Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo

Gestart door Roosje41, maart 19, 2024, 11:01:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roosje41

Hallo
Ik heb me ooit in het verleden voorgesteld,maar er toen niets meer mee gedaan. Ik zal me nogmaals voorstellen.

Ik ben al jaren getrouwd met mijn partne. We hebben het goed samen. Hij is een fijne partner waar ik van hou.

Naar mijn vermoeden is hij a-seksueel. Hij kan hier alleen maar antwoord op geven maar ik lees hier zoveel herkenbaarheid,zoveel puzzelstukjes die op zijn plaats vallen.

Ik weet dat communicatie heel belangrijk is maar dat verloopt hier erg moeizaam. Ik heb hem wel eens uitgelegd wat het met mij doet,en dat het mij ook erg onzeker maakt. Helaas lost het niks op. Maar zeg nu zelf....ben een gezonde vrouw...4x per jaar sex...voor mij echt te weinig.

Ik wil begrip voor hem opbrengen,maar zouhet fijn vinden als dat wederzijds ook zou zijn. Het is gewoon heel erg frustrerend. Sex is niet het belangrijkste in een relatie,maar wel erg belangrijk. Het zorgt voor een bepaalde verbondenheid.

Jaap

Hoi Roosje41,

Nogmaals welkom hier, hihi.
Ik heb helaas niet echt tips voor je, behalve het toch op een of andere manier beter bespreekbaar proberen te maken (evt. met een seksuoloog). Probeer elkaar geen verwijten te maken maar elkaar beter te begrijpen. Wellicht vind je meer tips in de rubriek 'Bekeken van de andere kant'.

Lux

Citaat van: Roosje41 op maart 19, 2024, 11:01:57 AMSex is niet het belangrijkste in een relatie,maar wel erg belangrijk. Het zorgt voor een bepaalde verbondenheid.


Dat zie ik persoonlijk anders (goh, beetje open deur op een ace forum bedenk ik nu zelf ook...), Voor mij is het intimiteit die voor die verbinding zorgt, en daar is niet per sé seks voor nodig.
Wat ik zelf altijd als "druk" heb ervaren, is dat er een nogal strak omkaderd beeld bestaat van wat seks precies is. En dat kwam er vaak op neer dat ik knuffelen en strelen bv, welke ik beide erg prettig vind, uit de weg ging omdat "het" er altijd op lijkt te moeten volgen.

Probeer eens in gesprek met hem te gaan, wat hij wel fijn vind en wat voor hem de punten zijn die hij juist liever niet doet.


Roosje41

Bespreekbaar maken is en blijft erg moeilijk. Door de jaren heen geprobeerd. Dacht eerst dat het aan mij lag. Weet ondertussen dat dat niet zo is. Veel tranen al gehad.

Het klopt,sex alleen zorgt niet voor de verbinding,maar helpt voor mij wel mee.

Het voor mij lastig te begrijpen dat hij niet wil,maar zo zal het voor hem lastig te begrijpen zijn dat ik wel wil.

Ik zal eens kijken bij 'bekeken vanuit de andere kant' Heb er gisteren ook al ff rustig zitten lezen maar wilde me eerst ff netjes voorstellen

 

Mute

Welkom, ik zie je aan de andere kant. Ook ik vind dat seks en intimiteit wel helpt bij verbondenheid. Alleen bij ons kan dat niet, ook het bespreken kan niet. Toch houden we van elkaar.

Mute

Koffie

Welkom!

Voor mij is seks en erotiek juist iets dat intimiteit en het gevoel verbonden te zijn, verbreekt. Dit kan ook binnen de wereld van aseksuelen erg verschillen, overigens.

Of je partner nu aseksueel is of niet, ik hoop dat er een weg voor jullie samen is.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: Roosje41 op maart 19, 2024, 11:01:57 AMHallo
Ik heb me ooit in het verleden voorgesteld,maar er toen niets meer mee gedaan. Ik zal me nogmaals voorstellen.
(...)

Nogmaals welkom dan, Roosje :) :cake:
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom terug Roosje,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

CiteerMaar zeg nu zelf....ben een gezonde vrouw...4x per jaar sex...voor mij echt te weinig.
Ik vermoed dat op een site voor aseksuelen de mening daarover varieert ;)

Met alles wat er al gezegd is heb ik niet veel toe te voegen, ik hoop dat je hier gaat vinden wat je nodig hebt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Roosje41

Dankjewel allemaal voor het warme welkom