Nieuws:

Voor wie zich aanmeldt als nieuw lid: welkom! Wij streven ernaar, je account binnen 24 uur na je aanmelding te hebben geactiveerd. Voor vragen rond je registratie, je account, activatie of het forum kun je een email sturen naar mailaven(at)freedom.nl.

Hoofdmenu

Mensen die je leuk vinden

Gestart door Weigela, december 09, 2025, 08:27:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

Weigela

Hebben jullie af en toe ook het gevoel dat iedereen op een andere golflengte zit als jij? Ik heb een lange tijd het vermeden om diepe gesprekken met anderen te voeren, als het met andere vrouw was dan ging het al snel over dat ze het er graag met hun partner over willen hebben, of anders dat ze zo eenzaam zijn omdat ze single zijn. Dat hoor ik natuurlijk aan, als goede vriend hoef je je niet in alles te vinden waar een ander mee zit, maar ik voel me dan wel een soort buitenstaander. Al helemaal wanneer iemand me zwart op wit verteld dat dit gesprek wel leuk is maar het nog leuker zou zijn als ik niet de gesprekspartner was.

Met een man is het een nog groter drama, als daar iets van een diep gesprek ter sprake komt dan denken zij vaak dat ze de liefde van hun leven hebben ontmoet. Ik wil alleen een goede vriend zijn! Of anders gewoon een praatje maken in de kroeg!

Het kan soms zo eenzaam voelen, alsof ik met niemand de connectie aan kan gaan omdat er een soort onzichtbare sociale grens zit, alsof wanneer je een bepaald territorium van eerlijk en oprecht zijn bereikt dan zal het ongetwijfeld romantische liefde zijn. Kan niet anders.

En wanneer een van die mannen dan verliefd op me is dan moet ik weer heel erg mijn best doen om ze niet op hun teentjes te trappen of aan het lijntje te houden. Dat is me al meerdere keren verweten. Iemand aan het lijntje houden???? Door om ze te geven als persoon??? (Ik ben altijd heel duidelijk dat verliefd worden voor mij er simpelweg niet in zit).

Nou ja ik zit nu al lang genoeg voor eigen parochie te preken. Ik word soms zo ongelofelijk moe van die zinloze sociale tango.

Jip2.0

Wat vervelend Weigela. Nee voor mijzelf is het niet herkenbaar. Ik zit/zat bij anderen geloof ik ook meestal wel in hun friendzone. Wel vind ik het altijd ongemakkelijk als ik tussen twee anderen iets zie gebeuren, ook al gaat mij dat verder niks aan. Dus dat je samen (of met willekeurige vreemden) uitgaat en er dan geflikflooi,  verleiding, uitdaging en meer van zulks aan te pas komt tussen twee mensen terwijl het een uurtje daarvoor gewoon nog gewoon kameraadschappelijk was tussen iedereen. Maar dit gebeurt al gauw in gelegenheden waar volwassenen samenkomen en uitgaan. Uiteraard hoef ik daar persoonlijk niks mee maar ik vind het jammer van de sfeer.

AceVentura

Ik weet niet zeker of het is wat je bedoeld, maar ik herinner me wel ergens op het Engelse forum posts over "Kindness mistaken for firting", dus dat je gewoon aardig bent tegen iemand en dat dat opgevat wordt als flirten met de nodige bedoelingen daarbij uiteraard.
Het is iets wat zeker vaker voor komt en wat soms ook wel herken, al hoewel ik vaak ook de flirterige reactie dus weer niet oppik :schater:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jip2.0

Ik denk vrij zeker te weten dat de situaties die ik "gewoon gezellig en vriendschappelijk" opvatte dat voor de ander met wie het gezellig was ook zo gold. Het is althans nooit gebeurd dat een situatie er dan ineens toe leidde dat iemand ineens met mij wilde gaan zoenen of dat er een liefdesverklaring volgde ofzo.

Wel heb ik ooit een date gehad (vraag me niet waarom ik ging daten, dat ging achteraf bezien meer over persoonlijke aandacht krijgen dan over een relatie willen) en dat was supergezellig. Zelfde humor, lachen, goede gespreksonderwerpen op het terras. Kreeg ik 's avonds ineens een mailtje van "maar vind je mij eigenlijk ook seksueel aantrekkelijk" en ik was daar geen moment mee bezig geweest! Ik vond het gewoon heel gezellig en dat was eigenlijk genoeg voor mij.

Weigela

Citaat van: Jip2.0 op december 11, 2025, 07:34:57 PMvraag me niet waarom ik ging daten, dat ging achteraf bezien meer over persoonlijke aandacht krijgen dan over een relatie willen)

Dit is zo herkenbaar!

Jip2.0

Ik denk zelfs dat het voor heel veel mensen herkenbaar is, ook voor degenen die prima gedijen in een seksuele en/of romantische relatie. Maar (internet)daten? Ik denk dat er in heel veel gevallen meer achter zit dan het doel een relatie te gaan krijgen. Ik denk alleen dat niet veel mensen zich daar bewust van zijn.
Als ik met terugwerkende kracht naar mijn jonge zelf kijk... internet was er net en met één druk op de knop kon je in contact komen met iemand die speciaal voor jou tijd vrijmaakte! Via welk medium da dan ook: msn, een mail, of nummers uitwisselen en dan wachtend op elke sms die je ging krijgen.
Denk dat die gevoelens vaak worden verward met verliefdheid.