Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

We zijn in de mode....

Gestart door Jovi_Hobbes, mei 04, 2007, 06:54:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik bladerde vanochtend niets vermoedend door de Volkskrant en kwam opeens deze kop (met onderstaand bericht eraan) tegen:

Uit: de Volkskrant van vrijdag 4 mei
"Commissaris geen politieke aseksueel"
Van onze correspondent Bert Lanting

BRUSSEL - De Belgische eurocommissaris Michel neemt verlof om mee te werken aan de verkiezingscampagne van zijn partij. Wil hij soms premier worden?

Mag een eurocommissaris vrij nemen om in zijn eigen land campagne te gaan voeren voor zijn partij? Waarom niet?, vindt de Belgische eurocommissaris voor Ontwikkelingsamenwerking Louis Michel, die vanaf 12 mei een maand onbetaald verlof neemt om zijn partij een handje te helpen in de aanloop naar de Belgische verkiezingen van volgende maand.

"Een commissaris blijft een politicus en moet dat ook blijven om de belangen van de Europese Unie en haar burgers te dienen. De Europese Commissie is geen orgaan dat bestaat uit politieke aseksuelen", verweerde hij zich donderdag tegenover europarlementariërs die het maar niets vinden dat hij zich in de verkiezingscampagne stort.

Vooral CDA-europarlementariër Maria Martens heeft bezwaar tegen het tijdelijke vertrek van Michel. Ze geeft toe dat de gedragscode voor eurocommissarissen het toelaat. Maar volgens haar staat campagne voeren op gespannen voet met de eis dat de onafhankelijkheid van eurocommissarissen "boven elke twijfel verheven moet zijn".

Enkele afgevaardigden wilden weten of het verlof van Michel niet moest worden gezien als een teken dat hij het langzamerhand voor gezien houdt in de Commissie. Michel, die bij de verkiezingen lijstduwer is van de Waalse liberale MR-partij, wilde zich niet laten vastpinnen. "Er is een goede kans dat ik zal terugkeren bij de Commissie, hoewel we natuurlijk niet moeten vooruitlopen op de uitslag", zei hij.

Het is een publiek geheim dat Michel, die wel het omgekeerde van een politieke aseksueel is, graag premier van België zou worden. Maar de kans daarop is tamelijk klein.

PvdA-europarlementariër Max van den Berg is het niet met de bezwaren van Martens eens. "Eurocommissarissen zijn geen technocraten, het zijn politici. Dat geeft alleen maar smaak aan het geheel." Maar hij is het wel met haar eens dat Michel, die tijdens zijn verlof wordt vervangen door zijn collega Olli Rehn (Uitbreiding) voorrang zou moeten geven aan zijn werk in de Commissie. "Het komt erop neer dat hij campagne voeren belangrijker vindt dan ontwikkelingssamenwerking. Dat vind ik een verkeerde politieke keuze, maar daarmee is de kous voor mij af."


Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik de vergelijking wat vreemd vindt, maar goed publiciteit is publiciteit. Overigens erg grappig dat het ook weer uit de Belgische hoek komt. België is echt veel vooruitstrevender dan Nederland  :klap:

>:D we kunnen dit natuurlijk ook gebruiken om er een politieke rel van te maken. Hoe durft die man onze geaardheid in zo'n vergelijking te gebruiken. We zijn diep gekwetst en getraumatiseerd en dat komt nooit meer goed  ;D  >:D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra



petra1963

 Jovi Hobbes schreef < we kunnen dit natuurlijk ook gebruiken om er een politieke rel van te maken. Hoe durft die man onze geaardheid in zo'n vergelijking te gebruiken. We zijn diep gekwetst en getraumatiseerd en dat komt nooit meer goed >     

Yeah ! Laten we hem een proces aandoen ! We 'll sue you !  >:D :P Gratis publiciteit !

Reactie gemiddelde krantenlezer: ' Huh ? Asexuelen ? bestaan die dan echt ?' ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

Reactie gemiddelde krantenlezer is waarschijnlijk  ???  ???  ??? Waar is de sportpagina...  :D

Ik weet wat aseksualiteit betekent en heb het artikel drie keer moeten lezen om te snappen wat er nou bedoeld werd met die vergelijking. Ik denk dat de gemiddelde lezer dit bericht gewoon meteen overslaat.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Dat denk ik eigenlijk ook, ja.. :)
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Jovi_Hobbes

MAar de term asesualiteit valt wel erg op, dus misschien gaat iemand er nog wel naar googelen  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Citaat van: Jovi_Hobbes op mei 05, 2007, 04:23:52 PM
Ik weet wat aseksualiteit betekent en heb het artikel drie keer moeten lezen om te snappen wat er nou bedoeld werd met die vergelijking.

Mooi, dan mag je het mij uitleggen ;D.

Jovi_Hobbes

Volgens mij is de betreffende meneer van meerdere walletjes aan het eten om het zo maar te zeggen, maar waarom ze nu denken dat dat het tegenovergestelde is van aseksualiteit en dan ook nog de combinatie met politiek... Sinds wanneer is politiek sexy?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

het is hip om ALLES sexy te noemen...

Ze zeggen dat van bepaalde automerken toch ook?  ::)

wel grappig  ;D

petra1963

Ja.. wat is er sexy aan een auto ? Dat heb ik nooit gesnapt...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Volgens mijn vriend de bumper en de uitlaat...  ;)

petra1963

Hmm. ik snap nog niet wat daar sexy aan is..  :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)