Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

mannenhumor

Gestart door myra, februari 21, 2007, 11:36:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

ok, uit het leven gegrepen... Ik zeg tegen een vriend van mij dat de verlichting op mijn appartement ga laten ophangen door een electricien die al op de werf werkt. Zijn reactie : 'oh die doet dat wel voor u als ge lief naar hem lacht'.

Ben ik de enige die dat een irritante opmerking vind? Hij zegt dat hij het niet seksueel bedoelde, maar het stelt toch de vrouw als verleidster voor niet?

of ben ik nu zo aan het overreageren (verhuisstress enzo)?  ???

petra1963

Het is misschien ook wel verhuisstress, ja...

het stelt jou niet per se in de positie van verleidster.. je kunt het op verschillende manieren naar kijken, en het beleven..

Je kunt het ook opvatten als 'met vriendelijkheid kom je een heel eind' tot en met 'mannen zijn nu eenmaal simpele wezens'( en dan zegt het wat over mannen, niet over jou..) Het kan ook uitdrukking zijn van een (oude) manier waarmee vrouwen macht kunnen uitoefenen over mannen..

Dus maw: jij hebt het zo beleefd.. dat is een ding. De intentie waarmee de ander dat zei, dat is een ander ding.. en die twee kunnen heel verschillend zijn..

:o
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

dat kan natuurlijk...

Maar ik vind het idee dat een vrouw naar een man moet lachen om iets gedaan te krijgen ergens toch grof. (hij weet ook dat ik aseksueel ben, ik vond het ergens zo'n steek onder water)

petra1963

Oh... als hij weet dat jij asexueel bent.. dan kan het cynisch en grof bedoeld zijn.. zeker !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Ik zie er niet zoveel in, maar ik ken hem dan ook niet. Misschien flapte het er gewoon uit, zonder dat hij er bij nadacht. En het ging over lachen, niet dat je een kort rokje moest aantrekken als je het hem ging vragen.
Maar het heeft bij jou wel een vervelende indruk achtergelaten, dus kan je hem daar inderdaad op aanspreken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Het komt op mij een beetje neerbuigend over.

myra

Citaat van: Tempesta op februari 22, 2007, 12:13:51 PM
Het komt op mij een beetje neerbuigend over.

idd, dat gevoel had ik ook. Als of een vrouw alleen maar met charme en schattigheid iets kan bereiken... Ik was  gisteren echt kwaad om die uitspraak.  :banghead:

pinky

Oh, dat had ik dan wel weer humor gevonden. Die uitspraak zegt meer over hem dan over jou. Kennelijk zou hij het voor je doen als jij een keer lief naar hem lacht, dus dan zullen andere mannen dat in zijn beleving ook wel doen. Zo denk ik het. Ik snap dat je je er boos om kunt maken, maar hij is blijkbaar zo ingesteld. Daarbij, het heeft niets met jou te maken. Denk ik dan...

myra

dus eigenlijk geeft het aan dat mannen naief zijn? :D  :schater:

petra1963

Ja, dat denk ik. Dat 'ze', of in ieder geval die bewuste man, simpele wezens zijn. :D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

#10
Kijk maar op http://www.mannenpret.nl/ , dat bewijst alles   ;D
... en dan bedoel ik niet zo zeer de filmpjes met het woord "seks" erin, die moet je gewoon even negeren  :-X

Citaat van: myra op februari 22, 2007, 02:38:29 PM
dus eigenlijk geeft het aan dat mannen naief zijn? :D :schater:

Ik ben blij dat je vandaag weer kan lachen  :knuffel:

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

pinky

Ja dat bedoelde ik precies. Die mannen wel!  :schater:

Sammy

Voorgekauwde en platgewandelde socioseksuele rollenpatronen zijn kut, hè?  ;D
Pff.. wat ik niet allemaal gedaan zou moeten hebben als ik me iets aantrok van wat 'een man hoort te doen'..  ::)

Jovi_Hobbes

Hoi Sammy  :wave:

Het probleem met dat soort opmerkingen is dat ze al zo vaak zijn gemaakt dat veel mensen ze normaal vinden en niet eens meer doorhebben wat zze ermee insinueren. Dus misschien was het inderdaad helemaal niet slecht bedoeld, maar zo'n opmerking kan wel slecht vallen natuurlijk.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

dat klopt, Jovi en Sammy. Het is blijkbaar zo'n algemene eindeloos gebruikte uitdrukking geworden, die men te pas en te onpas aanwendt.

Hij begreep ook echt niet waarom ik die zo irritant vond, hij vond mij te lichtgeraakt.