Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

alternatief onderzoek naar asexualiteit

Gestart door joopdekat, april 25, 2007, 02:12:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

saartje1980

hoi
het helpt een beetje maar heb moeite om het allemaal te begrijpen.
wat is haptonomie.
ik ben eigelijk absoluut nie sportief.
van horoscoop ben ik wel normaal waterman dacht ik of is dit iets totaal anders?
ik kan niet met dieren in contact komen want heb last van zware allergien en astma.
heb al verschillende malen cortisone moeten nemen daarvoor dus dieren is uit den boze.
acupunctuur heb ik vroeger al is gedaan maar dat was dan meer om te proberen van men allergien en astma af te raken en dat heeft niet geholpen. ook homeopathie al geprobeerd.
heb ook schildklierproblemen gehad , ze werkte te rap.
van men 16j gekregen en nu neem ik al 1j en 4maand geen medicatie meer.
een hele prestatie maar stress of problemen kan me doen hervallen maar tot nu toe nog nie.
ben een echt stressbeest en pieker heel veel.
ik kan mezelf niet rieken of zien, slecht zelfbeeld en geen zelfvertrouwen of vertrouwen in anderen.
ben een heel moeilijke om mee om te gaan, ben een stille ma tegen mensen da me goed kennen ben ik rap kwaad en kortaf.
terwijl die niets misdoen. voor de rest ben ik heel gesloten.
al een hele lange tijd en ik hoop en hoop maar dat da overgaat ma da gebeurt dus niet.
ben op school veel gepest geweest en echt serieus dan, het begint te beteren en kan het beter achter me laten ma heb lang nachtmerries gehad ervan en thuis ook gene goede band gehad.
die is nu ook terug beter sinds ik ben alleen gaan wonen. ( nu 3j ) een hele belangrijke stap.
hield het thuis nie meer uit en voel me nog nie op men gemak thuis, raak geirriteerd door er alleen ma te zijn of er hene te rijden.
terwijl ik mijn familie en de vrienden dak heb ( nie echt veel ) toch best graag zie.
ben nu ook bena 6j aan het werk en da heeft me ook goe gedaan. geen gepest meer. en echt goede collegas.
die redelijk goe met me omkunnen, gelukkig. heb op het werk al naar men voeten gehad dat ik soms commandeer en te kortaf ben maar ik let erop, tis niet altijd makkelijk. met veranderingen heb ik het moeilijk of nieuwe collegas.
ma ik verwittig ze dan op voorhand. geen excuus natuurlijk maja...
zo... dit is al een deel ma kan blijven vertellen hoor.
of er sexueel iets gebeurt is denk ik nie of zoals je zegt weet ik het nie meer dan.
dat zou ik pas echt vreselijk vinden dan en liever nie te weten komen.
ik moet eigelijk naar ne psycholoog gaan ma ik durf die stap echt nie te zetten.
via het schrijven zoals dit gaat me echt heel goed af ma dat doen ze niet, heb ik al gevraagd en geprobeerd.
groetjes sara
saartje26

Tempesta

Citaat van: joopdekat op mei 03, 2007, 04:51:07 PM
Citaat van: Tempesta op mei 03, 2007, 02:38:20 PM
Ik heb een PM met mijn gegevens richting jou gestuurd, Joop :wave:.

Ik heb niets ontvangen Tempesta, Wil je het nog eens sturen/ het emailadres is: mac-regulus@xs4all.nl

Ik heb het ook niet naar je e-mailadres gestuurd, maar naar je postvakje op het forum zelf. Als je inlogt, zie je bovenaan het scherm, naast je foto, "welkom joopdekat (in jouw geval), je hebt zoveel persoonlijke berichten". Klik daarop en je ziet mijn bericht (als het goed is). Maar ik zal het ook naar het e-mailadres sturen :wave:.

Sismo

Hoi Saartje,
Ik zal proberen uit te leggen wat haptonomie is. Ik ga zelf sinds een tijdje naar een haptonome en het doet mij erg goed. Ik vind het altijd wel moeilijk uit te leggen, maar ik ga mijn best doen...
Het draait vooral om het voelen, voelen wat iets met je doet (bijvoorbeeld als er een nieuwe collega komt werken, wat doet dat met jou? Raak je gespannen, ben je bang, raak je geblokkeerd?). Als je je daar bewust van bent, kun je terug kijken naar vroeger, is je reactie vergelijkbaar met iets wat vroeger gebeurt is? Door het ontwikkelen van dat gevoel (door het te herkennen) , kun je leren beter om te gaan met spanningen, stress en verdriet.
Het is niet makkelijk....ik blokkeer regelmatig, maar op dit moment is er wel een doorbraakje geweest en kwam er een hoop los.
Ik ken wel een goed boek als je er meer over wilt weten: "Haptonomie, een kwestie van gevoel"  van Bob Boot.
Veel sterkte!  :knuffel:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

Oh, nou ben ik ook erg nieuwsgierig naar mijn horoscoop! ( alleen als je er tijd voor hebt, natuurlijk.)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik heb zojuist het tekstje met jouw verbeteringen naar Drievoudig A gestuurd joopdekat. En nu maar afwachten, hopelijk levert het veel reacties op. Ik zag alleen dat Drievoudig A net vanochtend op het forum is geweest, dus ik weet niet wanneer ze het pm-metje zal vinden. Als ik een reactie van haar krijg laat ik het weten.

Volgens mij had ik ook nog niet aangegeven welk type ik ben. Ik denk (en hoop) dat ik type B ben. Maar heb wel soortgelijke ervaringen als Sismo, dus misschien kom ik er ooit achter dat ik eigenlijk een type C ben...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

joopdekat

Citaat van: saartje26 op mei 03, 2007, 10:33:50 PM
hoi
van horoscoop ben ik wel normaal waterman dacht ik of is dit iets totaal anders?
ik kan niet met dieren in contact komen want heb last van zware allergien en astma.
heb al verschillende malen cortisone moeten nemen daarvoor dus dieren is uit den boze.
acupunctuur heb ik vroeger al is gedaan maar dat was dan meer om te proberen van men allergien en astma af te raken en dat heeft niet geholpen. ook homeopathie al geprobeerd.
heb ook schildklierproblemen gehad , ze werkte te rap.
van men 16j gekregen en nu neem ik al 1j en 4maand geen medicatie meer.
een hele prestatie maar stress of problemen kan me doen hervallen maar tot nu toe nog nie.
ben een echt stressbeest en pieker heel veel.
ik kan mezelf niet rieken of zien, slecht zelfbeeld en geen zelfvertrouwen of vertrouwen in anderen.
ben een heel moeilijke om mee om te gaan, ben een stille ma tegen mensen da me goed kennen ben ik rap kwaad en kortaf.
terwijl die niets misdoen. voor de rest ben ik heel gesloten.
al een hele lange tijd en ik hoop en hoop maar dat da overgaat ma da gebeurt dus niet.
ben op school veel gepest geweest en echt serieus dan, het begint te beteren en kan het beter achter me laten ma heb lang nachtmerries gehad ervan en thuis ook gene goede band gehad.
die is nu ook terug beter sinds ik ben alleen gaan wonen. ( nu 3j ) een hele belangrijke stap.
hield het thuis nie meer uit en voel me nog nie op men gemak thuis, raak geirriteerd door er alleen ma te zijn of er hene te rijden.
terwijl ik mijn familie en de vrienden dak heb ( nie echt veel ) toch best graag zie.
ben nu ook bena 6j aan het werk en da heeft me ook goe gedaan. geen gepest meer. en echt goede collegas.
die redelijk goe met me omkunnen, gelukkig. heb op het werk al naar men voeten gehad dat ik soms commandeer en te kortaf ben maar ik let erop, tis niet altijd makkelijk. met veranderingen heb ik het moeilijk of nieuwe collegas.
ma ik verwittig ze dan op voorhand. geen excuus natuurlijk maja...
zo... dit is al een deel ma kan blijven vertellen hoor.
of er sexueel iets gebeurt is denk ik nie of zoals je zegt weet ik het nie meer dan.
dat zou ik pas echt vreselijk vinden dan en liever nie te weten komen.
ik moet eigelijk naar ne psycholoog gaan ma ik durf die stap echt nie te zetten.
via het schrijven zoals dit gaat me echt heel goed af ma dat doen ze niet, heb ik al gevraagd en geprobeerd.
groetjes sara


Ja je bent waterman. In een geboortehoroscoop zie je dat aan de locatie van de Zon, die staat in Waterman bij jou.
Het wordt alleen wel erg veel als ik op al je opmerkingen enn vragen inga. Ik zie wel een paar dingen die je opnoemt, in je horoscoop staan, maar dat is logisch: alles wat 'er is' kun je daarna ook zonder problemen in de horoscoop terugvinden. want het is werkelijkheid. Omgekeerd, kun je niet tevoren zien of je iets ook zult krijgen, later, want de astrologische symboliek is daarvoor te ruim, er zijn teveel mogelijkheden om een planeetstand maar op 1 expressievorm te kunnen vastpinnen, vandaar dat onderzoek met veel voorbeelden ook zo nuttig is. Als je verder meer in de diepte dingen vanuit je persoonlijke horoscoop wilt weten, kun je beter een (schriftelijk) consult afpreken.

joopdekat

Citaat van: Ereinion op mei 04, 2007, 04:07:35 PM
Oh, nou ben ik ook erg nieuwsgierig naar mijn horoscoop! ( alleen als je er tijd voor hebt, natuurlijk.)

Een stukje dan: Jij bent natuurlijk een Schorpioen, maar geen gewone want je zon staat vlak bij Uranus. Dat maakt je niet gauw een meeloper of een groepsmens. Je hebt ruimte voor jezelf nodig. Je vader was/is waarschijnlijk ook iemand die niet doorsnee is, of een bijzonder beroep heeft. Klopt het dat je prijsbewust bent en dat je van veel markten thuis bent, snel een overzicht hebt over nieuwe dingen.

joopdekat

Citaat van: Jovi_Hobbes op mei 04, 2007, 06:40:51 PM
Ik heb zojuist het tekstje met jouw verbeteringen naar Drievoudig A gestuurd joopdekat. En nu maar afwachten, hopelijk levert het veel reacties op. Ik zag alleen dat Drievoudig A net vanochtend op het forum is geweest, dus ik weet niet wanneer ze het pm-metje zal vinden. Als ik een reactie van haar krijg laat ik het weten.

Volgens mij had ik ook nog niet aangegeven welk type ik ben. Ik denk (en hoop) dat ik type B ben. Maar heb wel soortgelijke ervaringen als Sismo, dus misschien kom ik er ooit achter dat ik eigenlijk een type C ben...

Ik hoop dat er iets uitkomt, want de verdere inzendingen vanuit deze groep staken, zo te zien.
Ik kan nu nog niet een onderscheid maken tussen de types, maar zie wel een remming van Saturnus op Venus in je horoscoop, dus dat zou op een gematigde vorm van bindingsangst kunnen wijzen. Maar daarnaast zie ik ook een negatief vaderbeeld of een vader die je negatief benaderde als kind (gevolg is dan vaak: minderwaardigheidscomplex waar je later zelf uit moet zien te komen)

Jovi_Hobbes

Ik heb nog niets gehoord van Drievoudig A, maar dat komt vast nog wel. Ze komt niet dagelijks langs.

Citaat van: joopdekat op mei 08, 2007, 12:03:00 PM
Ik kan nu nog niet een onderscheid maken tussen de types, maar zie wel een remming van Saturnus op Venus in je horoscoop, dus dat zou op een gematigde vorm van bindingsangst kunnen wijzen. Maar daarnaast zie ik ook een negatief vaderbeeld of een vader die je negatief benaderde als kind (gevolg is dan vaak: minderwaardigheidscomplex waar je later zelf uit moet zien te komen)

Hé dit is "grappig". Ik heb jaren geleden wel eens een goedkope versie van een geboortehoroscoop gekregen en daar stond dat ook in van het negatieve vaderbeeld etc. Ik herken hier alleen helemaal niets in. Ik heb een heel goede band met mijn vader. Mmm, zal ik mijn moeder eens vragen of hij wel mijn echte vader is  :schater: 
Overigens zou ik volgens allerlei horoscopen onwijs met mijn vader moeten botsen (vergelijking zonnetekens, vergelijking chinese astrologie....) maar het wil maar niet lukken  :D

Of zou ik dat negatieve vaderbeeld misschien breder moeten zien, als in vaders/mannen in het algemeen en niet zo zeer mijn eigen vader?

Ik heb trouwens wel een onwijs minderwaardigheidscomplex (gehad, hoop ik), maar daar zijn hele andere redenen voor aan te voeren.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Jovi schreef < Of zou ik dat negatieve vaderbeeld misschien breder moeten zien, als in vaders/mannen in het algemeen en niet zo zeer mijn eigen vader ? >

Volgens mij werkt het psychologisch zo dat dergelijke negatieve gevoelens ontstaan aan de ervaringen met de eigen vader, of als die ontbreekt, aan ervaringen met broers of ooms.
De generalisatie vindt pas plaats als een kind ouder wordt, en dan wordt de negatieve ervaring overgedragen op andere mannelijke personen.

Er is wel schijnbaar nog iets anders.. Mannen dromen vaak positief van veel vrouwen, maar vinden vaak de intieme een-op-een relatie met een vrouw bedreigend. Vrouwen hebben vaak angstige beelden van groepen mannen, maar vinden een een-op-een relatie met een man over het algemeen veilig. Zou zoiets mee kunnen spelen ?

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

joopdekat

Hé dit is "grappig". Ik heb jaren geleden wel eens een goedkope versie van een geboortehoroscoop gekregen en daar stond dat ook in van het negatieve vaderbeeld etc. Ik herken hier alleen helemaal niets in. Ik heb een heel goede band met mijn vader. Mmm, zal ik mijn moeder eens vragen of hij wel mijn echte vader isÊ :schater:Ê
Overigens zou ik volgens allerlei horoscopen onwijs met mijn vader moeten botsen (vergelijking zonnetekens, vergelijking chinese astrologie....) maar het wil maar niet lukkenÊ :D

Of zou ik dat negatieve vaderbeeld misschien breder moeten zien, als in vaders/mannen in het algemeen en niet zo zeer mijn eigen vader?

Ik heb trouwens wel een onwijs minderwaardigheidscomplex (gehad, hoop ik), maar daar zijn hele andere redenen voor aan te voeren.
Citeer

Wat er in je horoscoop te zien is, is dat je een flinke spanning op je Zon hebt door Saturnus. Dit kun je doorgaans interpreterren als zowel dat vaderbeeld als ook het minderwaardigheidscomplex. Maar je kunt ook dieper graven en van daaruit een meer brede interpretatie geven. Dat is het probleem met blind duiden. Als je op een consult bent, kun je snel samen (door mogelijkheden af te tasten) zoeken naar het juiste pad in de interpretatie. Ik kan nog wel een ander pad ingaan: dan zou het kunnen zijn dat je vader in de periode rond je geboorte niet goed in zijn vel zat: depressief was bijvoorbeeld of zelf een minderwaardigheidscomplex aan het bevechten was. Dat zou dan op jou kunnen inwerken via onbewuste kanalen en onbewust uitgezonden boodschappen. Later kan inderdaad bij jou dan een algemeen man-beeld zijn ontstaan dat niet al te positief is (en eventueel kan dit dan ook effect hebben op je liefdesleven etc.)

joopdekat

Citaat van: peter1963 op mei 08, 2007, 10:14:19 PM
Jovi schreef < Of zou ik dat negatieve vaderbeeld misschien breder moeten zien, als in vaders/mannen in het algemeen en niet zo zeer mijn eigen vader ? >

Volgens mij werkt het psychologisch zo dat dergelijke negatieve gevoelens ontstaan aan de ervaringen met de eigen vader, of als die ontbreekt, aan ervaringen met broers of ooms.
De generalisatie vindt pas plaats als een kind ouder wordt, en dan wordt de negatieve ervaring overgedragen op andere mannelijke personen.


Ja, daar ben ik het wel mee eens, je zou een goede astroloog kunnen worden..? Ik zou het ook anders kunnen zeggen : de eerste ervaringen van een vrouw met het mannelijke principe (meestal dus de vader) leggen de basis voor hoe je later (alle?) mannen gaat zien. Het gedrag van vader en de interactie met hem is eerst zichtbaar en tastbaar, en later gaat dit procers zich verplaatsen naar je eigen innerlijk. Je hebt ddan dat vaderbeeld geinternaliseerd. Het is onderdeel van jezelf geworden. Als dat beeld niet gezond is, kun je er dan aan gaan werken. Dat gaat meestal het beste in een therapeutische setting.

Stev

Best vermoeiend om te lezen als je ruim een week niet op het forum bent geweest  ;)

Alsnog welkom Joop!  :cake:

Heb je ook iets aan allochtonen?  ;D

Ik ben een vrouw, geboren op 26 mei 1966 in Praag, volgens mij om 5 uur 's ochtends.
Wat de types betreft: ik dacht heel lang dat ik type B was maar laatste tijd denk ik meer in de richting van C...
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Citaat van: joopdekat op mei 08, 2007, 11:58:35 AM
Citaat van: Ereinion op mei 04, 2007, 04:07:35 PM
Oh, nou ben ik ook erg nieuwsgierig naar mijn horoscoop! ( alleen als je er tijd voor hebt, natuurlijk.)

Een stukje dan: Jij bent natuurlijk een Schorpioen, maar geen gewone want je zon staat vlak bij Uranus. Dat maakt je niet gauw een meeloper of een groepsmens. Je hebt ruimte voor jezelf nodig. Je vader was/is waarschijnlijk ook iemand die niet doorsnee is, of een bijzonder beroep heeft. Klopt het dat je prijsbewust bent en dat je van veel markten thuis bent, snel een overzicht hebt over nieuwe dingen.

:klap: Bedankt.

Eigenlijk herken ik alles wel, alleen van mijn vader niet zo. Maar dat ligt eraan wat je bijzonder vindt (begrijp me niet verkeerd, ik vind mijn vader heel bijzonder, maar of dat over het algemeen zo is). Hij is wel erg creatief, maar of je dat bedoelt?
Ik ben zeker geen meeloper en ook geen groepsmens, hoewel ik makkelijk in de omgang ben en groepen niet vervelend vind. Ik heb veel ruimte voor mezelf nodig en kan me uitstekend vermaken in mijn eentje. En ja, ik ben prijsbewust, maar niet zuinig (da's iets heel anders, ik ben selectief waaraan ik mijn geld uitgeef). Van veel markten thuis... vooral op het creatieve vlak, maakt het moeilijk om te bepalen welke richting ik op wil. Maar ook op andere vlakken heb ik wel wat in mijn mars. En ik denk dat ik wel snel dingen doorheb, maar als het over mensen en sociale dingen gaat kan ik ook onwetend of naief zijn (maar misschien durf ik wat mensen betreft minder op mijn gevoel af te gaan).

Eigenlijk ben ik heel blij met wat je zegt, ik herken het zeker, maar het zijn ook dingen waar ik trots op ben.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: joopdekat op mei 09, 2007, 10:02:12 AM
Wat er in je horoscoop te zien is, is dat je een flinke spanning op je Zon hebt door Saturnus. Dit kun je doorgaans interpreterren als zowel dat vaderbeeld als ook het minderwaardigheidscomplex. Maar je kunt ook dieper graven en van daaruit een meer brede interpretatie geven. Dat is het probleem met blind duiden. Als je op een consult bent, kun je snel samen (door mogelijkheden af te tasten) zoeken naar het juiste pad in de interpretatie.

Dat begrijp ik wel. Het is denk ik ook niet mogelijk om alleen met de gegevens die jij uit je systeem krijgt over ons een compleet beeld van ons te schetsen. Astrologie bepaalt je leven natuurlijk niet (dat doe je zelf) maar geeft aan welke dingen je in meer of mindere mate beïnvloeden. Ik snap nu in ieder geval beter wat er met dat vaderbeeld bedoeld wordt. Ik kan het nog steeds niet helemaal plaatsen, maar dat maakt niet uit. Het is wel interessant om dit te lezen.

Overigens nog steeds geen reactie van Drievoudig A  :(
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?