Nieuws:

Voor wie zich aanmeldt als nieuw lid: welkom! Wij streven ernaar, je account binnen 24 uur na je aanmelding te hebben geactiveerd. Voor vragen rond je registratie, je account, activatie of het forum kun je een email sturen naar mailaven(at)freedom.nl.

Hoofdmenu

De Girlfriendzone

Gestart door Kelsonius, juni 10, 2025, 03:56:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kelsonius

Toen ik mij nog vrouwelijker/sexy kleedde en in een voornamelijk mannelijke omgeving bevond heb ik vaak mensen moeten "friendzonen". Voor wie het niet helemaal kent, de friendzone is hoe men het noemt als iemand eenzijdig seksuele of romantische gevoelens heeft voor een vriend.

Soms wordt het gezien als gemeen of zielig dat iemand "ge-friendzoned" is en deze vriendschappen eindigen meestal ook snel nadat de gevoelens bekend zijn gemaakt. Maar niemand vindt het zielig of gemeen dat ik steeds in de girlfriendzone ben geplaatst  :78:

Het is ongetwijfeld vervelend als je iemand aantrekkelijk vind en zij dat niet van jou vinden. Maar het is ook naar om te weten dat iemand waar je dacht vrienden mee te zijn naar jouw lichaam kijkt met lust of jouw acties interpreteerde als flirten of romantische liefde. Zo'n "vriend" kan ik dus wel missen.

Daarmee begon ik me toch af te vragen of die vreselijke uitspraak dat "mannen en vrouwen geen vrienden kunnen zijn" gelijk had wanneer er een hetero/bi/pan is. Gelukkig heb ik gezonde cishet man-vrouw vriendschappen kunnen zien bij anderen aangezien het bij mij nog alleen met homoseksuele mannen, heteroseksuele vrouwen en familie is gelukt lol

xMiinke

Herkenbaar! Mijn grootste probleem daarmee is dat ik altijd probeer even vriendelijk te zijn tegen mannen en vrouwen, en dat het me soms niet in dank wordt afgenomen (voornamelijk door mannen) die dan ideeën krijgen over mij en dan teleurgesteld/pissig raken wanneer ik daar niet in mee ga. Mensen die alleen aaridg zijn tegen anderen die ze aantrekkelijk vinden vind ik daarbij het verschrikkelijkst. 

Ik heb overigens super gezonde relaties met mannelijke vrienden! gwn een kwestie van duidelijk maken vanaf t begin dat er niks inzit op die manier en dan filteren ze zichzelf wel uit.