Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Een ietswat verlegen hallo...

Gestart door ItsJustMe, februari 19, 2024, 08:56:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ItsJustMe

Hallo,

Ik weet niet goed hoe ik me moet voorstellen, ik ben een introvert, zelfs online, denk ook vaak dat mijn mening er niet toe doet, dus zal ik waarschijnlijk ook niet veel reacties plaatsen.

Maar buiten dat... Hallo :wave:
Ik ben over 2 nachtjes slapen 44 jaar, een alleenstaande moeder en zeer zeker aseksueel. Ik ben al vanaf dat ik tiener ben "anders dan anderen". Iedereen vond seks geweldig en alles, ik niet. Ik kon er zelfs van walgen, maar wist dat het wel nodig was om kinderen te krijgen. Toen ik 16/17 was, had ik een relatie met een jongen wat echt een gentleman was, maar seksueel erg acties was en het een belangrijk onderdeel van een relatie vond. Ik vond het absoluut geen belangrijk onderdeel, sterker nog, het hoefde van mij gewoon geen onderdeel van de relatie te zijn. Maar hij vond het zo storend dat ik maar weinig seksueel met hem had, dat hij bij mijn moeder erover ging klagen! Hoe gênant!!! Ik wist toen het bestaan van aseksueel natuurlijk nog niet, maar zei toen al dat ik het niets aan vond en het alleen nodig vond om kinderen te krijgen, wat ik toen natuurlijk (nog) niet wilde. Mijn moeder zei mij toen dat ik een abnormale kijk had op seks en dat ik daar echt anders over moest denken.
Toen ik 20 was kreeg ik een relatie met een hele mooie jongeman, hij was een aantal maandjes ouder dan ik. Hij was ook super populair en dat hij mij zag staan, dat vond ik natuurlijk geweldig. Ik gaf hem wat hij wou in bed, ondank dat dat voor mij niet hoefde. We kregen uiteindelijk 3 kinderen. Wat ik het meest geweldig vond aan zwanger zijn, was dat ik dat als reden kon gebruiken om geen seks te hoeven hebben, bekkeninstabiliteit, harde buiken, allemaal redenen om "het" niet te hoeven doen.
Tijdens de hele relatie bleven we problemen houden tussen de lakens. Ik had totaal geen behoefte aan seks, hij overduidelijk wel. Op een gegeven moment stelde hij gewoon de eid dat hij minstens 3x per week "het" wou doen en ik moest maar zin maken. Ik deed het dan maar, maar had ik er plezier in? Nee, ik vond het echt niet nodig. Ik kon altijd wel genieten van huidaanrakingen, knuffelen, maar dat was het. Seks, tongzoenen, dat soort dingen... nee, doe mij maar cake ;)
Ergens rond 2018 kwam ik erachter dat ik geen abnormale kijk had op seks, maar dat ik aseksueel ben. Ik besprak dit met mijn (nu ex) partner en probeerde samen met hem tot een soort overeenkomst te komen. Ik gaf hem waar hij behoefte aan had, maar hij mij ook, dus alleen knuffelen en klaar. Maar eigenlijk gaf hij mij nooit waar ik behoefte aan had, intimiteit draaide áltijd uit op die eeuwige seks...
Toen ik er in 2019 achter kwam dat mijn partner voor de 3de keer vreemdging, was het klaar voor mij. Ik durfde eindelijk tegen mijn partner te zeggen dat ik iets ging doen wat ik nog nooit gedaan had, en dat was voor mijzelf kiezen, mijzelf te respecteren en de relatie te verbreken. We waren 19 jaar samen, 3 kinderen rijker, maar het was echt klaar voor mij. Ik was op, ik wou niet meer dat doen wat de ander altijd wou.
Dus sinds 2019 ben ik single, ook geen relatie meer gehad.
Ik kom er wel steeds meer achter dat het voor een aseksueel echt wel lastig is om een date te krijgen, als je gewoon ook echt geen seks wilt. Het is zo'n belangrijk onderdeel voor zo ontzettend veel mensen.
Inmiddels ben ik er wel aan toe om te daten ofzo, te kijken wie mij zou zien staan met mijn rugzak (want wie heeft er nou geen rugzakje om?). Ik vraag mij ook wel eens af of er datingapps zijn voor aseksuelen. Nou ja, en anders blijf ik maar alleen....

Toch nog een redelijk lang verhaal geschreven, sorry, maar wel bedankt voor het lezen :)
Oh en mijn excuses als er typefouten in mijn tekst staan.

Jaap

Hoi ItsJustMe,

Welkom hier!  :cake:  :cake:  :cake:
Mooi om te lezen dat je eindelijk voor jezelf durfde te kiezen!

Er is een contacthoekje op dit forum, echter het groepje hier is maar beperkt.

Veel plezier hier.

Trisha

Welkom, ik herken veel van mezelf in je topic.
Hopelijk kun je hier ervaringen delen en lotgenoten vinden.
Groetjes, Trisha.
V, 1981.

AceVentura

Welkom op het forum ItsJustMe,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Zo te lezen heb je al heel wat meegemaakt. Goed dat je uiteindelijk voor jezelf gekozen hebt, hoe moeilijk dat op dat moment misschien ook is. Uiteindelijk gaat het daarna alleen maar vooruit.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler


Edewecht

Welkom ItsJustMe :cake2:
Je bent niet de enige met je verhaal. Ook al denk je niet veel te zullen reageren, je kunt hier op het forum wel veel verhalen tegenkomen van vrouwen met een vergelijkbare geschiedenis. Je hier ook welkom om alleen te lezen, reageren is geen must.
Ik hoop dat je daar in ieder geval iets aan hebt.

Verder blijft het lastig met daten. Ikzelf heb er nauwelijks ervaring mee, maar uit verhalen van anderen begrijp ik wel dat seks voor een overgrote meerderheid heeeel belangrijk is. Maar geef de moed niet op: ook ik, als nogal introverte eenling, ben een tijdje geleden de man van mijn leven tegengekomen.
Alles kan... :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Den712

Welkom!

Wat goed dat je voor jezelf hebt gekozen!

Qua dating kan je oa terecht bij acespace.love (website) en er is een app (ACEapp) te downloaden. Alleen is het beperkt, maar wie weet kom je iemand tegen.

ItsJustMe

Wauw, wat ontzettend lief, al deze reacties! Ik moet dit forum nog een beetje leren kennen, hoe alles werkt, het lijkt niet zo moeilijk in ieder geval!
Maar voor het eerst voel ik iets in mij wat ik nog niet eerder voelde, een blijdschap met de reden dat ik niet alleen ben. Er reageren gewoon mensen op mijn verhaal en ook nog eens mensen die net zo zijn als ik...  :ace-hartje:

ItsJustMe

Citaat van: Den712 op februari 19, 2024, 10:04:07 PMWelkom!

Wat goed dat je voor jezelf hebt gekozen!

Qua dating kan je oa terecht bij acespace.love (website) en er is een app (ACEapp) te downloaden. Alleen is het beperkt, maar wie weet kom je iemand tegen.

Dank je wel voor de tip! :)

ItsJustMe

Citaat van: Edewecht op februari 19, 2024, 06:49:29 PMWelkom ItsJustMe :cake2:
Je bent niet de enige met je verhaal. Ook al denk je niet veel te zullen reageren, je kunt hier op het forum wel veel verhalen tegenkomen van vrouwen met een vergelijkbare geschiedenis. Je hier ook welkom om alleen te lezen, reageren is geen must.
Ik hoop dat je daar in ieder geval iets aan hebt.

Verder blijft het lastig met daten. Ikzelf heb er nauwelijks ervaring mee, maar uit verhalen van anderen begrijp ik wel dat seks voor een overgrote meerderheid heeeel belangrijk is. Maar geef de moed niet op: ook ik, als nogal introverte eenling, ben een tijdje geleden de man van mijn leven tegengekomen.
Alles kan... :)

Dank je wel voor je bericht!

ItsJustMe

Citaat van: Jaap op februari 19, 2024, 12:00:04 PMHoi ItsJustMe,

Welkom hier!  :cake:  :cake:  :cake:
Mooi om te lezen dat je eindelijk voor jezelf durfde te kiezen!

Er is een contacthoekje op dit forum, echter het groepje hier is maar beperkt.

Veel plezier hier.

Dank je voor je welkom en voor je tip, ik zal er een kijkje nemen! :)

ItsJustMe

Citaat van: AceVentura op februari 19, 2024, 04:31:13 PMWelkom op het forum ItsJustMe,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Zo te lezen heb je al heel wat meegemaakt. Goed dat je uiteindelijk voor jezelf gekozen hebt, hoe moeilijk dat op dat moment misschien ook is. Uiteindelijk gaat het daarna alleen maar vooruit.


Klopt wat je zegt, het was een besluit wat ik nam met een enorme baksteen in mijn maag, hoe ga ik mij redden als alleenstaande moeder van 3 kinderen die toen nog allemaal thuiswonende. Er zijn er inmiddels 2 uitgevlogen en iedereen ademt nog  :wiping:
Het is tot nu toe ook alleen maar beter geworden, want ik heb al 5 jaar niks meer tegen mijn zin in moeten doen en dat voelt geweldig!

ItsJustMe

Citaat van: Trisha op februari 19, 2024, 03:07:10 PMWelkom, ik herken veel van mezelf in je topic.
Hopelijk kun je hier ervaringen delen en lotgenoten vinden.
Groetjes, Trisha.

Dank je voor je welkom! :)


Koffie

Citaat van: ItsJustMe op februari 19, 2024, 10:27:21 PMWauw, wat ontzettend lief, al deze reacties! Ik moet dit forum nog een beetje leren kennen, hoe alles werkt, het lijkt niet zo moeilijk in ieder geval!
Maar voor het eerst voel ik iets in mij wat ik nog niet eerder voelde, een blijdschap met de reden dat ik niet alleen ben. Er reageren gewoon mensen op mijn verhaal en ook nog eens mensen die net zo zijn als ik...  :ace-hartje:

Welkom, en dit is heel herkenbaar voor mij!Het is voor mij al een poos terug (2012) toen ik hi9er als toen, 43-jarige binnen kwam en het was gewoon heel gewoon, om geen seks te willen! Wat een belevenis was dat.

Scheiden is heel moeilijk, je kiest dat niet voor jezelf, maar ook voor je kinderen. Toen ik scheidde waren ze nog heel jong, inmiddels volwassen. Ik ben altijd een alleenstaande moeder gebleven, op wat kortstondig gerommel kort na mijn scheiding, toen ik mijn aseksualiteit nog niet kon benoemen en plaatsen.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie