Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

De waanideeen van een man

Gestart door Tantalus, mei 23, 2007, 12:44:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Goh, Zonnekind, wat ben je open over dat alles.. Ik ben onder de indruk.. :knuffel:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Zonnekind, over die afspraak, dat herken ik ook heel erg. Ik zou zoiets ook tegen mijn vriend kunnen zeggen, om dezelfde redenen. Maar waarschijnlijk zou hij hetzelfde reageren als Viper. Mijn vriend heeft gezegd dat hij dit absoluut niet wil, maar ik houd de optie wel nog steeds open voor het geval hij van gedachten veranderd.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Ja idd, zo doe ik het ook.

Dank je Peter. Het lucht soms voor mij eens op om er zo gedetailleerd over te praten (de meeste van onze vrienden worden al gek als ik er nog maar over begin...) en het is de ideale manier om eens te vergelijken met andere koppels. Dan heb ik toch een beetje het gevoel dat ik niet verkeerd bezig ben.
Je krijgt in ieder geval een dikke :knuffel: terug!
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Stev

Beste Tantalus,

Ik denk dat jij en mijn man veel gemeen hebben (ik zelf ben aseksueel).  :wave:
Ik heb even opgezocht wat een hedonistische cultuur betekent, iets wat je in je eerdere post noemde. Waarschijnlijk is het allemaal veel breder (het gaat om het genot als hoogste goed) maar dit vond ik heel typerend: "Er is alleen wel een probleem want waar de een genot vindt, kan een ander juist pijn vinden veroorzaakt door het genot van de een." En dan bedoel ik dus niet dat wij als aseksuelen pijn zouden ondervinden, hoewel het soms wel het geval is als je nog niet precies weet wat er met je aan de hand is...
Het gaat om de pijn van onze partners die er in deze overseksualiseerde maatschappij inderdaad niet onderuit kunnen om constant met van alles geconfronteerd te worden. Wat triest dat je gedwongen wordt tot de oplossing zoals jij het omschrijft: "eigen identiteit verwerpen en jezelf overtuigen dat je daar geen deel van wilt uitmaken". Maar je hebt gelijk, er is geen alternatief....

Citaat van: Tantalus op mei 27, 2007, 12:16:56 AM
Verbeter me als ik het verkeerd zie, maar ik heb het idee dat vooral de sexuele partner erg veel behoefte heeft om constant te praten over de asexualiteit (in de hoop dat.... ) en dat de asexuele partner eigenlijk stiekem hoopt dat ze nu eindelijk eens mogen zijn wie ze zijn zonder constant zichzelf te moeten verdedigen.
Ik moet eerlijk toegeven dat het van mij inderdaad niet zou hoeven. Maar erover willen praten is voor mij wel een manier om mijn partner te laten zien dat het ONS probleem is, dus niet: ik ben aseksueel, stik maar.... Ik moet zeker niet het gevoel krijgen dat ik me moet verdedigen, dat is geen prettig gesprek. Als wij praten gaat het over hoe we ons de laatste dagen voelen, precies wat Zonnekind ook al schreef.

En verder heb ik er zeker veel aan om de berichten "van de andere kant" op dit forum te lezen, hoewel het vaak ook heel confronterend is.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Citaat van: Zonnekind op mei 28, 2007, 08:59:07 PM
Ja idd, zo doe ik het ook.

Dank je Peter. Het lucht soms voor mij eens op om er zo gedetailleerd over te praten (de meeste van onze vrienden worden al gek als ik er nog maar over begin...) en het is de ideale manier om eens te vergelijken met andere koppels. Dan heb ik toch een beetje het gevoel dat ik niet verkeerd bezig ben.
Je krijgt in ieder geval een dikke :knuffel: terug!

Hoi Zonnekind,
Je bent zeker niet verkeerd bezig ! Kom nou !  :knuffel:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Citaat van: Stev op mei 30, 2007, 05:52:42 PM
Ik moet eerlijk toegeven dat het van mij inderdaad niet zou hoeven. Maar erover willen praten is voor mij wel een manier om mijn partner te laten zien dat het ONS probleem is, dus niet: ik ben aseksueel, stik maar.... Ik moet zeker niet het gevoel krijgen dat ik me moet verdedigen, dat is geen prettig gesprek. Als wij praten gaat het over hoe we ons de laatste dagen voelen, precies wat Zonnekind ook al schreef.

En verder heb ik er zeker veel aan om de berichten "van de andere kant" op dit forum te lezen, hoewel het vaak ook heel confronterend is.


Klopt, praten laat zien dat je er samen aan wilt werken. Ik ben het helemaal met je eens, Stev.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

ik ben nu even gestopt met 'bekeken van de andere kant' te lezen. Het is voor mij ook wel confronterend, en ik wil op dit forum niet het gevoel hebben dat ik mijn aseksualiteit moet zitten 'verdedigen'.

Ik wil niet dat mijn idyllische wereldje van acceptatie (hier op t forum toch) verstoord wordt.  ;)

Zonnekind

Ik begrijp je perfect maar ik kan het niet laten. Ik kan niet blijven zitten met het gevoel dat ze mij ergens anders aan het zwart maken zijn of dat er mensen zijn die een totaal verkeerd beeld hebben over mij (ons) en dat dan nog gaan verkondigen ook. Ik merk wel dat ik er mij serieus in opwind maar ja, dat neem ik er dan maar bij.
Maar ik begrijp je wel en vind je eigenlijk wel moedig dat je dit besluit genomen hebt! :knuffel:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Stev

#23
Ik begrijp het ook wel, Myra  :knuffel: 

Ik hoop dat als mensen onaardig willen zijn, dat ze het dan bij frustraties doen, daarom hebben we dat board opgezet. En zo niet, kunnen de admins altijd nog ingrijpen!

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

petra1963

Ik begrijp het ook, Myra.. :knuffel: En ik sla die onderwerpen soms wel eens over als ik het gevoel heb dat ik ze niet aan kan..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Maar andersom is het voor de partners ook moeilijk om te lezen hoe makkelijk wij er soms mee om lijken te gaan.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Dat is ook wel weer waar, ja.. :-\
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Stev

Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Willem

Mijn advies is en blijft :  radicale loskoppeling... (zie ander forum, waar nu ook weer?)
maar dat idee botst tegen de maatschappelijke waarden en dogmas...
pfff.. 't is weer laat en ben weer moe, als je dit alléén leest begrijp je het niet
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

pinky

Hmmm, ja dat zou ook kunnen. Weet niet of de Avenners daar dan wegblijven....