Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

ik en het aseksueel zijn...

Gestart door Winx, april 13, 2007, 12:20:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Ik probeer er niet aan te denken.. maar dat lukt niet altijd even goed.. :-[ Het blijft me wel achtervolgen. En het doet ook zeer van binnen wanneer ik bijv mensen hier op de Refter met wie ik bevriend ben plotseling zie met een partner..Dat confronteert me dan erg met mijn eigen verlangen naar een partner en mijn angst die noout te zullen vinden.. :-[
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Winx

Citaat van: peter1963 op april 19, 2007, 11:13:50 PM
Ik probeer er niet aan te denken.. maar dat lukt niet altijd even goed.. :-[ Het blijft me wel achtervolgen. En het doet ook zeer van binnen wanneer ik bijv mensen hier op de Refter met wie ik bevriend ben plotseling zie met een partner..Dat confronteert me dan erg met mijn eigen verlangen naar een partner en mijn angst die noout te zullen vinden.. :-[

Das helemaal niet makkelijk voor je! Kan begrijpen dat dat ook een probleem is omdat je met die angst zit dat niemand je gaat willen omwille van je probleem, maar weet dat er ook goede mensen op de wereld zijn die je echt daarvoor niet gaan laten vallen hoor... Een relatie is echt wel meer dan "de daad" alleen om het zo maar te zeggen, en een echte goede relatie is volgens mij ook niet gebouwd op " de daad" alleen er zijn nog zovele andere mooie dingen die er voor kunnen zorgen dat een relatie toch goed werkt ook al is er geen sprake van seksueel contact. Ik kan echt begrijpen dat het niet makkelijk voor je is, ik heb naast dit probleem ook nog last van een chronische ziekte (waarvan de meeste mensen wel weten dat ik die heb) en daar heb ik ook zo van die reacties op gekregen van, amai moest ik u lief zijn ik had u al lang laten zitten... Dus kan echt begrijpen dat het een angst is die bij je meespeelt hoor... Ik hoop voor je dat je in deze wereld die vaak zonder hart is toch nog iemand vind die echt een hart heeft en je graag zal zien zoals je bent!
:knuffel:

petra1963

Dank voor jullie steun, Zonnekind  en Winx.. :knuffel:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Citaat van: peter1963 op april 19, 2007, 11:13:50 PM
En het doet ook zeer van binnen wanneer ik bijv mensen hier op de Refter met wie ik bevriend ben plotseling zie met een partner..Dat confronteert me dan erg met mijn eigen verlangen naar een partner en mijn angst die noout te zullen vinden.. :-[

Dit herinner ik me van vroeger, toen ik een jaar of 20-25 was. In die tijd was het bij mij niet zo zeer de angst maar meer het idee: waarom zij wel en ik niet?  :-\
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Ik ga wat dat betreft door periodes heen. De ene keer vind ik het fantastisch om alleen te zijn, de andere keer verlang ik naar iemand om mijn leven mee te delen. Gelukkig ben ik erg goed in het bedenken van redenen waarom het op dit moment eigenlijk wel net zo handig is om single te zijn...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

... en ik ben goed in het bedenken van redenen waarom het eigenlijk wel zo handig is om getrouwd te zijn  :handschudden:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

Maar goed dat we niet precies andersom denken  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Citaat van: Stev op april 24, 2007, 01:14:23 PM
... en ik ben goed in het bedenken van redenen waarom het eigenlijk wel zo handig is om getrouwd te zijn  :handschudden:

En ik ben goed in het bedenken van redenen waarom ik heel blij ben niet getrouwd te zijn.. :schater:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.