Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Endometriose

Gestart door Zonnekind, maart 10, 2007, 09:57:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Ereinion

Maar het lijkt me een vreselijk onderzoek. Ik hoop dat ze tegen de tijd dat ik moet een andere manier gevonden hebben, en anders wil ik dat een vrouw het doet.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

ja dat wil ik ook soweiso. geen vreemde man die daaraan zit!

Sismo

Het is idd een naar onderzoek...heb er ook al 2 gehad.... :P Ik wilde eigenlijk vragen of te zien was of mijn maagdenvlies nog intact was, maar durfde niet.... :-[
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Dit is best interessant.
A. Ik vond het helemaal niet erg dat het door een man gedaan was (het is een huisarts, punt uit, blijkbaar kan ik die dingen op zo'n momnet scheiden of zo iets  :-\  )
B. Ik zie het als iets geneeskundigst, dus of het nu in mijn buik of ergens anders gebeurt, maakt me niet zoveel uit
C. Het is geen prettig onderzoek maar tandarts vind ik erger om eerlijk te zijn  ???
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Citaat van: Sismo op april 01, 2007, 09:53:19 PM
Wat ik vanuit mijn werk weet, is dat bij mensen die nooit seksueel actief zijn, de kans op baarmoederhalskanker uiterst klein is!

Daarom willen ze nu toch ook tieners gaan inenten tegen een bepaald virus wat seksueel overdraagbaar is en ermee te maken heeft?
Goh, zouden wij dat dan ook niet kunnen krijgen? Ik zie het gesprek al voor me:
ik: beste mevrouw de  huisarts, mag ik ook zo'n inenting want ik ben ook nog maagd
huisarts: maar je bent 28!
ik: ehm ja  :-[  Laat maar hoor, daaaag!

Citaat van: Ereinion op april 02, 2007, 06:49:22 PM
Maar het lijkt me een vreselijk onderzoek. Ik hoop dat ze tegen de tijd dat ik moet een andere manier gevonden hebben, en anders wil ik dat een vrouw het doet.

Volgens mij is er tegenwoordig ook een doe-het-zelf kit. Blijkbaar moet je dan de instructies opvolgen en het naar een of ander lab sturen.

Citaat van: Stev op april 03, 2007, 11:42:14 AM
C. Het is geen prettig onderzoek maar tandarts vind ik erger om eerlijk te zijn  ???

Ik ben het helemaal met je eens dat tandartsen heel erg zijn, maar ik denk dat ik toch liever naar de tandarts ga  :-\
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Soms ben ik blij dat ik per definitie bepaalde aandoeningen niet kan krijgen, en bepaalde onderzoeken dus nooit hoef te ondergaan.. BRRR !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Maar mannen hebben ook genoeg narigheden die ze kunnen krijgen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Inderdaad... die zijn ook geen pretje...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Citaat van: Stev op april 03, 2007, 11:42:14 AM
Dit is best interessant.
A. Ik vond het helemaal niet erg dat het door een man gedaan was (het is een huisarts, punt uit, blijkbaar kan ik die dingen op zo'n momnet scheiden of zo iets  :-\  )

Ik heb het gevoel dat een vrouw beter zou begrijpen wat zo'n onderzoek teweeg kan brengen. Geef mij maar zo'n doe-het-zelf- kit.  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tempesta

Citaat van: Ereinion op april 02, 2007, 06:49:22 PM
Maar het lijkt me een vreselijk onderzoek. Ik hoop dat ze tegen de tijd dat ik moet een andere manier gevonden hebben, en anders wil ik dat een vrouw het doet.

Ik dacht dat het voor mij uit zou maken, dat ik me bij een man nog veel ongemakkelijker zou voelen. Maar de gyno was uiterst professioneel en ik had er totaal geen probleem mee. Het onderzoek zelf daarentegen, brrr. Ik ben voor de tandarts.

Jovi_Hobbes

Ik denk dat hij mij ook niet heel veel zal uitmaken of het door een man of door een vrouw wordt gedaan, maar dan wel door iemand waar ik een goed gevoel bij heb en ik geloof niet dat ik dat heb bij mijn huidige huisarts (een vrouw). Bij mijn oude huisarts (een man)  had ik een veel vertrouwder gevoel. Nou ja, voor zover dat kan bij iemand die je misschien eens in de 10 jaar ziet (gelukkig)  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Mijn huisarts ziet mij vaker dan hem lief is.... ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

 :D
Nou ja, zijn bankrekening zal het toch niet heel erg vinden?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Winx

Een vriendin van mij heeft dat gehad!
Is inderdaad enorm pijnlijk.
Bij haar is een eierstok verwijderd, is nog een spannende periode geweest omdat ze eerst nog moesten afwachten of het al dan niet kanker was.
Ze heeft gelukkig nog één gezonde eierstok over zodat het toch nog mogelijk is om kindjes te krijgen, en ze is verder ook wel verlost van alle vervelende kwalen die ze heeft gehad.
Het was best een zware operatie en ze is echt blij dat dat allemaal achter de rug is!
Zelf heb ik er persoonlijk geen ervaring mee maar ik weet toch wel dat het best heftig is!