Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

alternatief onderzoek naar asexualiteit

Gestart door joopdekat, april 25, 2007, 02:12:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Zonnekind

Kan dat ook omgekeerd werken? Een seksueel persoon die in een bepaald land geen seksuele gevoelens meer heeft?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ann

ik ben al naar zoveel landen geweest, maar er verandert daar niks aan mij hoor  ;D


ik ben dan ook gelukkig met mijn aseksualiteit
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

joopdekat

Citaat van: Zonnekind op mei 11, 2007, 10:51:51 PM
Kan dat ook omgekeerd werken? Een seksueel persoon die in een bepaald land geen seksuele gevoelens meer heeft?

Ja dat kan. op een locatie waar je horoscoop zo is gedraaid dat je emotionele expressie daar sterk wordt geremd, kan dit ook effect hebben op je libido. Met die astrocartografische techniek werk je natuurlijk meestal omgekeerd: je gaat zoeken naar locaties waar je veel geld kunt verdienen, veel meer in de publieke belangstelling kunt komen (voor een kunstenaar bijv. een plek om te exposeren), of waar je plezierig en gelukkig kunt wonen, waar je versterkte spirituele invloeden kunt verwachten (een meditatie vakantie?).
Maar de effecten zijn ruimer, je kunt die locale energie ook voor een deel naar je toehalen, door muziek die uit zo'n land of streek komt thuis te gaan draaien.
Of als je zakelijke samenwerking zoekt dan hoef je niet perse naar Brazili' te verhuizen, je kunt ook samen gaan werken met een braziliaan die nu al 10 jaar in Nederland woont. Het gaat hem om de specifieke energie waarmee je dan in contact komt.
Maar het beste werkt het wel als je daar inderdaad naar toe gaat.


Jovi_Hobbes

Drievoudig A gaat het bericht op het grote AVEN zetten. Hopelijk wordt je overspoeld met reacties!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

joopdekat

Citaat van: Jovi_Hobbes op mei 12, 2007, 09:02:18 PM
Drievoudig A gaat het bericht op het grote AVEN zetten. Hopelijk wordt je overspoeld met reacties!

Dat zou heel fijn zijn. Ik zou graag de voorlopige conclusies die ik uit de kleine serie aan gegevens heb kunnen trekken, kunnen verifieren aan een grotere set aan data. En als dat lukt dan is de NL-Aven groep de eerste die dat hoort.

Joop

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

joopdekat

Citaat van: Jovi_Hobbes op mei 15, 2007, 07:23:00 PM
We wachten vol spanning. Succes!

Sinds de verplaatsing van het onderwerp, is er niemand meer uit NL en BE geweest die zijn of haar gegevens heeft gegeven. Ik blijf in ieder geval, ook met de buitenlandse inzendingen, zitten met een veel hoger aantal vrouwen dan mannen. Dit geeft te denken, want de kans is dan groot dat asexualiteit een niet-aangeboren fenomeen is, en ook niet erfelijk bepaald.
Conculsie moet dan zijn, dat het later in het leven ontstaat, waarbij de oorzaken dan wel heel divers kunnen zijn. Dat zie ik ook wel aan de verschillende manierren hoe de geremde sexualiteit in de horoscopen staat. Ik zal er eens een lijstje van maken en dit een interpretatie geven per planetair koppel. Tenminste als hiernaar interesse is...........?

Joop

Ann

wat is een planetair koppel?

Ik heb trouwens nog nooit van mijn leven seksuele gevoelens gehad voor iemand hoor
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

ChibiFirli

Citaat van: joopdekat op mei 17, 2007, 09:51:32 AM
Citaat van: Jovi_Hobbes op mei 15, 2007, 07:23:00 PM
We wachten vol spanning. Succes!

Sinds de verplaatsing van het onderwerp, is er niemand meer uit NL en BE geweest die zijn of haar gegevens heeft gegeven. Ik blijf in ieder geval, ook met de buitenlandse inzendingen, zitten met een veel hoger aantal vrouwen dan mannen. Dit geeft te denken, want de kans is dan groot dat asexualiteit een niet-aangeboren fenomeen is, en ook niet erfelijk bepaald.
Conculsie moet dan zijn, dat het later in het leven ontstaat, waarbij de oorzaken dan wel heel divers kunnen zijn. Dat zie ik ook wel aan de verschillende manierren hoe de geremde sexualiteit in de horoscopen staat. Ik zal er eens een lijstje van maken en dit een interpretatie geven per planetair koppel. Tenminste als hiernaar interesse is...........?

Joop
Misschien komen vrouwen er gewoon makkelijker voor uit.

Ik kan mij wel gesprekken met alleen mannelijke vrienden, waar er wordt opgeschept over frequentie en duur van seks, masturberen, etc. Ik omring mij meestal niet met dat soort vrienden, gewoon om me niet te moeten vervelen, wij houden er andere gespreksonderwerpen op na. Maar ik kan me dus best voorstellen dat aseksuele mannen zijn die er gewoonweg niet voor uitkomen.

Bij deze, sorry ik had het druk
geboren 2 maart, 1984 in Bonheiden omstreeks 8u
van het zeldzame mannelijke geslacht ;D
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Fixet

#85
Ik ben geboren op 20 januari 1982 rond 6 uur s'morgens in Dokkum (Friesland)
Ik ben een man en ik denk dat in onder categorie A val?

Ik geloof niet echt in horoscopen, maar stiekem ben ik wel nieuwsgierig. :D
Als hieruit wat valt te maken laat het me weten. :)

Ereinion

Ik vraag me ook af wat dat planetaire koppel is.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

joopdekat

Citaat van: Fixet op mei 19, 2007, 11:41:19 PM
Ik ben geboren op 20 januari 1982 rond 6 uur s'morgens in Dokkum (Friesland) Ik ben een man en ik denk dat in onder categorie A val?
Ik geloof niet echt in horoscopen, maar stiekem ben ik wel nieuwsgierig. Als hieruit wat valt te maken laat het me weten. :)

Hallo Fixet,

Bedankt voor je geboortegegevens, ik ben blij met eindelijk weer eens een mannelijke horoscoop! Ja het probleem met astrologie is dat wat de meeste mensen hiervan weten, die onzin is die er in de bladen en kranten staat over: "wat de kreeften en de maagden de volgende week allemaal te wachten staat..." Zulke tekstjes hebben alleen amusementswaarde en ze vervormen het beeld dat er is ontstaan over de echte professionele astrologie.
Jij hebt in ieder geval een aantal planeetstanden in je horoscoop, die goed overeenkomen met wat ik in de serie andere horoscopen van aseksuelen ook aantref. En dat zijn standen die niet toevallig ovewreenkomstig zijn, want ze hebben betekenis voor de expressie van sexuele energie en voor de mogelijkheid om onbevangen een liefdesband aan te knopen:
Saturnus is de planeet die staat voor remming, 'bevriezing'. blokkade, angsten, vertraging, maar ook voor een aantal minder negatieve eigenschappen zoals serieusheid, concretisatie, degelijkheid, verantwoordelijkheid, gezag, etc. Als Saturnus met een andere planeet in een scherpe hoek staat, onstaat er tussen beiden een dynamische, storende interactie en als die 2e planeet zwakker is, dan wordt deze door Saturnus dus geremd. Bij jou wordt Mars (= lust en behoefte aan sex, veroveren, versieren etc.) geremd.
Verder is Pluto ook zo'n storende planeet in de liefde als die scherp staat op relevante liefdes of sex planeten. Pluto heeft een andere betekenis als Saturnus: Pluto gaat meer over controleren, beheersen, de macht opeisen, dwingen, manipuleren etc. Bij jou staat Pluto haaks op je Zon en Venus. Dat heeft zowel een controlerende en platdrukkende werking op Venus (= liefde durven geven, je open durven stellen, je onbevangen verbinden, ) als op je Zon (= je ego, zelfrespect, eigenwaarde). Waarschijnlijk heb je een karakter dat zich aan de ene kant oersterk voelt, vooral in noodsituaties want dan kan je erg koelbloedig wezen, maar aan de andere kant heb je misschien bepaalde faalangst voor nieuwe dingen. Dit kan zich uiten in : er helemaal niet aan beginnen als je niet van te voren zeker weet of je het wel kunt. Daarmee kill je een heleboel spontaniteit en ontneem je jezelf veel kansen.
Ook de asteroide Cheiron (een soort pijnpunt, zwakke plek in je persoonlijkheid) stoort je Mars en Venus en ook nog je Juno (asteroide die ook over sex-expressie gaat).
Tenslotte staat Venus in Waterman en dat maakt Venus een beetje los van de realiteit, te clean, veel te idealistisch op gebied van de liefde. Liefde zou voor jou allemaal veel zuiverder moeten dan het platvloerse lichamelijke gedoe. Maar ik zie ook een 'duivelse' tegenkracht in je horoscoop: Saturnus en Pluto staan samen begin 1982 en dat geeft aan je karakter ook een medogenloze keiharde kant. Een soort gevoel dat je over lijken zou kunnen gaan, als het werkelijk moet. Vooral in je beroep kan dit tot uiting komen, maar dan moet je wel tot het uiterste getegd zijn, want je wilt eerst zo lang mogelijk een facade hoog houden van je status (en hun symbolen die bij jou betrowbaarheid en onverstoorbaarheid zijn)
Verder zul je wel een gezonde humor bezitten, onverwacht uit de hoek kunnen komen. Hou je van dansen, swingen?

Joop

joopdekat

Citaat van: ChibiFirli op mei 17, 2007, 03:22:04 PM
Bij deze, sorry ik had het druk
geboren 2 maart, 1984 in Bonheiden omstreeks 8u
van het zeldzame mannelijke geslacht ;D

Hoi ChibiFirli,

Bedankt voor je geboortegegevens. Jou horoscoop lijkt in veel zaken op die van Fixet. Ook hier zie ik dat Saturnus Mars in zijn expressie remt, maar ook en nog sterker Venus blokkeert. Daarnaast doet Cheiron ook een duit in het zakje door tegenover Mars en pal voor Juno te staan en zo ook een flinke hinderpaal voor de sexuele expressie wordt. Maar ook andere Mars-zaken worden zo geremd (energieniveau, initiatief nemen). Ook jij hebt Venus in Waterman staan (kijk bij Fixet voor betekenis). Dan blokkeert Saturnus ook nog Juno en Vesta (beide asteroiden symboliseren ook de sex en liefdes expressie nast Mars en Venus). Er zijn nog een aantal van zulke remmingen, maar dat wordt te ingewikkeld om uit te leggen. Als met al past jouw horoscoop dus heel goed bij de serie die ik aan het verzamelen ben. Het geeft mij in ieder geval de indruk dat mannen en vrouwen die zich aseksueel voelen, dezelfde types van remmingen in hun horoscoop hebben.

Joop

joopdekat

Citaat van: Ereinion op mei 20, 2007, 08:18:44 PM
Ik vraag me ook af wat dat planetaire koppel is.

Dat zal ik binnenkort eens wat uitgebreider uitleggen, tot later,

Joop