Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hi :)

Gestart door Anne.m.m, maart 08, 2024, 06:12:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anne.m.m

Hi :)

Ik zal eerlijk toegeven dat ik het best spannend vind om hier te schrijven. Ik ben 20 jaar en ben eigenlijk de laatste twee jaar van mijn leven bezig geweest met uitzoeken of ik ace ben. Wat ik lastig vind is dat ik lesbisch ben en ik op een gegeven moment aan mezelf ging twijfelen of ik wel écht lesbisch ben, maar ook aseksueel. (Geen idee of die zin logisch is  :rollol: ) Eerlijk gezegd voelt het nog steeds een beetje vreemd, but I guess that's just who I am. Het ding is, ik wil wel een graag een relatie (met een vrouw), want ik voel me wel aangetrokken tot vrouwen, maar het is niet dat ik denk, 'oeh, ik wil met jou naar bed'.

Hahaha, sorry voor de chaos in dit bericht, ik hoop gewoon dat er iemand is die dit ook ervaart, want soms weet ik het allemaal even niet meer en ik denk dat ik iemand nodig heb die mij gerust stelt dat ik daadwerkelijk lesbisch en ace kan zijn.
In principe ben ik het me hier van bewust, na veel onderzoek op het internet en na gesproken te hebben met een online vriend (van een Good Omens fanpage ;), maar toch blijft die twijfel er.

Anyway, wat meer over mezelf; ik studeer kunst en cultuur, houd van buiten zijn, teken, schrijf en lees graag, en het belangrijkste aan mij is dat ik goed ben in fan zijn ;)(o.a. Harry Potter, Good Omens, The Beatles, Billie Eilish, Tom Odell, etc...)

De reden dat ik hier ben is omdat ik graag mensen in Nederland (het liefst in Zuid-Holland/regio Rotterdam) wil leren kennen die ook aseksueel zijn :)

<3
AF

Koffie

Welkom!

Het gevoel van chaos en het niet helemaal weten, begrijpen, kunnen plaatsen, kaderen... twijfels. Dat zal voor heel veel mensen heel herkenbaar zijn. Dus geen sorry daarvoor hoor. :)

Lesbisch zijn en aseksueel, natuurlijk kan dat. En bi, pan, hetero, alle genders, alles valt te combineren met (a)seksualiteit.

Er zijn wel meetings, die dikwijls hier op het forum gedeeld worden. De zomer en het voorjaar komen eraan, en volgens mij las ik dat er binnenkort in Utrecht wat te doen is vanuit de Nederlandse organisatie voor Aseksualiteit. In Utrecht, geloof ik.Dus wie weet is er iets voor je bij wat je leuk vindt.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Rosie_22

Hoii Anne,

Bij mij is het alweer een paar jaar geleden, maar ik weet nog hoe spannend ik het vond om hier voor het eerst iets te plaatsen! Goed dat je het gedaan hebt!

Er zijn een heleboel combinaties mogelijk, dus je kan zeker ace en lesbisch zijn! Maar dat van die twijfel herken ik wel.

Ik kom niet helemaal uit de buurt, aangezien ik uit Brabant kom, maar mocht je willen praten, over ace zijn, over twijfels of over wat anders, bijv. Harry Potter, schrijven, etc, stuur dan gerust een berichtje!

Liefs, Rosie

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum Anne,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Iedereen heeft zo zo'n eigen pad voordat die hier terecht komt, en jouw geval is dat pad eerst langs het label lesbisch gegaan en dat is uiteraard ook helemaal prima. De combinatie kan uiteraard ook, waarbij het lesbisch gedeelte dan waarschijnlijk je romantische geaardheid is en aseksueel je seksuele.

We zijn een (in aantal) vrij kleine community die verspreid zit over Nederlands en België, en Zuid Holland is ook zeker vertegenwoordig :cheerleader: .
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jaap

Hoi Anne,

Welkom hier!!  :cake:  :cake: