Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Vrouwenpraat

Gestart door Zonnekind, juni 04, 2007, 04:44:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Ja, dat is soms wel oneerlijk..

Ik had tot ongeveer 1996 eerst broeken  herenmaat 46 ( dat is echt klein), daarna 48. En jasjes maat 50. Dat was normaal. Nadat ik een werkzaam antidepressivum had gekregen, deidde ik geweldig uit, tot broeken herenmaat 58 ( !) en jasjes maat 60 ( !). Dat vond ik ook heel naar, maar er was weinig dat ik er aan kon doen. Nu ben ik weer terug bij broeken maat 50/52. En jasjes maat L, dat is ongeveer 54. Gelukkig.
Ik baalde zo van mijn gigantische overgewicht, in mijn dagelijks leven merkte ik ook wel dat het in contacten met andere mensen tegen mij werkte. En dat vond ik wel naar, ja. Ik schaamde me ook wel voor mijn gigantische overgewicht. Maar liet dat natuurlijk  ;D  nooit aan anderen blijken..
Nu ik flink afgevallen ben, gaat dat veel beter. En hopelijk raak ik met veel bewegen ( yoga)  mijn huidige antidepressivum en gezond eten ( vooral vrijwel geen suiker meer, en minder eten) nog wat kilo'tjes kwijt.. 
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sismo

Je zag er anders goed uit hoor!  :klap:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

Ik hoop het voor je! Ik zal voor je duimen. Ik hoop ook weer wat af te vallen, maar aangezien ik de komende week elke avond van 5 tot 9 op school zit, zal het wel weer vrij veel afhaal voer worden.
Maar ik moet ook afvallen hoor. Het is gewoon dat ik nooit dun ben geweest en ook niet zal worden. En dan is het raar om te zien dat er op andere mensen zo anders wordt gereageerd. Maar goed, dat heb jij dus zelf ook ervaren. Psychologisch gezien komt dat dus omdat knappe/ dunne mensen meer zelfvertrouwen hebben, dat uitstralen en daarmee ook positiever behandelt worden, maar ik denk ook dat het andersom werkt. Dat knappe/ dunne mensen positiever behandelt worden en daardoor meer zelfvertrouwen krijgen. Oftwel een goede vicieuze cirkel. Helaas werkt het tegenovergestelde ook zo...en daar heb ik dan wel even last van gehad. Maar ik heb een wijs man mij ooit eens horen vertellen dat niemand je kan vertellen dat je je slecht moet voelen, behalve jijzelf. Want jij bent degene die besluit naar een ander te luisteren of niet. En dat is ook wel weer waar natuurlijk!

petra1963

@ Sismo: Dank je wel..( bloos)

@ Pinky: ik merkte het bij voorbeeld toen ik ooit voor mijn werk ergens moest zijn, en dat ik zat te wachten tot ik bij de vergadering kon zijn waar ik voor een deel uitgenodigd was. Er kwam een vrouw van mijn leeftijd op de hoekbank zitten waar ik ook zat. Ik zag haar aankomen, mij zien en ik zag aan haar gezicht dat ze wat ze zag niet leuk vond.. Au ! Dat deed zeer, want dat voelde ik zelf ook.. Vervolgens stelde ik mij voor en bleek zij degene te zijn die mij voor die vergadering had uitgenodigd. Ze had er geloof ik ook wel wat moeite mee toen ik mij voorstelde.. Dat ze dacht: oh, God, nee, help..
Het is tussen haar en mij wel goed gekomen hoor, en via de mail hebben we nog steeds incidenteel leuk contact. Maar het was wel een pijnlijk moment, waarbij ik erg met mijn eigen schaamte en onmacht geconfronteerd werd.. :-[
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Ik begrijp het perfect.
Ik woog vroeger 60 kg (ben 1m70 dus dat valt nog altijd goed mee) Toen kreeg ik van iedereen te horen dat ik nog een dikke ging worden. Door dan te gaan studeren ben ik in 3 maand tijd 10 kg afgevallen. Ik wil die 10 kg er ergens graag terug bij want toen was mijn gezondheid veel beter en voelde ik me beter in mijn vel maar langs de andere kant denk ik dan dat ik dan terug dik ga zijn. Ik denk dat ik te vaak te horen heb gekregen dat ik moest oppassen of dat ik anders dik ging worden. Nu zijn er mensen die zeggen dat ze jaloers zijn op mijn taille enzo maar mijn gezondheid lijdt echt onder mijn ondergewicht. Doordat iedereen altijd zo hevig reageert, weet ik zelf niet meer hoe ik mij moet voelen, te mager of juist goed of te dik. Je wordt zo snel beoordeeld door iedereen en de media... echt wel erg.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

pinky

Nou als je het echt erg wilt hebben, we hebben laatst een symposium gehad over mensen die hun ziekte omvormen tot kunst.
http://www.humanconcern.nl/proana/proanawebsites.php staat wat over pro ana sites. Dit http://starvationinsilence.punt.nl/?home=1 is er zo één. En dat is pas echt gevaarlijk! Er wordt gewoon een ziekte gepromoot. Bij de tweede link krijg je ook een waarschuwing te zien voordat je de site opent!
Maar je moet lekker doen waar je je goed bij voelt. Ik ben te dik. Vind ik niet alleen zelf, dat is gewoon zo. BMI is te hoog etc. etc. Dan kan ik twee dingen doen. Of ik ga lijnen, wat er altijd weer bijkomt en waar ik flink chagrijnig van word. Of ik denk, ik ben gezond, ik voel me goed, dus geen gedoe. Nu moet ik op dit moment wel weer echt iets afvallen. Maar dat doe ik dan vooral door weer meer greontes en fruit te eten en minder vette dingen. En dat scheelt dan wel weer. Maar ik ga niet meer letten op wat anderen zeggen dat ik zou moeten doen. Ik heb al zoveel gedieet en gelijnt omdat anderen vonden dat ik dat moest doen! Nou neej dank je. Dat doe ik dus echt niet meer.
En Zonnekind, als jij wilt aankomen, moet je dat gewoon doen! Als je daardoor lekkerder in je vel zit. En als dat dan niet lukt, dan ben je nu ook goed zoals je bent. Zolang je jezelf niet uithongert zoals de meiden op die site, zit het wel goed. Blijf jij lekker dun! En zoals ik in een eerder postje al zei:
CiteerJij bent degene die besluit naar een ander te luisteren of niet!   8)

Zonnekind

Er bestaan al verschillende reportages en zelfs films over die sites. Ik ga er echt niet naar kijken, ik ben te vatbaar voor zulke dingen. Als ik mij slecht voel, honger ik mezelf al uit. Ik kan op zulke momenten echt genieten van het hongergevoel. Ik wil graag bijkomen maar dat lukt niet, hoeveel ik ook eet, er komt geen grammetje meer bij. Ach ja, ik begin me wel goed te voelen zo.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

petra1963

Ja, dan kun je maar beter niet naar dat soort sites en programma's lijken, ja. En proberen je goed te voelen..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Slim. sorry dan dat ik hier de links heb neergezet. Moet ik ze weghalen?

petra1963

Hmmm. kweenie.. Ze weghalen lijkt me nou ook weer niet nodig. Je hebt er duidelijk bijgezet wat het voor sites zijn, en we hebben er met een paar mensen ook weer duidelijk commentaar bij gezet. Wij zijn geen pro-ana- site, dus de kans dat er iets fout gaat omdat de sites hier nu genoemd staan lijkt me nou ook weer niet zo groot..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Zonnekind

Nee ik zou ze niet weghalen. Zo kan iedereen uit nieuwsgierigheid wel eens gaan kijken en moeten ze er niet te hard zelf naar zoeken. En mensen die dit echt willen, zullen dit zelf wel vinden en gaan onze site er niet voor gebruiken.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

@Zonnekind. Als je 1.70m bent en 60 kilo weegt ben je echt niet te dik hoor en zeker ook niet op weg om dik te worden. Ik snap niet dat mensen dat toen tegen je zeiden, maar ik vind het wel heel erg. Zoals ik in mijn vorige berichtje al beschreef ga je uitendelijk geloven wat mensen tegen je zeggen. Als je van verschillende kanten hoort dat je te dik bent dan denk je uiteindelijk ook dat je echt te dik ben. Ik hou het maar bij de wetenschapplijke scores. Ik ben 1.70 en weeg 72 kilo. Volgens de berekeningen is mijn BMI 24, iets en dat is dus onder de 25. Wetenschappelijk gezien ben ik dus niet eens te zwaar!

@Pinky, ik heb zelf ook vaak het idee dat je er zeker voordeel bij hebt als je er een beetje knap en leuk uitziet. Ik geloof dat ik het zelf ook niet echt van mijn uiterlijk moet hebben, maar heb in de loop der tijd ook geleerd dat persoonlijkheid uiteindelijk toch veel belangrijker is dan uiterlijk (nu heb ik ook niet zo'n opvallende persoonlijkheid, maar goed dat is een heel ander onderwerp). Soms vind ik het ook wel eens vervelend dat ik op een bepaalde manier toch op mijn uiterlijk wordt gediscrimineerd, maar eigenlijk vind ik het zieliger voor de mensen die zo denken. Met iemand die anderen alleen op het uiterlijk beoordeeld wil ik niet eens omgaan.
Overigens is het volgens mij ook lang niet altijd leuk om voortdurend aandacht te krijgen omdat je er leuk uitziet. Mensen zullen je als dom zien en ook op die manier behandelen. Alles heeft dus weer zijn voor en nadelen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Hoi Jovi,

volgens mijn BMI nu ben ik ondervoed of heb ik anorexia ;D Onder de 18 is het namelijk problematisch ;D
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

pinky

Nou, zolang je gewoon gezond bent!

En ik val ook op persoonlijkheid en niet op uiterljik. Ik zou ik niet met iemand kunnen omgaan alleen voor zijn uiterlijk of met iemand die alleen op het uiterlijk let. Ik zou er gek van worden!
En er zit inderdaad overal zijn voor en nadelen aan. Trouwens, zonder minder knappe mensen zouden er geeneens uitzonderlijk knappe mensen bestaan, dus tsja...
Maar toch zou ik soms best wel een een beetje leuker eruit willen zien. Of dunner in mijn geval. Maar als ik een pil kon slikken om ineens op mijn ideale gewicht te zitten, zou ik hem toch weigeren. Dat is net zoals plastische chirurgie. Te snel te veel verandering en daarmee onecht en niet zelf verdient!

Jovi_Hobbes

Snap ik, maar zoals je ook al tegen Zonnekind zei is het het belangrijkste dat je gezond bent en je je goed voelt
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?