Nieuws:

Voor wie zich aanmeldt als nieuw lid: welkom! Wij streven ernaar, je account binnen 24 uur na je aanmelding te hebben geactiveerd. Voor vragen rond je registratie, je account, activatie of het forum kun je een email sturen naar mailaven(at)freedom.nl.

Hoofdmenu

Shooby zegt hallo!

Gestart door Shooby, september 08, 2024, 07:53:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Shooby

Dag lieve mensen,

Ik ben Roel (of Shooby, kies maar :D ). Sinds 2011 ben ik "out" als Ace. Hoewel ik merkte dat ik mensen mooi of zelfs knap kan vinden, voelde ik niet de behoefte om dat om te uiten op een "fysieke" manier.

Beetje zoals ik een Corvette een geweldig mooie auto vind en graag naar foto's kijk, maar ik voel niet de behoefte om bepaalde lichaamsdelen in de knalpot te steken...

In mijn jeugd twijfelde in enorm over "wat ik eigenlijk was", aangezien ik al zeker geen seksuele gevoelens had voor meisjes, maar toen ik de omschrijving van aseksualiteit las, was voor mij klik eigenlijk heel snel gemaakt en vielen de puzzelstukjes in elkaar. Ik kan iemand (M/V/X maakt niet uit) héél erg mooi vinden en hier een zeer diepe emotionele connectie mee opbouwen, zelfs romantiek mag er zijn, maar voor mij zijn liefde en seks echt twee totaal ongerelateerde dingen.

Voor mij is het Ace zijn een heel comfortabele positie. Hoewel ik nog nooit een relatie heb gehad (nu 36), merk ik dat ik me heel goed voel in het feit dat ik geen typische "macho" ben die -z'n pik volgend- achter een man of vrouw aanloopt. En ik voel ook dat hierdoor de sociale connecties die ik heb veel echter, eerlijker en puur zijn.

Op termijn zie ik het wel zitten om het leven met iemand te delen en samen mooie herinneringen te maken, maar dat is iets wat ik zeker niet forceer.

In m'n vrije tijd kun je me vinden als percussionist in enkele harmonie-orkesten. En als ik op reis ga, zit ik meestal ergens op de eerste rij in een Londens theater OF huppel ik door Mainstreet USA in Disneyland Parijs.

Heel blij hier binnen te mogen wandelen en ik kijk er naar uit om van waarde te zijn hier in de community.

Koffie

Welkom! Dan weet je dus al vrij lang hoe je in elkaar steekt. Mooi dat je je ook heel comfortabel voelt met hoe en wie je bent!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).
Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Be Free with your tempo, be free!
Surrender your ego, be free to YOURSELF!
(Queen - Innuendo)

AceVentura

Welkom op het forum Shoeby,  :cake:  :cake:  :cake:  :cake:

Ik herken veel van wat je schrijft, het zijn bijna de woorden die ik zelf ook gebruik als ik het aan iemand moet uitleggen. Je auto analogie vind ik wel grappig :schater: , ik heb wel wat met auto's maar heb nooit de behoefte gehad om lichaamsdelen in gaten te steken ;) .

Als je van pretparken houdt: Ik ben nog op zoek naar iemand om gezellig mee naar Bobbejaanland te gaan:
https://du.asexuality.org/forum/index.php?topic=7843.msg183055
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Piggelot

Edewecht

en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Jip2.0

helvetica

Hey Roel, welkom op het forum! Je schrijft herkenbare dingen. Benieuwd wat je verder van je gaan zien op het forum  :D 

lana234

Birdwatcher

Citaat van: Shooby op september 08, 2024, 07:53:45 PMBeetje zoals ik een Corvette een geweldig mooie auto vind en graag naar foto's kijk, maar ik voel niet de behoefte om bepaalde lichaamsdelen in de knalpot te steken...

Prachtig verwoord  :klap:  :ace-hartje: Welkom!

-Lien-

Hoi Roel,
Wat een leuk humoristische welkom heb je geschreven!
Waar woon je en zoek je nog steeds leuke nieuwe contacten? Het lijkt me erg leuk om je te leren kennen. Ik ben bijna even oud als jij en ben ook zeker in Londens theater te vinden, dus dat allen al is helemaal top!
Via mijn naam kan je mijn voorstel stukje ook terugvinden als je het leuk vindt! Stuur me een prive berichtje als je het leuk vindt, gezellig :)
Groetjes Celine

Rosie_22

Hoi Roel!

Welkom! Wat je schrijft klinkt heel herkenbaar!

En leuk dat je ook graag naar Disneyland (Parijs) gaat!

Mocht je het leuk vinden dan kun je me altijd een privé berichtje sturen.

Liefs, Rosie