Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

pas ontdekt: vriend is aseksueel, wat nu?

Gestart door Kaatje, april 20, 2007, 09:09:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kaatje

Hallo iedereen,

ik heb pas ontdekt dat mijn vriend aseksueel is. Moeilijk om te aanvaarden hoor. Ik herken vele verhalen van de site. Ook ik had in het begin van de relatie seks met mijn vriend (nu meer dan 3 jaar geleden). Hoewel ik merkte dat hij een veel lager libido had dan vorige vriendjes maakte ik me niet veel zorgen. Hij nam niet vaak initiatief, wilde nooit iets nieuws proberen, genoot er minder van dan ik precies enz. Het was eerst een verademing: een jongen die niet iedere keer seks wilde als je hem zag! Mijn ex was eerder seks-verslaafde en dat was niet meer te doen! Je voelde je soms niet veel waard meer. Het moeilijke van deze relatie vind ik het aanvaarden dat het niet zal verbeteren, maar ik kan er ook niet goed mee om dat we vroeger wel soms seks hadden en nu totaal niet meer. Het lijkt ook wel alsof hij geen moeite doet. Waarom probeert hij niet eens meer? Ik snap wel dat je geen initiatief neemt, omdat je totaal geen zin hebt (had ik vroeger ook vaak met mijn ex!), maar als je weet dat je relatie op het spel staat... Ergens weet ik wel dat hij er niks aan doen kan, maar soms hoop ik dat hij het probeert voor mij. We houden heel veel van elkaar en ik zou er kapot van gaan als ik hem moest verlaten, maar ik weet niet hoe het nu verder moet. Ik heb hem vaak de vraag gesteld vroeger wat er aan de hand was. Dan ben ik zelf gaan zoeken op het internet en ben ik op deze site terechtgekomen. Hij wilde niet eens komen kijken. Waarschijnlijk is het wel gevoelig, maar het gaf mij het gevoel dat hij niks wilde veranderen. Ik had zekerheid nodig! We keken toevallig naar de zending van Open en Bloot over aseksualiteit en toen was het heel duidelijk. Ik weet niet wat ik met mijn seksuele gevoelens aanmoet. Ik 'zaag' nu al minder aan zijn oren dat ik 'goesting' heb. Ik praat er minder over, maar wil het ook niet wegcijferen, want voor mij blijft het bestaan en vormt het een groot probleem. Zelfbevrediging is wel leuk, maar ik heb behoefte aan die innige band die ik voel als ik met hem vrij.  :'( Ik zoek steeds meer compensaties (hij knuffelt wel graag) zoals veel knuffelen, massages, ... Maar als hij daar ook geen zin in heeft, word ik soms kwaad. Ik ben bang dat onze relatie gedoemd is te mislukken, maar wil hem niet kwijt. Ergens snap ik het ook niet: voel me goed bij hem, we hebben heel wat samen opgebouwd en dan zou ik zo'n relatie laten schieten voor wat seks... Help mij :(
ps: Eerst vond hij seks niet zo erg, maar nu duidelijk wel. Kan het ook dat hij opeens niet meer wil knuffelen ofzo? Heeft iemand daar al ervaring mee? Ik ben gewoon bang niets meer over te houden :(

jeffie

hallo ,

Ik herken dit verhaal heel goed. Mijn vriend is identiek zo. Ik wil ook mijn relatie behouden,maar toch heb ik ook mijnbehoeftes. Ikhoop met een bezoek aan de seksuoloog iets verder te geraken. Anders gaat het vroeg of laat fout....

Jovi_Hobbes

Welkom Kaatje  :cake:
Ik snap dat je wat wanhopig wordt van de situatie. Het zal uiteindelijk toch wel belangrijk worden om met elkaar te kunnen praten over dit probleem. Zolang jouw vriend niet aangeeft waar voor hem de problemen liggen kun jij ze ook niet helpen op te lossen.
Misschien helpt het jou een beetje om te weten dat het erg moeilijk is om onder woorden te brengen waarom je dan geen behoefte hebt aan seks. En als je dan ook nog eens niet weet dat dit lang niet zo vreemd is als je zelf denkt, dan is het gewoon een heel gevoelig onderwerp.
Misschien kun je nog eens heel hard je best doen om je vriend op dit forum te laten kijken. Misschien dat hij daardoor zijn eigen gevoelens wat beter op een rij kan krijgen en er misschien met jou over kan gaan praten,

Veel succes!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Welkom Kaatje,

Meestal zitten Jovi en ik op één lijn, dus nu ook weer. Jullie hebben samen een relatie dus moeten jullie ook samen aan een oplossing werken en dat begint met praten.

:cake: ?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Welkom Kaatje!  :cake:

Citaat van: Kaatje op april 20, 2007, 09:09:41 AM
Ergens snap ik het ook niet: voel me goed bij hem, we hebben heel wat samen opgebouwd en dan zou ik zo'n relatie laten schieten voor wat seks... Help mij :(

Het is wel fijn dat je je zo iets afvraagt. Vaak is het zo dat deze vraag "van de andere kant" komt. En ik raak er steeds meer van overtuigd dat "wat seks" een weloverwogen reden kan zijn om je relatie te beëindigen. Maar pas nadat je alle voors en tegens met elkaar hebt besproken.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)