Nieuws:

Voor wie zich aanmeldt als nieuw lid: welkom! Wij streven ernaar, je account binnen 24 uur na je aanmelding te hebben geactiveerd. Voor vragen rond je registratie, je account, activatie of het forum kun je een email sturen naar mailaven(at)freedom.nl.

Hoofdmenu

Tentoontstelling over Aseksualiteit in Kade40 Vlaardingen

Gestart door Hilde, oktober 09, 2025, 03:07:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hilde

11 oktober 2025 Opening 14.00-16.00 uur Roze Maand - Opening Expositie

De Roze Maand in Vlaardingen opent met een bijzondere expositie over aseksualiteit. 'Do you eat when you're not hungry?' is een ontdekkingsreis door het aseksuele spectrum, gemaakt door Xandrine Koller. De expositie werpt een intieme blik op gevoelens van eenzaamheid, vrijheid, onzekerheid en zelfacceptatie binnen een aseksuele beleving. Tijdens de opening is er ruimte voor ontmoeting en uitwisseling over dit vaak onzichtbare thema. Iedereen is welkom.

11-31 oktober 2025 Expositie te bezoeken

Na de opening op 11 oktober is de expositie 'Do you eat when you're not hungry?' de hele maand gratis te bezoeken. Het werk van Xandrine biedt inzicht in de gelaagdheid van aseksuele identiteiten en nodigt uit tot reflectie, herkenning en gesprek. Door middel van fotografie, tekst en beeld toont de tentoonstelling de complexiteit van het spectrum en de kracht van zelfonderzoek. Een belangrijke bijdrage aan meer zichtbaarheid, begrip en inclusie - binnen én buiten de queer gemeenschap.

Kade 40, Westhavenkade 40, Vlaardingen (openingstijden)
Vlaardingen Regenboogstad - Roze Maand 2025 (vlaardingenregenboogstad.nl)

AceVentura

Nog een kleine toevoeging:
Enkele leden hier hebben ook aan meegewerkt door hun verhalen te delen. Misschien is dat nog een extra stukje motivatie om te gaan kijken :).
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ik wilde net zeggen: Hee! Ik heb dat mooie boek! Ik ben een van degenen die heeft meegewerkt en ik denk dat de tentoonstelling de moeite waard is, dus mocht je in de buurt zijn: ga zeker kijken. :D :paars-hartje:
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).
Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Be Free with your tempo, be free!
Surrender your ego, be free to YOURSELF!
(Queen - Innuendo)

Hilde

Goede aanvullingen. Ik ben benieuwd naar het boek!

Het viel me op dat Kade40 Vlaardingen helemaal niets op hun website of social media (instagram) hebben geplaatst over de tentoonstelling.

Via instagram heb ik hun daarom dit bericht ingestuurd: "@cultuurhuis.kade40 Leuk, dank voor deze ❤️😍❤️, maar waarom staat er he-le-maal niets over de tentoonstelling over aseksualiteit 'Do you eat when you're not hungry?' op jullie website en socials? Jullie wisten al 4 weken dat die eraan kwam. (attentie @vldregenboogstad)"

Koffie

Dat is inderdaad jammer. Ze organiseren dat toch niet voor niets en hopen dan toch neem ik ook aan op aanloop en inkomsten.
Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

(Queen - Innuendo)

Koffie

Ik heb geen Insta meer, dus dat kan ik helaas niet zien.😉

(Queen - Innuendo)