Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi hoi

Gestart door YellowQueen, maart 19, 2024, 09:39:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

YellowQueen

Op de een of andere manier voelt het toch als een grote stap om hier iets op te zetten... But here goes...

Ik ben 30 jaar en woon in Noord Holland. Zo'n 10 jaar terug 'ontdekt' dat ik op vrouwen val , maar daarnaast ben ik de afgelopen 2 jaar zoekende in wat ik wil (wie ik ben?).
Altijd gedacht dat ik een laatbloeier was. Weinig gedatet en daar ook weinig interesse voor (ik snap dat hele 'spelletje' wat erbij komt kijken sowieso niet echt).
Ik heb wel behoefte aan 'een maatje'. Iemand waarmee je lief en leed deelt.

Als ik terug kijk/denk aan vroeger lijken er wel wat dingen op zijn plaats te vallen. Bepaalde ervaringen waarbij ik denk 'oh, dit verklaart misschien wel wat...' (geen negatieve ervaringen overigens).
Toch blijf ik in cirkeltjes denken.
Ik heb nog nooit een relatie gehad, dus ik heb weinig tot geen ervaring op het gebied van intimiteit, seks, etc.
Aan de ene kant denk ik 'heb ik weinig ervaring, omdat ik er niet geïnteresseerd in ben'. Aan de andere kant denk ik 'ben ik er niet in geïnteresseerd, omdat ik weinig ervaring heb'.
Ook denk ik dan weer 'wat maakt het eigenlijk uit', maarja, die gedachten wisselen zich dan weer af en dan zit ik weer met vraagtekens. Want wat maakt zo'n labeltje ook uit. Maar aan de andere kant wil ik weten of zo'n labeltje bij me past. Stom en tegenstrijdig, i know.

Tot zover mijn geratel... bedankt voor het luisteren (lezen ;) ).


Bunny

Welkom! :cake:

Je hebt (mijns inziens) geen ervaring nodig om te weten of je ergens in geïnteresseerd bent of niet. Maar dat is ieder voor zich. En een labeltje kan vooral handig zijn om jezelf uit te leggen aan een ander. Daarbij vindt de een de term asekueel al genoeg, de ander gaat op zoek naar het microlabel wat bij hem/haar past. Neem de tijd om te ontdekken wat bij jou past. En dat kan ook nog veranderen over de tijd

Lux

Welkom.
En labeltjes... ik hoorde er ooit eens een mooie uitspraak over. Als een ander je een label opplakt, duwt het je in een hokje. Maar als je jezelf herkent in een label, bied het je een stuk vrijheid.

Het kan helpen, je ergens in herkennen.

Koffie

Dat is wel een leuke uitspraak.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom YellowQueen  :cake:

Ik heb nog nooit gebungyjumpt. Toch weet ik dat ik dat niet gedaan hoef te hebben om te weten dat ik het niet graag zou doen. Met andere woorden: sommige dingen weet/voel je gewoon, daar kun je op vertrouwen.
En mocht het later toch anders blijken te zijn, is dat dan zo erg? :)
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

AceVentura

Welkom op het forum YellowQueen,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Het kan inderdaad verwarrend zijn, maar zoals Edewecht ook al zegt: Volg je gevoel, dat is vaak een goede leidraad. Mocht het toch anders zijn dan kom je daar vanzelf achter.
Labels kunnen je tegenwerken (bijvoorbeeld als je zou denken "ik ben aseksueel dus ik mag niet ....(vul maar in)"), en het kan ook helpend zijn. Zo helpt het label aseksueel ons hier om elkaar te vinden en ervaringen te delen.

Citaat van: Lux op maart 19, 2024, 11:05:30 PMEn labeltjes... ik hoorde er ooit eens een mooie uitspraak over. Als een ander je een label opplakt, duwt het je in een hokje. Maar als je jezelf herkent in een label, bied het je een stuk vrijheid.
Die is inderdaad ook mooi, bedankt voor het delen :klap:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ikkin

Welkom hier,

Ik denk dat je iets moet ervaren voor dat je het weet, maar dat betekend niet dat je eerst maar alles gedaan moet hebben voor je het weet. Op een geven moment is er een grens en voel je niet verder dan dit.

Je kan er heel veel namen aan geven en misschien past aseksueel nu bij je maar dat wil niet zeggen dat dit mogelijk op een later moment toch de conclusie komt dat het anders is.

Neem de tijd, doe wat goed voelt en doe het niet voor een ander
Denk in mogelijkheden niet in beperkingen

Koffie

Ik vergat je welkom te heten, zie dat ik wel eerder al reageerde in je topic. Maar welkom dus!

Vaak is het een hele stap om hier te gaan posten. Het is privé, en dat is altijd ingewikkeld, zeker op een forum. En ook is het een stapje naar jezelf, naar jezelf onder ogen komen, naar bij jezelf uit de kast komen.

Ik wist niet dat aseksualiteit begon toen ik relaties kreeg. Ik had wel eens laten vallen dat ik seks niet zo boeiend vond en dat ik het eigenlijk niet zo zag zitten, maar ik hoorde toen, dat het allemaal wel zou komen, als ik eenmaal maar seks had gehad.

Ik dacht dus ook dat dat dan wel zo zou moeten zijn en ik kon er voor mezelf niet de vinger op leggen waarom ik het zo helemaal niets vond. Al probeerde ik dat anders te ervaren en probeerde ik mezelf dat ook te laten geloven.

Wat labels en hokjes betreft: een hokje is niet erg, als het deurtje maar openstaat. Een label is een leidraad, het geeft ruimte voor onderzoek, het geeft hier en daar wat verduidelijking en houvast. Het is een soort kapstok. Maar het definieert niet jou als persoon, en ook definieert het label 'aseksueel' je niet eens, want het is een heel breed en divers spectrum.

Dus lees gewoon rond, kijk waar je je wel en waar je je niet in herkent. Op het forum zijn vooral mensen aanwezig die als aseksueel, seks niet zien zitten, maar er zijn ook aseksuelen die juist wel graag seks hebben. In feite kun je alle kanten op. :)

 
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Jaap

Hoi YellowQueen,

Welkom hier!  :cake:  :cake:

ocean


YellowQueen

Allemaal bedankt voor alle berichtjes, dat alleen al is erg lief en fijn, de herkenning !  :ace-hartje: