Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voorstellen

Gestart door Safira, april 04, 2024, 10:19:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Safira

Hoi hoi,

Bij dezen zal ik me zoals gevraagd hier voorstellen.

Ik ben een vrouw 44 seksueel en al 19 samen met een aseksueele man waar ik al 15 jaar mee getrouwd ben.

Eigwnlijk is onze relatie op seksgebied nooit heel bijzonder geweest maar omdat ik van mijn man hoo heb ik het voor lief genomen. Echter werd zijn gevoel voor intiem contact steeds minder tot aan het  negeren van aantakingen vamuit mij die mogelijk tot intimiteit konden lijden.

In het begin kwam hij nog met smoesjes afgelopen week heeft hij eindelijk hardop uitgesproken wat ik allang vermoedde.

Ik wil hem absoluut niet kwijt maar heb hem wel duidelijk gemaakt hoeveel pijn zijn afwijzingen mij doen en dat ik het echt nodig heb om ergens anders te vinden wat hij mij niet kan bieden. Hier heeft hij ook begrip voor. Ik heb hem ook eerlijk gezegd dat het anders voor mij niet meer vol te houden is.

Hoe dit verder gaat lopen is voor nu nog even afwaxhten maar ala vrouw met juist een enorme drift kan ik me niet indenken de rest van mijn leven geen intimiteit meer te ervaren.

Heb je nog vragen, opmerkingen dan hoor ik het graag.

Safira

Mute

#1
Hoi Safira,
Welkom. Ik herken je gevoel. Misschien een schrale troost,maar hij wijst niet jou af,maar de intimiteit.
Wij zaten in een vergelijkbare situatie, alleen heeft mijn vrouw nooit gezegd dat ze asexueel is. Blijkbaar kan ze dat niet. Het duurde bij ons wel een tijd voordat we besloten dat ik een " buiten vrouw" "mocht".

Het helpt zeker en we houden heel veel van elkaar, het blijft jammer en ook frustrerend op zijn tijd, maar niks aan te doen.
Ik heb ook veel respect voor haar vertrouwen dat ik mij aan onze afspraken hou.

Kijk gerust bij " de andere kant" daar zijn en paar, niet veel, gelijk gestemden.

Sterkte en geniet van de liefde (helaas dan zonder intimiteit)

Mute

Jaap

Hoi Safira,

Welkom hier.

Koffie

Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

AceVentura

Welkom op het forum Safira,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Goed dat jullie het nu in ieder geval bespreken en samen naar oplossingen kijken, ik hoop dat jullie een oplossing weg vinden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)