Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Echte vriendschap

Gestart door Tempesta, april 22, 2007, 10:44:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tempesta

Nu ik het heb, besef ik pas dat ik het nooit eerder heb gehad. Een echte vriend. Iemand die, als ik 'm wekenlang niet spreek en daarna weer zie, gewoon doorgaat met ons laatste gesprek alsof er nog geen minuut tussen zit. Iemand waar ik de hele avond mee door kan brengen, een-op-een, zonder dat er ooit een ongemakkelijke stilte valt. Wij hebben GEMAKKELIJKE stiltes. Voor zover er al stiltes vallen, want we hebben altijd veel te zeggen. Ik kan naar hem toe met al mijn problemen, en hij zal me nooit veroordelen. Hij zal het misschien niet met mij eens zijn, maar hij zal me steunen waar hij kan. Hij is de enige die weet dat ik aseksueel ben, en heeft het (na wat moeite) geaccepteerd als waarheid, niet als "o wacht maar tot je de juiste ontmoet" en meer van dat soort onzin. Als ik aan hem denk, voel ik me helemaal warm worden vanbinnen. Niet zoals voor een geliefde, niet zoals voor een broer, maar iets anders. Voor een vriend, dus, blijkbaar. Een ECHTE vriend. Iemand van wie ik weet dat, als ik het contact warm houd (we wonen ver van elkaar af) het een vriend voor het leven is. En daar kan ik maar een ding bij zeggen:

wow.


Hoe dan ook, dat moest ik even kwijt  ::).

petra1963

WOW tempesta ! Wat fijn voor je !  :) :) :) :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

Fantastisch, Tempesta!  Die vriend verdient het om gekoesterd te worden!  :knuffel:

Zelf merk ik dat ik door nu alleen te wonen, ook emotioneel steeds dichter en dichter bij mijn beste vriend kom, en hoe diep en trouw onze vriendschap eigenlijk is. Ik herken alles wat je schrijft, over gemakkelijke stiltes, over het accepteren van aseksueel zijn, over meevoelen... Wij lopen ook hand en hand en geven elkaar af en toe een knuffel.

Onlangs dacht ik nog : 'Is mijn band met hem eigenlijk niet gewoon een aseksuele relatie?' Food for thought?  ;)


petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Ontzettend fijn voor jullie beiden!  :klap:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Tempesta

Citaat van: myra op april 23, 2007, 10:48:16 AM
Onlangs dacht ik nog : 'Is mijn band met hem eigenlijk niet gewoon een aseksuele relatie?' Food for thought?  ;)

Hahaha, het is natuurlijk wel een ideale relatie. Maar nee, voor mij is het geen aseksuele relatie. Daar komt een ander gevoel bij kijken. Vandaar dat ik het gevoel wat bij deze vriend paste, eerst niet herkende omdat ik het nooit eerder gevoeld heb.

Tempesta

Citaat van: Sismo op april 23, 2007, 01:28:42 PM
Ontzettend fijn voor jullie beiden!  :klap:

;D

De eerste keer dat hij zei dat ik een van zijn beste vrienden was was zo mooi! Weten dat je gewenst bent is heerlijk :wave:.

petra1963

Heerlijk voor je, Tempesta !  :klap:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Ja echt super dat je dat met ons wilde delen. Nou voel ik me ook een beetje speciaal... Geniet er lekker van! Echt leuk voor je!

Tempesta

Citaat van: Pinky op april 23, 2007, 10:05:43 PM
Ja echt super dat je dat met ons wilde delen. Nou voel ik me ook een beetje speciaal... Geniet er lekker van! Echt leuk voor je!

Tuurlijk deel ik dat met jullie :knuffel:.

Stev

Hartstikke fijn voor je, Tempesta!

Is het niet DIE ene vriend (van vroeger weet je wel...), die woonde ook ver weg namelijk (ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor  ;)  )
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Tempesta

Nope. Die is out of sight, out of mind.

myra

Citaat van: Tempesta op april 24, 2007, 11:09:37 PM
Nope. Die is out of sight, out of mind.

spijtig. Het is raar hoe je mensen soms compleet uit het oog kunt verliezen, terwijl je eerst dacht zo close te zijn... :(

Jovi_Hobbes

Echt leuk voor je Tempesta! Echte vrienden zijn heel erg waardevol.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Geweldig voor jullie, Tempesta!  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.