Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vakantie

Gestart door Jovi_Hobbes, april 08, 2007, 03:23:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

Ik geloof maandag en dinsdag... ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Sismo

CiteerDat heb ik gemerkt, ja. Ik ben nu al de derde dag bezig...

Het is toch erg rustig geweest afgelopen week !
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Ja, als je dagelijks kijkt wel, ja  :)  Mooi weer natuurlijk!
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

 ;D Toch kon het veel erger!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

Goed dan...

Bedankt iedereen dat jullie tijdens mijn vakantie zo weinig berichtjes gepost hebben
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Graag gedaan hoor.  :wave:

:rollol:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Fijn dat je het opmerkt, ik heb me zóóóó in moeten houden.  ::)

;D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Briggy

Iemand die eens naar Denemarken en/of Zweden op vakantie is geweest?

Ik zit er aan te denken om volgend jaar in mijn uppie naar Denemarken te vliegen, daar een auto te huren en rond te reizen naar een paar plekken. En dan ook nog naar Zweden met de boot.

Iemand?  :)
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Zweden niet, Denemarken en Zuid Noorwegen wel. Denemarken zelfs volledig rondgereisd, op Odensa na alle ietwat grote steden bezocht + ook het hoogste punt van Denemarken (maar Denemarken is niet veel "bergachtiger" dan de Benelux) alsook enkele stranden.

Tips:
- Randers en Horsens en Aalborg zijn minder bekende steden die desondanks echt een bezoekje waard zijn, vond ik toch
- Aarhus is een bekendere stad en is ook heel leuk (ik had enkel de pech dat het regende, maar de stad zelf was echt wel leuk)
- verwacht niet te veel van die zeemeermin: dat beeldje is amper groter dan mijn chihuahua  :)
- maar verder is Kopenhagen wél een heel erg fijne stad. Je hebt er ook een enorm bruisend cultureel leven en 1 van de beste CD shops die ik ooit bezocht heb (en waar ik behoorlijk veel aan heb uitgegeven  ;D)
- Skagen, de uiterste noordpunt van het vasteland, is geweldig. Je staat daar echt op een stuk strand dat amper een halve meter breed is, en je ziet het zeewater vanuit oost en west in golven samenkomen bij het strand. Heel erg bijzonder om te zien.
- sommige mensen noemen de Denen afstandelijk maar ik heb daar niet veel van gemerkt. Ik vond ze juist erg vriendelijk ; 2x zelfs gratis drankjes gekregen  :)  Noren vind ik ietsje afstandelijker, maar eens het ijs gebroken is zijn ook dat erg aangename mensen



Over Zweden kan ik enkel zeggen: elke Zweed die ik ooit ontmoette was erg aardig en spraakvaardig. Maar ik ben er niet geweest, het is het enige Scandinavische land dat ik nog moet bezoeken. Maar Denemarken en Noorwegen zijn echt de moeite  :)
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Briggy

Wat fijn dat er iemand geweest is! Heb je toen een auto gehuurd? Is het een beetje zoals Nederland op de wegen daar?
12-1-2015 <3 MarkA

AniMeshorer

Citaat van: Briggy op oktober 23, 2014, 11:28:28 PM
Wat fijn dat er iemand geweest is! Heb je toen een auto gehuurd? Is het een beetje zoals Nederland op de wegen daar?

Ik woonde toen nog thuis (was 20 jaar) en was er met m'n ouders. Mijn ouders zijn echte zonnekloppers maar na jaren gezeur van mij "wanneer gaan we eindelijk 's naar Scandinavië?" besloten ze toch eens 1 jaartje hun verlangen naar warm weer opzij te zetten  ;D  De wegen variëren erg. In kleine dorpjes heb je soms nog onverharde wegen zonder asfalt, of met van die putten in het wegdek. Maar de hoofdwegen waren toen wél erg goed onderhouden. Alleen als je een echt landelijk dorpje bezocht, had je soms onverharde of minder goed onderhouden wegen.

In Noorwegen was het wegdek prima, alles is er hypermodern. Ik heb in Oslo letterlijk een openbaar toilet bezocht in een shoppingcentrum met automatische deuren voor naar het toilet te gaan. En dat was dan nog de properste WC die je je kan indenken. Voelde me haast schuldig om er mijn ding in te doen  :P  Contrast toen ik kort nadien naar Turkije verhuisde (waar ik 8 maand heb gewoond), waar veel restaurants als toilet gewoon een gat in de vloer hadden ...

Ook heel leuk aan zowel Noorwegen als Denemarken: criminaliteit is extreem laag. Zakkenrollers heb je overal natuurlijk, maar vergeleken met de rest van Europa is misdaad er erg zeldzaam. Je kan in Oslo of Kopenhagen perfect middenin de nacht door de stad wandelen, op enkele buitenwijken na (en zelfs die zijn doorgaans best veilig) is de kans dat je iets overkomt enorm klein.

Alleen opletten met bier. Dat is een stuk duurder dan in de Benelux. Dus probeer rustig te drinken, want als je teveel bestelt komt de rekening soms nogal duur uit :)  (ik drink geen alcohol, maar ik zag de rekening van de mensen op de tafel naast me ... hopelijk hadden die een behoorlijk salaris of was het hun enige avondje uit die maand  ;))

Voorts eigenlijk niets dan lof over Scandinavië. Oh ja, ik bedenk me nu: het is niet zo vegetariër-vriendelijk. Daarmee bedoel ik: je komt er niets tekort, maar ik heb in 2 weken Denemarken meer Italiaans en Chinees gegeten dan ooit tevoren. De lokale schotels kon ik niet proberen, ik ben vegetariër en vond geen enkel streekgerecht zonder vis. Dus ik heb in die 2 weken Denemarken vooral pizza gegeten ...
"There's no such thing as the past, it exists only in the memory. There's no such thing as the future, it exists only in our imagination. If our watches were truly accurate the only thing they would ever say is NOW." (Damien Echols)

Love is the Law. Love under Will.

Dutchamoeba

Citaat van: AniMeshorer op oktober 23, 2014, 11:18:40 PM
- verwacht niet te veel van die zeemeermin: dat beeldje is amper groter dan mijn chihuahua  :)
Die Zeemeermin is inderdaad meer min dan meer...

Citaat van: AniMeshorer op oktober 23, 2014, 11:18:40 PM
Zweden niet, Denemarken en Zuid Noorwegen wel. Denemarken zelfs volledig rondgereisd, op Odensa na alle ietwat grote steden bezocht
Ik ben wel in Odense geweest; die stad is de moeite van een bezoekje waard.