Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik ben er eindelijk uit.

Gestart door Mineko, mei 20, 2007, 10:39:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mineko

Ik kan vandaag officieel zeggen, na de site gelezen te hebben dat ik inderdaad A-seksueel ben. Goed, ik heb ook bijvoorbeeld de posts van Survivor zitten lezen hoe zwaar hij het wel niet had en zijn mening vond ik erg bekrompen. Zo van IK ben hier het slachtoffer. Nou ik kan eerlijk zeggen dat ik een paar jaar geleden een relatie had waarin ik op dat moment niet wist dat ik a-seksueel was en dat ik GEDWONGEN werd om seks te hebben. Kortom: verkrachting, binnen je eigen relatie. Ik besloot toe maar hem te geven wat hij wilde omdat hij het toch wel zou doen. een A-seksueel kan het ook zwaar hebben, want je houd van iemand, maar je kan die persoon niet geven wat hij wil, of denkt te willen. Ik gaf mijn katten vaak meer aandacht en liefde dan mijn partners. Waarom? omdat ik bang was dat ze, als ik ze ging knuffelen ze meer wilden, want voor hun was intimiteit seks, dus knuffelde ik niet meer. Voor mij moet een relatie om meer draaien dan seks. Seks is puur een dierlijk instinct ter voortplanting (in mijn ogen dan) , als ik kinderen wil, zou ik het misschien zelfs wel overwegen, of moeten, want zo makkelijk kan je ook weer geen IVF toepassen.
De media laat mensen constant denken dat als je een relatie hebt, seks erbij hoort. "Je hoort het nu eenmaal te doen",want anders hoor je er niet bij of dan ben je raar. Mensen worden gebrainwashed!! Kijk naar het voorbeeld van slank zijn. Als je niet slank bent ben je lelijk of onaantrekkelijk etc.
Ik kan nu wel zeggen dat ik er vrede mee heb dat het zo is. Daarnaast ben ik naast een a-seksueel ook nog eens een misantroop, cynisch, sarcastisch, maar ga wel vrolijk door het leven ;D dat men het maar weet. Of ik ooit een relatie krijg? natuurlijk wel, maar dan moet hij toch wel sterk in zijn schoenen staan, of het zelfde zijn als ik. Tot die tijd zijn de enige mannen in mijn leven mijn zes poezekinders!!
Oh ja k moest wel lachen, want mijn moeder las hetzelfde artikel in de Yes en kon zich er ook erg goed in vinden, dus misschien is mijn mams ook wel a-seksueel. Van haar hoefde het ook nooit zo.  Zo, ik ga mijzelf nu eens lekker verwennen met  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
I'm usually not a praying man, bu if you're up there Superman, PLEASE SAVE ME!!!!

petra1963

Goed dat je er voor jezelf uit bent, Mineko.. Dat geeft vast rust.

En die postjes van Survivor geven hier van tijd tot tijd stof voor discussie.. vooral door de manier waarop hij dingen verwoordt ( nogal respectloos, vind ik zelf ook). We proberen hier op het forum juist wel open, vriendelijk en respectvol met elkaar om te gaan, dus zijn bijdrage wierp wat stofwolken op, om het zo maar te zeggen. En inderdaad, iedereen kan redenen hebben waarom hij/ zij ergens slachtoffer van is.. verkracht binnen eern relatie.. wat akelig en naar..

Verder: hoe is dat, misantroop, cynisch, sarcastisch, maar ga wel vrolijk door het leven ? Een apart gevoel voor humor soms ?  ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

myra

ik sluit me aan bij Peter, fijn dat je er voor jezelf uit bent, en het ook kunt accepteren, dat verdient zeker  :cake:

Ik heb een paar jaar geleden ook in een relatie gezeten waar ik tegen mijn zin aan seks deed, en dan nog werd uitgescholden omdat ik niet enthousiast genoeg was. En ja, ik sluit me bij je aan, het voelde als misbruik aan. Vandaar dat ik ook dadelijk op Survivor reageerde. Het zal idd heel frustrerend zijn als je een groot libido hebt en je partner daar niet aan tegemoet komt, maar om als aseksueel dagelijks seks te moeten ondergaan, is toch wel meer dan frustrerend, eerderr fysisch en psychisch pijnlijk...


Jovi_Hobbes

Wat goed Mineko! Zien we je hier nu regelmatig terug?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Stev

Oh, dat heb je dan snel gedaan  ;)  Ik hoop dat je verder bent gekomen dan alleen de discussie met Survivor  :) 
Soms heeft de mens het nodig om een radicale beslissing te nemen, dus geniet er maar van!  :wave:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Lust je nog meer  :cake: ?

Ik vind je stukje over niet willen knuffelen eigenlijk te belangrijk om hier in het uithoekje te zetten, het zou denk ik voor veel partners de zaken verhelderen en ook voor de aseksuele partners.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mineko

@ Peter: Je kan het inderdaad zien als een apart gevoel voor humor, soms kan hij vrij hard zijn, maar de meesten om mij heen vinden mijn humor vaak onmisbaar, en als ik er dan nog heeeeeel gemeen bij ga lachen is het nog het ergste, hihihi. :rollol:

@ Myra: Ik weet nu ook precies hoe het voelt. Ik heb tijden bij de shrink gelopen en daar eigenlijk die relatie verwerkt. Dat was twee jaar geleden. nu ben ik eindelijk op een punt gekomen dat ik mijn verleden los kan laten. Daar kwam ik er eigenlijk ook ahter dat het niet voelde als misbruik, maar het gewoon zo was. Hiij heeft mij ook misbruikt, lichamelijk en psychisch. De Shrink vroeg mij toen waarom ik bij hem bleef. Ik hield van hem zei ik toen. Ik vertelde dat ik begreep waarom andere vrouwen de geslagen werden ook bij hun partner bleven, omdat ik er zelf ook was geweest. Je bent bang, bang om alleen te zijn, bang om een keuze te maken die je leven kan veranderen of redden, want als je altijd ellende hebt in je leven, is het moeilijk om toe te geven aan goede  dingen. Pijn en verdriet worden een bekend gevoel, omdat je dat altijd meegemaakt hebt, ze worden je veilige thuishaven, dit is wat je kent. Toe hij het uitmaakte had ik veel verdriet, maar het is het beste wat hij ooit voor me heeft gedaan.  Halloooooo Dr Phil  ;)


@Jovi Hobbes: Natuurlijk blijf ik hier komen, ik vind het wel erg gezellig hier en ik hou ook erg van  :cake:  ;D

@ Stev: Ik ben inderdaad verder gekomen dan alleen die discussie.. Ik liep al langer met het idee van a-seksualiteit in mijn hoofd rond, maar soms heb je even een korte periode van zelf reflectie nodig om inderdaad bepaalde radicale beslissingen te nemen. A-seksueel zijn maakt mij niet minder menselijk, hoe raar anderen het ook zullen vinden, seks zal voor mij nooit het belangrijkste zijn.

@Ereinon: Ik lust altijd taart en virtuele taart kan ik helemaal geen genoeg van krijgen, merk het niet op mijn weegschaal tenminste  :rollol:
Ik weet niet of mijn niet willen knuffelen voor anderen veel zal helpen, ik hoop het natuurlijk wel. Voor mij liepen heel veel relaties daar op stuk, omdat heel veel mannen intimiteit aanzien voor seks, terwijl intimiteit en seks twee heel verschillende dingen kunnen zijn. Intimiteit is voor mij meer genegenheid, een knuffel, en kus, een aai of een streling, lekker tegen iemand aankruipen. Mijn ex-partners daarentegen besprongen je al zowat als het maar iets op intimiteit ging lijken. Ik durfde niet meer te knuffelen  uit angst de verkeerde signalen te geven. Ik heb het vaak gezegd dat als ik wilde knuffelen ik niet uit was op seks, maar toch doorgaan friemelen en uitproberen o het misschien toch ging lukken. Het is ook met knuffelen naar mijns inziens erg belangrijk om aan je partner te laten weten dat je alleen maar wilt knuffelen en dat dat niet moet worden aangezien als een seksuele prikkel, want wordt dat wel gedaan, zoals bij mij, ga je je steeds meer afzonderen van je partner of geliefde..
I'm usually not a praying man, bu if you're up there Superman, PLEASE SAVE ME!!!!

Ereinion

Ik merk vaak aan de postjes van nieuwe leden die een relatie hebben dat het ook een probleem is dat de aseksuele partner niet wil knuffelen, terwijl dat voor velen is om de reden die jij aangaf. Het kan dan verhelderend zijn om dat te lezen, zodat zij hun eigen situatie ook beter begrijpen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

idd, Ereinion...

Ik zelf heb niks tegen knuffelen, maar dan alleen als ik weet dat het niet tot aanraken van mijn borsten of genitalieën zal leiden. Op zich kan het me ongelooflijk deugd doen dat iemand, een vriend(in) een arm om me heen legt, of over mijn rug wrijft...Soms betrap ik mezelf er zelfs op als de bewoners op mijn werk (mensen met mentale handicap) me een knuffel geven, ik dat best leuk vind...

petra1963

Oh wat goed dat we het nu expliciet over knuffelen hebben. Want ik doe het graag ( knuffels geven en ontvangen). En sex en initimiteit zijn voor mij ook twee verschillende dingen. Maar het moet wel duidelijk zijn.. en ik ken ook uit relaties wel mijn emotionele knoop, dat ik graag wil knuffelen, maar geen sex.. En dat de ander dat dan toch anders interpreteert.. Heel lastig..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Myra ik herken perfect wat jij zei! Daarom krijg je van mij een dikke :knuffel: :D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

myra