Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Een ietswat verlegen hallo...

Gestart door ItsJustMe, februari 19, 2024, 08:56:04 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gara

Respect voor je verhaal, en knap dat je uiteindelijk na al die jaren toch dat gevoel, dat je altijd al van binnen had, serieus bent gaan nemen en voor jezelf hebt gekozen. Dat lijkt mij een grote bevrijding!

En dat daten, ja dat is een gedoe hoor. Voor iedereen, maar zeker als je "het grote ding" juist niet wilt. Daarnaast zijn er binnen de toch al kleine groep mensen die bewust aseksueel zijn ook nog eens verschillen - de een wilt wel romantiek, de ander gewoon een maatje. Ik heb het gericht daten een beetje opgegeven, en juist nu merk ik dat de contacten leuker worden en er toch meer mensen zijn dan je denkt die weliswaar niet de term "aseksueel" gebruiken, maar dat seksgedoe helemaal niet zo essentieel vinden (al wordt het lastiger als je alleen op mannen valt).

Welkom in ieder geval!  :)

myra

Hallo, welkom!

Ik ben zelf ook een alleenstaande moeder van bijna 45 jaar. Heb een dochter van 10. Geen behoefte meer aan seksverplichtingen, steeds meer  aan diepgaande connecties.

Veel plezier hier! :ace-hartje:

ItsJustMe

Citaat van: Koffie op februari 20, 2024, 12:02:52 AM
Citaat van: ItsJustMe op februari 19, 2024, 10:27:21 PMWauw, wat ontzettend lief, al deze reacties! Ik moet dit forum nog een beetje leren kennen, hoe alles werkt, het lijkt niet zo moeilijk in ieder geval!
Maar voor het eerst voel ik iets in mij wat ik nog niet eerder voelde, een blijdschap met de reden dat ik niet alleen ben. Er reageren gewoon mensen op mijn verhaal en ook nog eens mensen die net zo zijn als ik...  :ace-hartje:

Welkom, en dit is heel herkenbaar voor mij!Het is voor mij al een poos terug (2012) toen ik hi9er als toen, 43-jarige binnen kwam en het was gewoon heel gewoon, om geen seks te willen! Wat een belevenis was dat.

Scheiden is heel moeilijk, je kiest dat niet voor jezelf, maar ook voor je kinderen. Toen ik scheidde waren ze nog heel jong, inmiddels volwassen. Ik ben altijd een alleenstaande moeder gebleven, op wat kortstondig gerommel kort na mijn scheiding, toen ik mijn aseksualiteit nog niet kon benoemen en plaatsen.

Sorry, late reactie, gisteren was ik jarig en vierde het met mijn kinderen. De uitwonende kinderen kwamen op visite.

Ah ja, ik zie dat jouw kinderen inderdaad best nog jong waren toen je scheidde. Mijn oudste 2 kinderen zijn ongeveer even oud als jouw 2 kinderen. Die van mij komen uit '01, '02 en '07.
Mijn dochter was vooral opgelucht dat haar vader en ik gingen scheiden, mijn ex is lichtelijk homofoob en onze dochter is lesbisch.
En wat je zegt, je kiest niet alleen om te scheiden voor jezelf, ook voor de kinderen. Het is sowieso nooit goed om een relatie in stand te houden "voor de kinderen".

Ik heb nog lang niet alles gelezen hier op het forum, er zijn heel veel ervaringen te lezen en dat is alleen maar fijn. Ik heb wel jouw wiki-ervaringsverhaal gelezen. Ik kon er erg veel herkenning in lezen. Jouw manier van schrijven was ook fijn en makkelijk te lezen.

Ik leef nog een beetje in verwondering, dat er gewoon best nog wel wat andere mensen zijn die ook gewoon geen seks willen. Wat bijzonder...
 :wave:

ItsJustMe

Citaat van: Gara op februari 20, 2024, 05:02:11 AMRespect voor je verhaal, en knap dat je uiteindelijk na al die jaren toch dat gevoel, dat je altijd al van binnen had, serieus bent gaan nemen en voor jezelf hebt gekozen. Dat lijkt mij een grote bevrijding!

En dat daten, ja dat is een gedoe hoor. Voor iedereen, maar zeker als je "het grote ding" juist niet wilt. Daarnaast zijn er binnen de toch al kleine groep mensen die bewust aseksueel zijn ook nog eens verschillen - de een wilt wel romantiek, de ander gewoon een maatje. Ik heb het gericht daten een beetje opgegeven, en juist nu merk ik dat de contacten leuker worden en er toch meer mensen zijn dan je denkt die weliswaar niet de term "aseksueel" gebruiken, maar dat seksgedoe helemaal niet zo essentieel vinden (al wordt het lastiger als je alleen op mannen valt).

Welkom in ieder geval!  :)

Hey Gara,
Dank je voor je welkom!
En ook dank je voor je bericht! Het voelde inderdaad echt als een bevrijding, dat ik voor mijzelf heb gekozen. En ik wil mijzelf gewoon respecteren en in een relatie niet alleen maar geven en niets terug kunnen krijgen.

Het lijkt mij ook wel extra lastig om iemand tegen te kunnen komen als je alleen op mannen of alleen op vrouwen valt. Ik val op beide, maar ben nog niemand tegen gekomen. Ik sta nu wel iets meer open voor een relatie, maar ben niet erg actief op zoek. Als ik het geluk mag hebben iemand tegen te komen, dan zou ik dat leuk vinden, zo niet, tjah, dan niet.
 :wave:

ItsJustMe

Citaat van: myra op februari 20, 2024, 06:12:07 PMHallo, welkom!

Ik ben zelf ook een alleenstaande moeder van bijna 45 jaar. Heb een dochter van 10. Geen behoefte meer aan seksverplichtingen, steeds meer  aan diepgaande connecties.

Veel plezier hier! :ace-hartje:

Dank je wel voor je welkom!
Ik heb dus hetzelfde, geen behoefte meer aan seksverplichtingen, wel aan diepgaande connecties. Hopelijk vind ik dat nog eens bij iemand. Lijkt mij heel bijzonder als je een diepgaande connectie kan hebben met iemand en je weet dat er geen seksverplichting is... bijna ondenkbaar, aangezien mijn ervaring is dat er altijd iets gedaan moet worden. Er werd gewoon altijd seks verwacht. Zo blij dat ik dat niet meer hoef te leveren  :)

Koffie

Oh ja ItsJustMe, was jij gisteren, de 21e, jarig? Ik ook. :)
Maar mijn dochter heeft de hele week avonddiensten, en kan in het weekend ook niet, dus ik vier het aankomende week.

Maar gefeliciteerd dus.  :cake:

Late reacties zijn trouwens geen probleem. ;)

Het forum is een flink archief, ik denk dat je daar heel veel in kunt vinden. Heel uiteenlopende verhalen en ervaringen, maar vaak herkenbare zoektochten.



Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

ItsJustMe

Citaat van: Koffie op februari 22, 2024, 11:48:43 PMOh ja ItsJustMe, was jij gisteren, de 21e, jarig? Ik ook. :)
Maar mijn dochter heeft de hele week avonddiensten, en kan in het weekend ook niet, dus ik vier het aankomende week.

Maar gefeliciteerd dus.  :cake:

Late reacties zijn trouwens geen probleem. ;)

Het forum is een flink archief, ik denk dat je daar heel veel in kunt vinden. Heel uiteenlopende verhalen en ervaringen, maar vaak herkenbare zoektochten.





Oooh grappig! Jij ook op de 21ste jarig?! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag dan nog!  :taart2:
Ik hoop dat je van het weekend nog een gezellige dag hebt als je het dan viert  :D

Koffie

Ik vier het as dinsdag, mijn dochter dat geheel vol en kon niet eerder, dus ben ik gewoon een weekje later jarig. :)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Eline.

Hoi ItsJustMe,
Wat mooi dat je zo open en eerlijk je verhaal deelt. Goed van je dat je voor jezelf hebt gekozen!
Wat zou het toch mooi zijn geweest als vroeger aseksualiteit al veel meer bekend was geweest. Gelukkig krijgt het nu (langzaam aan) meer bekendheid!

Eline