Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Petra is jarig!

Gestart door Jovi_Hobbes, april 01, 2007, 03:42:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Nee hoor, Peter. Helemaal niet middelbaar, je hebt net een derde gehad.  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

bebe

ik  had me nog zo voorgenomen om op tijd een felicitatie te plaatsen Peter, en TOCH nog vergeten, bloooond!
Bij deze dus nog van harte gefeliciteerd! en natuurlijk nog een stukje  :cake:
wel te laat dus,maar zeker niet minder gemeend!  :knuffel:

Ienepien

Als je alles tegelijk krijgt, zie je door de bomen het bos niet meer. Zo'n verlate feleicitatie komt extra speciaal aan, en krijgt vást de aandacht die het verdiend. :D

Ereinion

Dat is een goede, die moet ik onthouden als ik weer eens te laat ben voor iemands verjaardag.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


pinky

Haha, ja die is inderdaad echt wel goed! ;)

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ienepien op april 04, 2008, 01:25:14 PM
Als je alles tegelijk krijgt, zie je door de bomen het bos niet meer. Zo'n verlate feleicitatie komt extra speciaal aan, en krijgt vást de aandacht die het verdiend. :D

Kijk, da's nu precies de reden waarom ik zo laat ben  ;)

Sorry Peter, ik was gewoon niet online de afgelopen dagen, maar gelukkig had ik je al eerder een taartje toegestopt!
Maar bij deze als nog van harte gefeliciteerd en je lust vast nog wel een stukje  :cake:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ja, hoor,  :cake: gaat er altijd in !  ;D En dank voor de verlate felicitaties !

Trouwens, vndaag las ik een interview met Huub Oosterhuis in Trouw, en die is 74. En hij zei dat hij wenste dat hij weer 45 was ! Dan lag de wereld weer voor hem open ! Nou, dat relativeerde ook een beetje mijn eigen gevoel !  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Met 45 sta je nog midden in het leven. ;)

pinky

Ja en Ienepien kan het weten, want die is al oma! (even het feit negerend dat er ook oma's zijn van onder de 45)

petra1963

Nou, de meeste zijn tegenwoordig ouder dan 45, geloof ik...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Ik vind het geen goeie zaak, dat vrouwen tegenwoordig zo egoïstisch zijn, dat ze eerst carriëre moeten maken, en als de biologische klok harder begint te tikken, dan ineens bedenken: O, ja, we moeten ook nog proberen kindjes te maken!
En die opa's en oma's, die worden al ouder voordat ze het pas worden, en dan hebben ze niks geen energie meer voor hun kleinkinderen.

Ereinion

Ik vind dat het ook wel wordt opgedrongen door de maatschappij, vrouwen moeten maar gewoon meedraaien en werken. En dan ook nog kinderen krijgen. Het is niet altijd egoisme. Ik denk dat je ook veel minder kansen krijgt op de arbeidsmarkt als je al vroeg kinderen krijgt, dan doen ze de promotie wel naar een ander. En ik denk dat er ook best heel veel vrouwen zijn die hier best mee zitten, maar er nergens mee naartoe kunnen, omdat de vrouw tegenwoordig alles maar aan moet kunnen. Het is toch een voorrecht om te kunnen werken en niet meer de huisvrouw te zijn met wat kinderen onder de rokken?  ::) En zodra je zegt dat je dat laatste wel nastreeft wordt je toch een beetje voor gek aangekeken.

Ik merk dat zelf. Ik wil de situatie zoals die nu is best houden. Het huishouden regelen, ondertussen schrijven en andere dingen doen die ik graag wil doen. Het is dat mijn boek nu uit wordt gegeven (dat maakt het voor anderen iets makkelijker te accepteren), maar nog kijken mensen me aan of ik gek ben geworden. Ik ben toch een zelfstandige vrouw die niet afhankelijk wil zijn van haar vriend? Maar zo zie ik het helemaal niet. Het geeft me juist de vrijheid. Ik moet trouwens ook zeggen dat ik nu de kans aanwezig is dat het zo gaat blijven, ik ook weer meer over kinderen nadenk.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Ja, het is als vrouw zeker een voorrecht om te mogen werken. En de parttimers, dat vinden wij niet raar. In Nederland is er het hoogste percentage parttimers van heel Europa. In andere landen vinden ze het maar raar. Je werkt, of je werkt niet. Fulltime of niet.
Dat het hier zo flexibel is, hebben we aan ons zelf te danken. Wij strijden voor ons recht!
(En tegenwoordig zijn er ook al meer mannen, die ook een papa-dag inlassen) :klap: