Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik ben trots op mezelf, omdat...

Gestart door Ereinion, mei 12, 2007, 09:35:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

Elke keer zie ik dit onderwerp langskomen en elke keer denk ik: ik moet eindelijk iets gaan opschrijven. Ik heb echter een klein probleempje. Ik kan misschien wel dingen benoemen waar ik trots op zou kunnen zijn maar op het moment dat ik zover ben, denk ik: het is helemaal niets om daar trots op te zijn! Het hoort gewoon, zo is/moet iedereen zijn! Met als gevolg dat ik dus niets opschrijf.   :)
Dat wil helemaal niet zeggen dat ik niet tevreden ben met mezelf, in tegendeel! Of is het misschien dat verschil tussen jezelf accepteren en van jezelf houden, waar Joop het ergens over had?
Hoe dan ook, het zijn dus allemaal dingen die ik "gewoonlijk" vind, niet bijzonder c.q. niet iets waar ik trots op zou moeten zijn.
Kortom, ik ben een gewone mens  :D
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Jovi_Hobbes

En daar mag je best trots op zijn!  :klap:
Ik herken wel wat je zegt hoor. Vaak merk je pas dat er iets bijzonders aan je is als iemand anders er iets over opmerkt. Tot die tijd is het meestal normaal voor jezelf. Ik betrap me er vaak genoeg op dat ik vol bewondering naar iemand kijk en er dan later achter kom dat ik eigenlijk dezelfde karaktereigenschap heb of hetzelde doe. Op zo'n moment zou ik dus ook bewonderend naar mezelf moeten kijken, maar in plaats daarvan denk ik dan: die ander was dus toch niet zo bijzonder.
Ik denk dat we dit maar moeten uitleggen met "bescheidenheid" en volgens mij mag je ook best trots zijn als je bescheiden bent. Soms zit je jezelf daarmee in de weg, maar ik vind bescheidenheid totaal geen verkeerde eigenschap. Ik vind arrogante opscheppers zelfs best irritant.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Ik ben trots op mezelf omdat ik bescheiden ben!  :)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Goed hoor Stev!

Kan je eens enkele van die "gewone" dingen opschrijven? Misschien vinden wij ze toch wel een beetje speciaal of toch wel knap.
Ik zou het bijvoorbeeld al best knap vinden als je alle dagen je afwas gedaan krijgt want daar slaag ik absoluut niet in... ::)
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Ik ben trots op mezelf, omdat ik de korstjes nog niet van mijn knie en elleboog heb gekrabt, nadat ik vorige week woensdag van de fiets ben gevallen. (En normaal kan ik er echt niet van af blijven)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

#51
 :o Ben je hard bevallen?  :knuffel:

::) ehhh.....ge vallen.... :banghead:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Stev

#52
Citaat van: Zonnekind op juni 03, 2007, 11:19:49 PM
Kan je eens enkele van die "gewone" dingen opschrijven? Misschien vinden wij ze toch wel een beetje speciaal of toch wel knap.
Ik zou het bijvoorbeeld al best knap vinden als je alle dagen je afwas gedaan krijgt want daar slaag ik absoluut niet in... ::)

De afwas wordt door onze vaatwasser gedaan  :P
Ik vind van mezelf, om een voorbeeld te geven, dat ik altijd mijn beloftes nakom, en als ik het niet in staat ben dan geef ik het ook eerlijk toe. Maar dat doet elke fatsoenlijke mens, toch? Het heeft wel een keerzijde: ik beloof dus niets waarvan ik van te voren weet dat ik het niet waar kan maken en dus voel ik me soms schuldig dat ik nee moet zeggen.
Ik weet opeens wat het is: ik ben gewoon bang om mensen teleur te stellen  :-\

Citaat van: Stev op juni 03, 2007, 08:34:10 PM
Ik ben trots op mezelf omdat ik bescheiden ben! :)

Dat betekent niet dat iedereen die hier veel heeft geschreven over trots te zijn, fout is   :visibility:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Citaat van: Stev op juni 05, 2007, 11:26:00 AM
De afwas wordt door onze vaatwasser gedaan  :P
Ik vind van mezelf, om een voorbeeld te geven, dat ik altijd mijn beloftes nakom, en als ik het niet in staat ben dan geef ik het ook eerlijk toe. Maar dat doet elke fatsoenlijke mens, toch? Het heeft wel een keerzijde: ik beloof dus niets waarvan ik van te voren weet dat ik het niet waar kan maken en dus voel ik me soms schuldig dat ik nee moet zeggen.
Ik weet opeens wat het is: ik ben gewoon bang om mensen teleur te stellen  :-\

Ik vind dat wel iets om trots op te zijn. Ook al zou het zo moeten zijn, dan nog doet niet iedereen dat.

En nee, ik ben niet erg hard gevallen, alleen wat flinke schaafwonden. (En tot mijn spijt moet ik bekennen dat vandaag een half korstje eraf is gegaan  :-[, maar toch, da's toch beter dan wat ik normaal deed.)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Vind ik ook, je mag nog steeds trots zijn!

Citaat van: Ereinion op juni 06, 2007, 07:03:11 PM
[Ik vind dat wel iets om trots op te zijn. Ook al zou het zo moeten zijn, dan nog doet niet iedereen dat.

Inderdaad, er zijn zoveel mensen die maar vanalles beloven en vervolgens niets nakomen, dus ik vind het ook een erg goede eigenschap Stev.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Ik ben trots op mezelf omdat ik gisteren met Viper ben meegereden zonder te hyperventilleren in de auto.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

Hey wat goed! Een hele overwinning en daar mag je zeker trots op zijn!

Ik ben trots omdat ik toch mooi alleen een jaar naar Amerika ga!

...met de angstbibbers van mijn voeten tot aan mijn kruin... maar shhht...

myra

Citaat van: Zonnekind op juni 07, 2007, 10:53:43 AM
Ik ben trots op mezelf omdat ik gisteren met Viper ben meegereden zonder te hyperventilleren in de auto.

:klap: je bent op goede weg!