Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ik stel me graag even voor

Gestart door J@n, maart 24, 2024, 04:01:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J@n

 :handschudden: Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat mijn echtgenote (aseksueel) enkele weken geleden bij het googelen over aseksualiteit op dit forum stuitte. Toen werd het bij ons duidelijk dat zij niet 'zomaar weinig zin in seks' had maar dat ze aseksueel  blijkt te zijn. ik kende de term aseksueel wel maar had dit nooit in verband gebracht met onze relatie: wij zijn trouwens bijna 40 jaar getrouwd en beiden over de 60 jaar. En... we hebben drie leuke kinderen grootgebracht. Het voelt momenteel zoals een homoseksueel of lesbienne 'uit de kast komt'. Enfin:  ik kan hier nog veel meer over vertellen maar dat komt later wel.

Koffie

Welkom! Uit de kast komen als aseksueel: ja, dat is het inderdaad.  :rood-hartje: Met dat verschil dat nog niet iedereen weet wat het is. Dus ook het fenomeen zelf moet dan verklaard worden en het wordt niet altijd erkend.

Het lijkt me wel een verduidelijking maar ook een schok, na zo veel jaar huwelijk.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Welkom J@n.
Goed dat je dit forum gevonden hebt. Ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt. Waarschijnlijk heb je wel iets aan het board Bekeken van de andere kant, voor en door 'partners van'. Je vindt het hier:
https://du.asexuality.org/forum/index.php?board=16.0
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jaap


AceVentura

Welkom op het forum J@n,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Uit de kast komen als aseksueel heeft inderdaad grote gelijkenissen met uit de kast komen met andere geaardheden.
Ik hoop dat je hier op het forum vindt wat je nodig hebt, het klinkt voor mij in ieder geval alsof je de juiste plek gevonden hebt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

ocean