Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi :)

Gestart door Val, februari 14, 2024, 09:27:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Val

Hey allemaal,

Ik ben nieuw hier en nieuw in de wereld van asexualiteit. Op het moment ben ik vooral nog erg in de war en is er voor mezelf veel onduidelijk, maar ik voel ook opluchting. Er vallen eindelijk veel puzzelstukjes op hun plek waarvan ik niet eens wist dat ze bij dezelfde puzzel hoorden...

De komende tijd gaat pittig worden en ik heb denk ik nog veel voor mezelf uit te zoeken en te ontdekken, maar ik kijk er ook naar uit en ik hoop via deze weg wellicht mensen te ontmoeten die door gelijksoortige processen gaan of zijn gegaan  :ace-hartje:

 :grouphug:

Koffie

Welkom!

Dat gevoel van die puzzelstukjes die op hun plek vielen, herken ik. Voor mij is het wel al een tijdje geleden.

Een boel over jezelf ontdekken is vaak pittig inderdaad, maar ook heel waardevol, spannend en ook zelfs wel leuk! Dus ik wens je succes en sterkte en dat het je een hoop oplevert. Ik heb de ontdekking, ontmaskering, naamgeving, etc. van mijn aseksualiteit lastig gevonden, maar ik ben er uiteindelijk heel blij mee en het heeft me uiteindelijk een hoop rust gegeven.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom Val  :cake:
Verwarring, onduidelijkheid en opluchting kunnen er tegelijkertijd zijn, naast elkaar. Goed dat je je bewust bent dat het pittig kan worden maar dat je er ook naar uitkijkt. Een mooie startpositie!

Andere mensen tegenkomen gaar hier -digitaal- zeker lukken. In levende lijve kan ook, kijk maar eens op het board 'Bijeenkomsten'.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jaap

Hoi Val,

Welkom hier!  :cake:  :cake:

Val

Thanks allemaal voor de leuke reacties  :)  :hart1: ik ga de bijeenkomsten in de gaten houden, lijkt me leuk om in de komende maanden eens ergens bij aan te sluiten :pinguin:

AceVentura

Welkom op het forum Val,  :cake:  :cake:  :cake:

Dat van die puzzelstukjes zullen de meesten hier wel herkennen denk ik, een ontdekking zoals dit kan grote impact hebben. Je bent hier op een plek met allemaal ervaringsdeskundigen, dus stel vooral je vragen als je die hebt. De bijeenkomsten zijn altijd leuk, al hoewel het nu even wat rustiger is. Als dat comfortabel voor je is mag je uiteraard ook zelf de stoute schoenen aantrekken en wat organiseren, veel meer dan een tijdstip en een locatie heb je niet nodig.

Ik zou zeggen: Maak er een mooie ontdekkingsreis van. De ontdekkingen zullen misschien niet altijd fijn zijn, maar uiteindelijk leer je jezelf beter kennen en daar word je alleen maar beter van. Mocht je wat verwarring ervaren, lees dan eens de quote onder mijn berichten, dan ben je op de goede weg :).
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

ocean