Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ik en het aseksueel zijn...

Gestart door Winx, april 13, 2007, 12:20:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Winx

Hallo,

Het is voor mij een beetje raar om er over te praten, maar ik denk dat het me misschien wel kan helpen dus ik ga proberen om toch een beetje mijn verhaal te schetsen.
Toen ik mijn echtgenoot vijf jaar geleden leerde kennen was er eigenlijk niet echt een probleem, de seks ging eigenlijk echt vlot en goed, zonder enige pijn of andere ongemakken.
Dit komt waarschijnlijk omdat ik op dat moment het feit dat ik aangerand ben geweest (jaar voor ik hem heb leren kennen) echt verdrongen had en ik me daardoor goed kon ontspannen. Het feit dat ik deze negatieve gevoelens omtrent mijn aanranding verdrong zorgde echter wel voor een hele hoop andere lichamelijke problemen waardoor het op andere lichamelijke en emo vlakken heel slecht met me begon te gaan!
Op een keer is door een hypnosetherapie bij een psychiater de bom eigenlijk gebarsten en is alles waar ik al die jaren (toen waren een jaar of twee samen) mee zat er echt uitgekomen. Dit heeft een stroom van depressieve gevoelens bij mij losgemaakt en ook tot een langdurige (maand of vijf) opname in het ziekenhuis geleid waar ik leerde omgaan met het trauma dat ik heb meegemaakt!
Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik er nu kan over praten, maar anderzijds was het ook zo dat hoe beter ik er kon over praten, hoe moeilijker het op sexueel vlak werd, sinds dit allemaal los is gekomen heb ik heel veel pijn tijdens onze sexuele contacten voel ik me ook heel gespannen en kan ik er echt moeilijk van genieten... Meestal moet men echtgenoot dan ook op zijn kin kloppen zoals ze dat noemen... Max. vier keer op een jaar komt het tot echt sexueel contact wat bij mij dan dikwijls ook veel pijn doet, en wat ik deels ook voor hem doe omdat ik het erg vind hem dikwijls te moeten afwijzen... Voor de rest blijft het meestal bij bevrediging oraal of met de hand omdat ik anders helemaal verkramp.
In zekere zin heeft dit een domper op onze relatie gezet vooral in de begin periode dat ik het er zo moeilijk mee had, maar ik kan niet spreken van echt grote spanningen of stress.
We spreken er regelmatig over en mijn man begrijpt ook dat dit komt door het trauma dat ik heb en dat dit heel veel tijd zal kosten voor het allemaal weer zal zijn zoals vroeger!
Als hij er nood aan heeft probeer ik toch op één of andere manier zijn gevoelens te bevredigen ook al leid dit bijna nooit tot de echte daad. Ik heb niet het gevoel dat hij vaak me echte frustraties zit, hij zegt ook zelf dat hij hier niet mee zit.
Er zijn zoveel andere mooie momenten in onze relatie (met als kers op de taart ons huwelijk) die hem ook gelukkig maken en hem in zekere zin bevrediging geven (op een andere manier dan) waardoor de frustratie niet supergroot is...
Ik hoop dat ik op een dag gewoon weer intiem met hem kan zijn zonder al de pijn, maar intussen zit onze relatie op deze manier eigenlijk ook goed, we hebben ons er beiden wat aan aangepast en er zo een beetje onze weg ik gevonden. Naar een seksuoloog gaan zie ik momenteel nog niet zitten maar dat kan later nog wel komen!
Verder heb ik als gevolg van mijn trauma ook nog PDS (prikkelbare darm) en fibromyalgie deze twee aandoeningen zetten ook nog een domper op het libido, maar we proberen er samen aan te werken op een manier waar we ons alletwee goed bij voelen..
Hierbij ga ik het laten voor nu, maar zo hebben jullie een iets beter zicht op mijn situatie en op wat mij hier brengt!
Groetjes,
Winx
x

petra1963

Goh Winx, Wat een openhartig verhaal ! En ja, nare ervaringen kunnen sex en de behoefte eraan flink verstoren..Maar ook een mooi verhaal, over hoe jullie dan toch samen je weg vinden !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Winx

Citaat van: peter1963 op april 13, 2007, 09:01:13 AM
Goh Winx, Wat een openhartig verhaal ! En ja, nare ervaringen kunnen sex en de behoefte eraan flink verstoren..Maar ook een mooi verhaal, over hoe jullie dan toch samen je weg vinden !

We hebben het niet altijd makkelijk gehad hoor. Toen ik opgenomen was in het ziekenhuis en later op een afdeling op de psychiatrie, hebben we heel lang niet samen kunnen slapen want ik moest daar altijd overnachten. Het was lang één kant voor mij een verschrikkelijke periode en tegelijk ook een periode die me heel veel goed heeft gedaan. Verschrikkelijk omdat ik men echtgenoot (toen nog vriend) toen echt liever bij mij had als ik sliep (omwille van paniekaanvallen 's nachts) en anderzijds goed omdat ik veel angsten heb overwonnen.
We hebben toen vragen gesteld over het nut van samenblijven, maar we zijn al snel tot de conclusie gekomen dat uit elkaar gaan voor ons geen optie was want we vullen elkaar eigenlijk goed aan en kunnen niet zonder elkaar... We zijn eigenlijk gelukkig samen zoals we zijn ook al gaat het sexuele momenteel minder, wat mijn opname betrefd zijn we allebei blij dat ik die stap heb gezet, het sexuele staat daardoor op een laag pitje maar verder ben ik echt met heel grote sprongen vooruit gegaan. Dat is voor ons een grote overwinning geweest, en mijn opname en dergelijke heeft er voor gezorgd dat onze band met elkaar alleen maar sterker is geworden. Of hoe iets negatiefs toch ook goede dingen kan veroorzaken!

Jovi_Hobbes

Inderdaad, zo te lezen heb je al een heel lange weg afgelegd en ik denk toch dat dat goede hoop moet geven dat de problemen op seksueel gebied ook ooit opgelost kunnen worden. Ik denk dat het heel verstandig daar de tijd voor te nemen en wil je man hierbij een stukje  :cake: aanbieden want hij klinkt echt super geweldig.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Hoi Winx,
Je bent toch maar mooi in staat geweest om van iets wat heel naar was, een psychiatrische opname en die angsten, iets positiefs te maken ! Chapeau !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Winx

Die opname was op dat moment het beste wat ik kon doen. Het was geen leuke periode, maar achteraf bezien is voor mezelf één van de beste beslissingen geweest die ik ooit genomen heb! En al mijn andere problemen zullen ooit ook wel een oplossing kennen!

petra1963

Dat noem ik nou vertrouwen in de toekomst ! En positief denken ! WOW !
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Stev

Bedankt voor je verhaal, Winx, en fijn dat jij en je man op dit moment goed jullie weg kunnen vinden.
Je hebt het over frustratie die bij je man niet super groot is. De "echte daad" is in mijn relatie ook niet aan de orde maar dingen zoals bevrediging oraal of met de hand kan ik op dit moment ook niet. En daardoor voel ik dat de frustratie bij mijn man wel aanwezig is, ook al zegt hij dat niet met zo veel woorden. Dat is dus minder, maar onze relatie is verder OK.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Zonnekind

Stev, dit is voor mij ook zo denk ik. Er gebeurt echt zo goed als niets en dat maakt het juist zo moeilijk voor Viper.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Winx

Citaat van: Stev op april 14, 2007, 11:47:23 AM
Bedankt voor je verhaal, Winx, en fijn dat jij en je man op dit moment goed jullie weg kunnen vinden.
Je hebt het over frustratie die bij je man niet super groot is. De "echte daad" is in mijn relatie ook niet aan de orde maar dingen zoals bevrediging oraal of met de hand kan ik op dit moment ook niet. En daardoor voel ik dat de frustratie bij mijn man wel aanwezig is, ook al zegt hij dat niet met zo veel woorden. Dat is dus minder, maar onze relatie is verder OK.

Ik kan begrijpen dat dit het allemaal een stuk moeilijker maakt! Dit is bij ons ook een periode zo geweest, maar het gaat stilletjes beter, en er zijn ook dagen/weken/ maanden dat dat bij mij ook niet gaat hoor! Hangt ook enorm af van hoe ik mij voor de rest voel! Mijn partner weet ook dat het toch niet lukt als ik mij te hard moet "forceren"

Stev

Dat laatste is zeker waar, ik heb gewoon weer zo'n periode, dat ik me bijzonder "schuldig" voel. Bedankt voor jullie reacties  :knuffel:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Winx

Citaat van: Stev op april 14, 2007, 07:22:26 PM
Dat laatste is zeker waar, ik heb gewoon weer zo'n periode, dat ik me bijzonder "schuldig" voel. Bedankt voor jullie reacties  :knuffel:

Kan ik zeker ook begrijpen. Maar anderzijds probeer ik (wij) het ook wat te bekijken als een keuze die ik zelf niet heb gemaakt, het is er gewoon gekomen door omstandigheden (in mijn geval dan toch) waar ik zelf niet achter gevraagd heb. Er zijn nu éénmaal dingen in het leven die niet lopen zoals ze moeten lopen, maar ik ben er van overtuigd dat je met veel geduld, begrip en liefde ook heel ver komt in je relatie, en dat er hopelijk een moment komt voor ons allemaal dat we er echt van zullen kunnen genieten!

:knuffel: voor iedereen!

petra1963

Geweldig Winx, dat je er zo positief in kunt staan !  :knuffel: Ik verbaas me steeds weer als ik jouw stukjes lees...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)