Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

De waanideeen van een man

Gestart door Tantalus, mei 23, 2007, 12:44:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem

Ja, natuurlijk, ik heb van in het begin gezegd dat het een concreet antwoord op een concrete vraag is... maar dat het uiteraard niet voor iedereen zal werken..  :78:
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Jovi_Hobbes

O jee, niet  :78: hoor. Ik bedoelde het niet rot  :knuffel:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Willem, ik ben het met je eens. Ik denk ook dat zoiets in ieder geval bespreekbaar en voor sommige koppels een oplossing kan zijn.

Tantalus, misschien moet je eens vragen hoe je partner er tegenover staat. Dan hoef je niet te gissen, maar zoek je samen naar een oplossing.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Tantalus

Liever niet :).

Mijn behoefte aan seks is niet zo groot, dat ik deze oplossing zou willen uitproberen.

Los van het feit dat ik niet de dialoog wil zoeken met "Hallo schat, hoe zou je het vinden als ik vreemd zou gaan  ;)", zou ik zelfs bij een positief antwoord het experiment niet willen uitproberen.

Niet alleen zou ik huiverig zijn om de relatie tussen het gesproken woord en de daadwerkelijk ervaren emoties te testen, ik heb ook helemaal geen behoefte aan fast-food. Ik eet liever het voortreffelijke viergangen menu, zelfs als dat betekent dat ik meestal het toetje zal moeten overslaan. Om nu speciaal, omdat ik perse een toetje wil, aan een andere tafel te gaan zitten.... 

Maar ik begrijp de oplossing ergens wel. Ik ben het dan ook met Willem eens dat de mensen die hierin een goede oplossing zien, de vrijheid moeten krijgen van de staat (niet zo'n probleem in Nederland) en van de gemeenschap (een stuk lastiger) om hun relaties te beheren zoals zij zelf goed achten. Ik verschil alleen van mening OF dit een goede oplossing zou kunnen zijn.

Hoewel ik nog steeds huiverig ben voor de gevolgen van deze oplossing voor de meeste relaties kan ik dit niet anders verdedigen dan door te zeggen dat het mij een slecht idee lijkt. Kortom, voor mij persoonlijk is het een slecht idee, maar anderen mogen van mij doen en laten wat ze willen, zolang ze anderen maar niet schaden.

Kortom, voor iedereen die het hebben van seks wil scheiden van het onderhouden van een liefdesrelatie, experimenteer. Als het voor jullie werkt, super. Zo niet, jammer maar helaas.

Groet,

Tantalus





Ereinion

Helemaal mee eens! Ik weet ook niet zeker of het voor mijn relatie een oplossing zou zijn, maar mijn vriend vind het geen optie, dus hoef ik er niet over na te denken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Willem

<<< Ik verschil alleen van mening OF dit een goede oplossing zou kunnen zijn. >>>

Omdat mijn gedachten-opener van algemene aard is (de gedachte is voor iedereen, maar de keuze is individueel) is het een beetje raar deze opmerking hierboven in DIE vorm zo te stellen.
Je bedoelt : "VOOR MIJZELF".
De zin wordt dan correct als je hem verandert in:
< Ik meen dat dit voor MIJ PERSOONLIJK geen goede oplossing zou kunnen zijn. >...
Een persoonlijke keuze is m.i.  geen "meningsverschil", nietwaar?   ;)
Voor hoeveel % van koppels in dat geval het zou kunnen werken weet ik zelf ook helemaal niet. Maar dat het voor bepaalde koppels werkt staat vast (de voorbeelden bestaan, m.a.w.).

Of wetgever en samenleving hierbij geen stokken in de wielen steken is lastiger.
Wetgever in NL geen probleem? Wellicht niet echt...  Wat Belgie betreft weet ik het zeker, aangezien "overspel" als wettige grond voor scheiding bij huwelijken vorig jaar of in 2005 (weet niet meer precies) radikaal uit de wet is gehaald !
Maatschappij zal vooral op kleine schaal moeten worden bezien...

Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Tantalus

Beste Willem,

Ik neem aan dat in Belgie "overspel" als wettig grond voor echtscheiding nu, net zoals in Nederland, verandert is in "maakt niet uit welke reden". Het zou wat cru zijn, als je in Belgie getrouwd zou moeten blijven met een onverbeterlijke vreemdganger tegen je zin in  ;).

Ik snap je weerstand tegen mijn formulering, maar ik blijf er bij.

In mijn ogen is een relatie die gebaseerd is op een loskoppeling van seks en liefde een farce. Uiteindelijk zorgt dit, naar mijn idee, eigenlijk bijna altijd voor veel meer ellende, dan dat het oplevert. Ik zou het mensen dan ook afraden om te proberen, want.... bla bla moralistisch verhaal enzo. Ik zal het jullie besparen.

Dit betekent niet dat ik niet vind dat mensen vrij zijn. Als mensen er heilig van overtuigd zijn dat dit is wat ze willen, dan zal ik het wellicht in eerste instantie afraden (niet afkeuren), maar als het besluit genomen is zal ik hen alle steun geven.

Ik ben echter echt van mening, dat de loskoppeling van seks en liefde een heel erg slecht idee(TM) is. Zowel voor mijzelf als voor anderen. Uiteraard staat het zoals ik boven al noemde, iedereen vrij om mijn ongelijk te bewijzen.

Gelukkig is mijn mening geen wet,  ;)

Groet,

Tantalus

Willem

Het gaat toch niet over "aanraden" of "afraden"?
Het gaat er om,  DAT het bestaat, en dat er koppels zijn die hier heel gelukkig mee zijn.
In realiteit...

En dat ik dit feit wou vermelden...
En dat het met andere woorden, een mogelijkheid is,
die NIET voor iedereen zal werken.
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Thiotric

Hey !
Wij hebben het er wel over gehad met elkaar, Elke stelde dat ik wel seks zou mogen hebben met een andere vrouw, maar enkel als ik daar geen gevoelens voor heb. Kom je uit bij de fastfood... en dit is geen antwoord op het niet ingevuld verlangen. De fasfood is dan niet beter dan ge-upgrade masturbatie. Seks zoals we het hier missen is iets TUSSEN twee mensen, kortom onlosmakelijk verbonden met ( minstens) een gevoel van genegenheid tov elkaar. Ervaringen hebben me dan wel geleerd dat als ik ietwat 'meer' aandacht heb voor een andere vrouw, ik duidelijk het ongelukkig gevoel bij Elke opmerk,zonder dat er zelfs reden toe is. Ze ziet het volgens mij helemaal niet zitten dat ik seks op een ander zou hebben, maar "prentendeert" dat ze het goedvind uit schuldgevoel.
Aan de andere kant is een uitgesproken "doe maar" van de aseksuele partner zoiets als de melk bij de kat zetten... juiste moment, juiste persoon, en het uitvlucht ligt tenslotte klaar: " je vond het toch goed?".
Heel veel risico's als je het mij vraagt. Heel veel.... en de ene ongelukkige partner omruilen voor de andere, lijkt me nu ook geen oplossing.
( wat niet wil zeggen dat ik niet geloof dat er koppels zijn die dit perfect kunnen, ik wil alleen het verschil benadrukken tussen zeggen en voelen)
En nu weet ik niet of dit alles uitdrukt wat ik nu eigenlijk wou uitleggen.... ( das wel vaker zo bij mij  ;D )
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

Willem

Kort samengevat, dat het bij jullie wellicht niet werkt.
En bij anderen misschien wel.
Er zijn notabene ook sexuele koppels die 'trios' hebben, ZONDER enig probleem.... (maar die schreeuwen dat niet van de daken, want ze worden dan toch al bij voorbaat veroordeeld...)

Er is zoveel dat "echt" bestaat...

Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ereinion

Ja, Thiotric, ik denk dat er bij mij ook misschien wel een groot verschil zal zijn tussen wat ik zeg en wat ik voel. Ik ben nog steeds blij dat ik de keuze niet hoef te maken!  :)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Thiotric

Daar steek je dan ook zelf veel energie in hé ! ( Wat weer eens aantoont dat het voo beide partnes "werken" is...).  :knuffel:
A. Einstein: Common sense is the collection of prejudices acquired by age eighteen

pinky


Mute

Ik heb geen zin in sex, maar met name in sex/intimiteit met mijn vriendin. Ik zou het (denk ik) niet kunnen met een andere vrouw. Daarbij zou ik mijn vriendin niet meer onder ogen durven te komen, bang zijn verliefd te worden op een ander, bang zijn mijn relatie te verstoren.

Zij vind sex al zoiets raars/primairs/beestachtigs, dat ze al helemaal geen begrip voor 'vreemd gaan' zou hebben. Ik heb haar trouw beloofd, en daar houd ik mij aan. Ik denk dat anderen het misschien best kunnen, maar dan moet je dat allebei wel zeker weten, en niet vanuit een schuldgevoel omdat zij het hem niet kan bieden (als voorbeeld zij, kan ook andersom). Als het haar onverschillig laat dan is het anders.