Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ook ik ben nieuw

Gestart door Trisha, februari 02, 2024, 08:51:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trisha

Via Google hier terechtgekomen.. waar zal ik beginnen? Ik ben een vrouw van begin 40 uit Zuid-Holland. Ik ben vrij lang getrouwd geweest, heb twee kinderen. Maar seks is altijd wel een ding geweest. Ik vond het nooit echt fijn. Je krijgt dan het idee dat er iets mis is met je. Ik dacht: misschien ligt het aan mijn gebrek aan ervaring? Want mijn man was de eerste waar ik het bed mee deelde. Later dacht ik: misschien ligt het aan mijn man? Hij kon nogal dwingend overkomen. Dus uiteindelijk deed ik het voor hem. Hierdoor ben ik wel over grenzen heen gegaan. We zijn een paar jaar geleden gescheiden, dat lag niet hier aan, maar heeft vast ergens ook wel meegespeeld.

Anyway. Ik ben na een tijdje gaan daten, en heb toen bewust een en ander opgezocht, om te proberen te ontdekken waar het aan lag. Conclusie was dat het wel anders kan dan in mijn huwelijk, maar nog steeds vond ik seks niet geweldig. Eigenlijk meer als een soort klusje, zoals de vaatwasser uitruimen. En daar zit ik niet op te wachten. Maar ja, wat ik wel graag zou willen, is een maatje. Om samen mee te wandelen, uit eten, te knuffelen (ja dat wel), een uitstapje te maken. Een relatie eigenlijk, maar dan zonder de seks. Dat je wel een hele diepe band kan voelen met iemand, emotioneel vooral. Dat je goed kunt praten en samen lacht. En dat je 'gewoon' eens naar een sauna kunt gaan, zonder suggestieve opmerkingen te krijgen. Dat je 's avonds in bed kruipt en niet denkt: wordt er nu iets van mij verwacht? Om geen druk te voelen op dat gebied, lijkt me heel fijn.

Dus ik verzuchtte bij mezelf: moet ik dan zoeken naar een platonische vriend? En via Google kwam ik hier uit en dacht: wauw, dat klinkt herkenbaar allemaal! Dus ik ga even verder hier rondkijken en lezen. Groetjes! Trisha
V, 1981.

DeStoker

Goed te horen dat je er achter bent dat je niet zo alleen hier in staat. Heb zelf ook wel het idee gehad dat het misschien aan mij lag en in een relatie wordt het toch een soort van verwacht om klaar te staan dan wel te liggen. Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik erachter kwam dat het een naam had. Veel plezier en geluk hier, de eerste stap heb je alvast gezet op deze site!  :duim-omhoog:
Maak je dus niet bezorgd over de dag van morgen, want de dag van morgen zal zich wel bezorgd maken over zichzelf. Iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad. (Matteüs 6:34.)

ocean


Koffie

Welkom!

En een herkenbaar verhaal. Mijn huwelijk, lang geleden, was niet gelijkwaardig en ik dacht, of hoopte, dat dat de oorzaak was. En dat het allemaal 'goed' zou komen in een andere relatie, om vervolgens te ontdekken dat ik van erotiek echt helemaal niets snap. Dat seks inderdaad een klusje wordt, en liefst op een vast moment, zodat je niet steeds bang hoeft te zijn dat je op random momenten van alles moet.

Maar ja, dit kan niet, dit bestaat niet, en ik voelde me tekort schieten, dus voor mezelf ook maar proberen te zoeken wat er niet bleek te zijn. Pas nadat ik al een aantal jaren geen relaties meer had, was ik klaar om bij mezelf uit de kast te komen en diezelfde avond kwam ik hier. :)

En dat is intussen al een flinke tijd geleden. ;)

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Modo67

Welkom,bij mij precies hetzelfde en het doet me goed te lezen dat er mensen zijn die precies hetzelfde voelen (of zijn).
Heb alleen het gevoel dat er meer vrouwen dan mannen zijn. Of mannen komen er mss niet zo snel voor uit 🤔.
Ik zou ook heel graag een man(57-61) willen ontmoeten die ook a-seksueel is, maar waar vind je die 😔
Heb nog geen datingsite gevonden waar wij terecht kunnen.

Jaap

Hoi Trisha,

Welkom hier!  :cake:  :cake:

AceVentura

Welkom op het forum Trisha,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Je schrijft veel dingen die we hier vaker tegen komen, dus wat dat betreft ben je op de goede plek terecht gekomen.

Veel plezier hier :wave:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Trisha

Dank jullie wel allemaal, wat fijn om zo verwelkomd te worden  :)
V, 1981.

Blackbird


Den712

Citaat van: Modo67 op februari 03, 2024, 11:28:36 AMWelkom,bij mij precies hetzelfde en het doet me goed te lezen dat er mensen zijn die precies hetzelfde voelen (of zijn).
Heb alleen het gevoel dat er meer vrouwen dan mannen zijn. Of mannen komen er mss niet zo snel voor uit 🤔.
Ik zou ook heel graag een man(57-61) willen ontmoeten die ook a-seksueel is, maar waar vind je die 😔
Heb nog geen datingsite gevonden waar wij terecht kunnen.

Jawel hoor, al is het beperkt. ACE App is een app die je kan downloaden, verder heb je nog acespace.love bv. Ook kan je via apps als tinder je geaardheid aangeven al vraag ik me af of mensen dat lezen, plus je moet er best flink voor betalen.

Modo67

Citaat van: Den712 op februari 04, 2024, 12:57:31 PM
Citaat van: Modo67 op februari 03, 2024, 11:28:36 AMWelkom,bij mij precies hetzelfde en het doet me goed te lezen dat er mensen zijn die precies hetzelfde voelen (of zijn).
Heb alleen het gevoel dat er meer vrouwen dan mannen zijn. Of mannen komen er mss niet zo snel voor uit 🤔.
Ik zou ook heel graag een man(57-61) willen ontmoeten die ook a-seksueel is, maar waar vind je die 😔
Heb nog geen datingsite gevonden waar wij terecht kunnen.

Jawel hoor, al is het beperkt. ACE App is een app die je kan downloaden, verder heb je nog acespace.love bv. Ook kan je via apps als tinder je geaardheid aangeven al vraag ik me af of mensen dat lezen, plus je moet er best flink voor betalen.

Dankjewel voor je reactie #Den717
Ik ga eens googlen/downloaden om te kijken of dat iets voor me is.
 :wave:

Johan1980

Hoi Trisha,

Herkenbaar wat je schrijft. Goed om te merken dat er meer mensen zijn met vergelijkbare ervaringen. Welkom op dit forum. Ik ben sinds vandaag ook aangemeld. :)