetje bij beetje mijn huis aan het opknappen, al lange tijd. Door energiegebrek gaat dat heel langzaam, maar het vordert. Aankomend voorjaar ga ik in de huiskamer beginnen met schuren en schilderen. Dat dus alvast als idee voor 2024.

Verder geen voornemens, ik zie wel. Er komt altijd wel wat op je pad.

Aanhakend op Ace besluit ik daarom met het nummer van City to City: The road ahead. Dat is al meer dan 20 jar mijn 'lijfnummer'. (En ik heb het gespeeld bij mijn kindje's begrafenis).

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie